Saturday , December 3 2016
Home / Dunia Artis / Aaron Aziz kini penduduk tetap Malaysia, Zed Zaidi digalakkan tutop mulot

Aaron Aziz kini penduduk tetap Malaysia, Zed Zaidi digalakkan tutop mulot

Aaron Aziz kini telah menjadi penduduk tetap Malaysia selepas permohonan Taraf Penduduk Tetap (PR) telah mendapat kelulusan Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Aaron telah memegang kad MyPR sejak awal bulan Jun 2012 dan dia berharap dengan pengakuannye itu, dapat memberi penerangan yang jelas kepada semua pihak yang tidak berpuas hati dengannye.

Populariti Aaron telah membenamkan isu-isu tidak puas hati terhadapnye oleh beberapa pihak. Kepada Aaron Aziz, walaupun kami agak kurang gemar dengan sikap segelintir penduduk Singapura yang hadir di tanahair kami namun kecekalan dan kesabaran Aaron Aziz haruslah dicontohi. Hihi!

Sumber dipetik: Kosmo!

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

6-julia-ziegler-kahwin-mediamalaya

Julia Ziegler Kahwin Jurutera Januari 2017 (6 Gambar)

Untung badan jadi artis. Pelakon Julia Ziegler akan menamatkan zaman bujangnya dengan bakal menikahi seorang ...

36 comments

  1. lastly dpt gak jd pnduduk tetap ek.. ok la tu abg long.. 🙂

  2. Assalamualaikum.nak tanye..mmg senang ea dpt warganegara?yg sy tau 1 cara,kne bermastautin kat Malaysia selama beberapa thn,or kahwin dgn org sini baru blh dpt status warganegara tu..blh tlg explain?maybe ade cara lain yg sy x tau..thanks. apepun,tahniah kt aaaron aziz..:)

    • Congrats Aaron Aziz sbb dpt PR.. Correct me if i'm wrong.. Setahu saya PR and warganegara tidak sama.. Permanent Resident bkn warganegara.. PR tidak dapat keistimewaan yang sama seperti warganegara.. Itula sebabnya proses PR ni tidaklah sesukar berbanding mendapatkan status warganegara.. 🙂

    • Dia terbahagi kepada 3 bahagian, Nationality, Citizenship dengan Permanent Resident. kalo NATIONALITY nie untuk sapa yg lahir di negara tersebut dan kedua ibu bapa adalah warganegara. Citizenship pula lebih kepada tempat yg kita lahir tp ibubapa bukan warganegara (conthnya lahir kat U.K sbb parents further study) dan mahu terus menetap di sna maka kita perlu menetap di sana tnpa merantau ke negara lain utk 1 tempoh yg ditetapkn bagi mendapatkn CITIZENSHIP tersebut. Manakala, Permanent Resident atau PR adalah utk mereka yg berada di satu negara dan meluangkan lebih banyak msa di negara tersebut berbanding negaranya sendiri ats urusan kerja atau yang lain. Dalam kes AA, AA bukan mendapat NATIONALITY ATAU CITIZENSHIP tetapi hanya PR. Untuk maklumat tambahan sekira seseorang individu itu berkahwin dengan warganegara bagi negara yg beliau duduki sekalipun, beliau tidak akan mendapat kewarganegaraan atau NATIONALITY tetapi hanyalah CITIZENSHIP, ini adalah berdasarkan pengalaman sendiri kerana mempunyai abg ipar dari kanada dan telah tinggal di Malaysia lebih 20thn tetapi masih memegang status CITIZEN of MALAYSIA shaja bknnya MALAYSIAN@WARGANEGARA MALAYSIA. Harap ini dapat membantu anda.

    • Dia bukan warganegara malaysia. dia cuma dapat taraf penduduk tetap je.
      Bleh rujuk dengan Perlembagaan Persekutuan.

      http://www.moha.gov.my/index.php?option=com_conte

      Asas-asas pertimbangan bagi permohonan kewarganegaraan :
      Berkelakuan baik dan tiada rekod jenayah.
      Menetap dalam tempoh yang lama.
      Mempunyai komitmen yang tinggi dan telah berakar umbi di negara ini.
      Memahami bahasa, budaya dan memenuhi kehendak Negara.
      Menyumbang kepada masyarakat dan Negara.
      Taat dan setia kepada Negara.

  3. tahniah Aaron.. apa2pun u tetap di hati peminat.

  4. TAHNIAH..

  5. cayang aaron ajizzzz…la la la

  6. Jangan Jadi Racist… Terima aje la…

  7. tak payah nak panjang2 cerita…ape lagi yang meke2 nak? Memang dah sebati di naluri sesetengah kaum melayu…cemburu, busuk hati, takot bayang2 sendiri dan takde sikap terbuka dalam isu seni….:)

  8. i lap u aaron ..terbaekkk

  9. sian zed zaidi,,aaron dah ada dua negara tempat berteduh..zed zaidi masih satu lagi.. apala nasib artis kita..

  10. kehkeh..meroyan la zed zaidi tu..lantak ko la dpt pr ke idak..xde efek ape2 pn..poordahhh

  11. tahniah abg aaron, moga dpt menyumbang byk lg pd industri seni M'sia..apa2pn, ank2 abg aaron mmg tomei2x semua..

  12. ZZ where are u????? Any comments??? HAHAHAHA dgn org asing pun ko buat musuh,dgn artis2 veteran pun ko buli…dgn Jab Kerajaan pun ko syok sendiri cabar2…pe yg ko ade in realiti?? Setakat pangkat President dlm Persatuan Seniman tu je ko gile kuasa…lawak lawak..sapelah yg tau kewujudan persatuan ni pun…tak sampai 1% penduduk Msia je, tu pun setakat org melayu veteran duduk kat kpg2 tau dlm paper je.."bakinye ade ku kisah"! Setahun 2 lenyap lah terus persatuan ni,,yg ahli muda mudi buat persatuan lain dan yg veteran2 dah tak de atau boikot dari jadi ahli. Last2 ZZ syok sendiri jadi President, jadi AJK dan ahli je dalam persatuan ni!!! Sila lah meroyan terus…

    • nie napelah mada sangat…ZZ tu nk support "ARTIS MALAYSIA",kau ingat Artis Malaysia p s'pore ada yg nk julang…Pikir lah pakai otak sikit Aziz Satay bebal woi…

  13. BOOOO ZED ZAIDI. BODOH. BILE ORG TU DAH MENANG,BARU NAK KELUAR KENYATAAN, "SAYA TAK ADA APA2 ASALAH DENGAN AA" AND SO ON…………………TAK MATANG.KAU TAK LAYAK PEGANG JAWATAN TU K

  14. Tahniah Aaron….!

    Kita kena ingat jugak..

    Aaron carik rezeki byk2 pun dia sekeluarga duduk tinggal sana beli barang, makan pun PAT sana jugakkk… Bukan "rampas" periuk korang bawak balik kasi orang Singapore makan….

    Dari itu… Berhentilah dari sifat busuk hati hasad dengki…

    Ingatlah rezeki dtg dari Allah SWT Maha Pemberi!

  15. selepas ni makin ramai lah warga asing nk penduduk tetap sebab senang je . kpd warga asing yang nk penduduk tetap tah yah la sembunyi dalam hutan 5 , 6 tahun jadi je artis senang je dapat . hidup malaysia

  16. Artis malaysia boleh

    Apalah org malaysia ni. Orang luar yang hendak di puji-puji. Orang sendiri nak tegakkan kita di keji. AA bukan bagus sangat belakun. Harap muka je. Nanti artis sendiri yang tak leh cari makan kat negara sendiri. Suka le ye…

    • Yg nie aku Sokong (Artis Malaysia Boleh)…ramai lgi artis malaysia yg boleh nk dibanggakan…kenapalah nk diagungkan org luar tu..diaorg sendiri xleh nk cari makan kat tempat sendiri…tu yg datang malaysia cari makan..cuba lah korang nie p s'pore,tgk sendiri sikap mereka pada org kita..betul kat sana ada org melayu,tapi MELAYU cam kita ker yg mempunyai Budi Bahasa..Pikir2 kanlah…Renung2 kanlah…

  17. senang2 je dpt PRkan.. kawan guwe yg yg bertungkus lumus memajukan Malaysia dan juga sudah berkahwen sama org Malaysia sikit punya susah mau dpt PR… hakk tuiiiiiiiiiiii…..

    • sebuklah kau! kawan ko tu x ikut syarat….tu yg selalu terpelanting dlm senarai…hahahahhahahah…

  18. kalo bebue mulut korang sekali pun benda tak akan berubah. jadi jangan tambah kan dosa yang tak sepatutnya kita lakukan.

  19. guwe udah banyak kali pergi imegresen mcm2 alasan… sedih guwe.. jadi pati la guwe selamanya… lari dari polisi saja hari2..

    • Kamu lari Dari Pak polisi kenapa?

      Pasti kamu Ada buat kesalahan besar itu sebab jadi pelarian kan????

  20. allah cipta kita masing2 cantik masing2 hensem…..semua sama yg beze kan kite hasil usehe je……jadi klu orang lain berjaya jangan nk biseng2…..kite mmg sokong artis dalm negara kita sendiri tp malu lah klu sestengah artis dlm negara kite x profesional.kenapa benda2 yg remeh temeh mcm nie pun nk biseng……klu jalan betul allah izinkan dengan mudah org 2 dpt rezeki die….insyakallah…..lg pun ni semua pinjaman je….pr kat dunia ni sekejap je…pr kat akhirat selama-lama nya…

  21. org malaysia punye perangai sokong orang asing

    • Yang ada kat malaysia ni dari dulu pun orang asing. Orang Singapura pun dulu Malaysia punya, tak tau silap sape Singapura berpisah dari Malaysia, tak gitu…

      • Silapnya orang Melayu jugak…Singapura di serahkan pada kaum lain…sila baca sejarah…:)

  22. Orang MELAYU NEGERI SEBELAH JIRAN dtg Malaysia jadi penduduk tetap korang memekak…

    Ada orang melayu Malaysia duduk luar negeri kacau periok nasi orang korang Ada FIKIR tak?

    Jgn Ada sifat BUSUK hati sesama kaum sesama agama…

    Sebab tu melayu susah nak MAJU kerana SEBANGSA, seagama sendiri yg KUAT menghentam!

    Melayu Singapura berapa byk lah sgt yg duduk Malaysia…?

    Dorang tu masuk secara sah lagi.

    Indo tu lagi ramai duduk Malaysia…

    Mana yg pendatang haram lagi…

    Fikir2kan lah…

    Jgn BUSUK HATI selagi dorang dtg secara baik… Terima lah dgn baik…

    Kalo dorang dtg besar kepala tak sedar diri suka2 masok merompak membunuh kacau Keamanan Malaysia… Baru lah korang bleh rembat…

    Yg anak bumiputera sendiri Ada yg sampah masyarakat! Menyusahkan bangsa Dan negara sendiri!

    Jadi fikir2kan lagi lah ya…

  23. Maaf BERKATA ya.. Bukan nak backing..

    Limit2 orang melayu Singapore masuk Malaysia beli umah,shopping tingkatkan economy negara malaysia dan cuma action attitude aje tak lah melebih2 sampai ke tahap merompak, bunuh, tikam menikam, tak sedar diri, buat kampung gangster di Malaysia.

  24. Aku support apa yg ZZ buat tu…Ingat org Malaysia kat sana ada org nk pandang ke…Jgnlah nk duk lambung sgt org luar…

  25. memang ramai artis mlysia yg patut dibanggakan tapi x sehebat aaron aziz..bila artis luaq menang baru nak kalut komen..sekurang2nya aaron aziz berusaha untuk brjaya bukan brusaha mnjatuhkan org mcm zed zaidi..ada ka lakonan zed zaidi yg bagus yg ada semua hampehhhh!!!

  26. Pundek la dpt PR…. memang tak adil. Mak aku dah bertahun (35 tahun) duduk Malaysia. itu pun masih pegang Passport lg. mmg tak adil la. klu nak dpt PR pun kena ade kabel (kroni2 pundek) ataupun kena Bayar a.k.a RASUAH. Ptuiii..!!!

  27. Dah memang artis malaysia x reti belakon. dah ler disiplin x der, sosial, glamer jek lebih… pirah!!!

counter statistics