Thursday , December 8 2016
Home / Dunia Artis / Abby Abadi bertudung dalam Nona Jun 2012 (6 gambar)

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

3-gegar-vaganza-3-akhir-mediamalaya

Azharina Juara Gegar Vaganza 3

Program yang berlangsung selama 8 minggu ini telah berakhir selepas Azharina telah dinobatkan sebagai juara ...

39 comments

  1. Orang PAS tak ajar ke kalau pakai tudung mesti bawah paras dada???

  2. Orang PAS tak ajar ke yang kening tue dah x boleh cantas nipis2…kasi rumbuh elok2 dulu…LOL!!!

  3. agama islam ajar,ikut suruhan allah….awk silap tu.bkn orang tertentu…pas ke umno ke,sume kna ikut ajaran islam…klu org pas x ajar,org umno bole ajarkn…xslh kn.klu org umno wt plk,org pas bole btulkn.kt ni sma je…xlebih xkurang…muhasabah diri.utk sy dan utk sume…

  4. perlu ke nak bagkitkan isu politik dalam hal nie….agak2 lah ICE nie pakai ke tudung paras dada….jgn ckp org tgk diri sendiri lah dulu…….

  5. Hafiz nama Sebenar

    sikit2 politik.nama ICE.xtau la ICE BAtu ka ICE dadah tu,agak2 la.check diri tu dulu.betul ke idak.ngko nak main politik.ngko join la skali election nanti.xyah nk kutuk org yang nk ke arah kebaikan.ngko tu biler lagi nak baik.

    • Masalah nye…kenapa mesti masuk PAS untuk nak tunjuk alim. Siap sound dgn artis2 lain. Tak salah untuk mengingatkan yg lain…..macam hafiz ckp…..check diri dulu betul ke tidak….jika nak bertudung…biar dengan cara yg di benarkan…..bukan main pakai jer….tapi baju ketat2……

      • At least dia pakai tudung,

        • Maaf Gendut! Ini la jawapan yang sering kita jawab bila soal agama. Pakai tudung bukan untuk pakai jer. Ia adalah satu pakaian wajib untuk menutup aurat bagi wanita. Bila pakai tu biar la sempurna dan mengikut kehendakNYA. Sekarang nie ramai yang tak peka(atau tak tahu langsung), pakai tudung, tapi pakai baju lengan pendek??…tak kan itu nak kita diamkan sahaja. Jika tidak di betulkan….maka makin rosaklah….fikir2kan la….yang baik datang dariNYA…yang buruk dari saya.

      • lagi sekali ice.. sebab ice paling banyak cakap dekat sini… sy nak tya ice ni betul ke? ice rasa ice baik ke? klu ice rasa ice belum cukup baik,, jd ice pun jgn tegur org lain jugak la… sy ckp mcm ni sbb ice pun ckp dekat abby mcm tu.. jd ice pikir2 la sendiri.. hahahaaha…
        "kenapa mesti masuk PAS nak tunjuk Alim" eh tu dia punya suka la.. dia nak masuk UMNO tunjuk alim pun boleh.,.. tp dia xnak masuk UMNO.. sbb masuk UMNO mesti kena tunjuk jd jahat ke? hahahaha.. masuk UMNO mesti seksi2 ke?

  6. jangan gaduh-gaduh…… sama2 jahat pun nak gaduh ker…..

  7. ptot la si norman2 tgglkan ko…

    • kesian jadi perempuan…lelaki curang semasa isteri mengandung , dalam pantang kena tangkap khalwat, pun isteri (abby) disalahkan. sepatutnya si suami atau si perosak rumahtangga yg dipersalahkan. saya rasa abby ni, walaupun lantang, bersuara seorang yg baik sebab itu sampai sekarang norman tak memburukkan abby sebagai bekas isterinya. kita orang luar tak payahlah nak mencemuh. mungkin Allah akan aturkan kehidupan lebih baik untuk Abby. jangan kutuk r kalau perempuan ditinggal oleh suami, takut terkena pada diri sendiri/orang terdekat..

  8. Hari tu dia kata tak dapat kerja sbb BN. Sekarang apa? Hak tuih. Jangan senyap.

  9. lawa abby bila bertudung.. tapi janganlah libatkan politik dulu.. belajar sepenuhnya ilmu agama dalam-dalam.. tak sesuai sanget..

  10. komen-komen yang bodoh bangang di bulan pose ini.. politik punya pasal.. bergaduh sedare-mare kaum sahabat.. kaum lain bertepuk tangan.. betapa bodohnyer kaum kiter yg terlampau taksub dgn politik.. sedangkan kaum lain bertambah kuat..

    • Nie sorang lagi manusia cetek fikiran…..ada ke ayat2 kat atas tu memaki hamun org lain…awak jer yg bagi komen tak tentu hala….

  11. kesiannya komen komen yg meloyakan

  12. aku sokong gak tu…x semestinye kite nk berhijrah pd kebaikan kte kne join PAS….pokok pangkal diri sendiri….tepuk dada tanya selera…

  13. teruskan niat Abby yg baik tu…. saya sokong…manusia memang tiada yg sempurna dimuka bumi Allah ini…tapi jika ada kesedaran apa salahnya kita betulkan secara perlahan2….mudah2an Allah terima niat kita…insyaAllah..amin

  14. biarla pakai tudung camne pun..daripada org xpakai tudung, rambut karat..pakai tudung bukan sbb PAS yg ajar..dah wajib pakai..dr sek rendah dah ajar pakai tudung pergi sekolah..habis sekolah tudung terbang..

  15. saya suka jawapan ezza….bersatulah umat Islam…sesama kita tegur menegur tetapi bukan mengutuk…perkuatkan kekuatan ummah…insyaallah Islam tak akan jatuh…bukan parti bawa kita ke syurga tapi amalan kita…fanatik kita pada Allah saja …

  16. PAS itu fahaman sesat seperti SYIAH ! bahaye ! org2 PAS sndr pun x boleh sekat pengaruh SYIAH dalam PAS. igt SYIAH itu fahaman sesat yg mggunakan Saidina Ali dan ahlul bait untuk memecahkan perpaduan umat ISLAM sedunia. begitu juga PAS yg mmpergunakan ISLAM utk memecahkan umat2 ISLAM di Malaysia. PAS mempergunakan ISLAM demi kuasa politik. UMNO pula mempergunakan POLITIK untuk ISLAM ! igt perbezaan ini

    • waaaah pandainya POT bab2 agama ni.. nak tanya sikit.. ada bukti ke PAS ni mcm Syiah? klu xda bukti jgn cakap.. tu dah termasuk dalam FITNAH.. Fitnah tu berdosa besar.. Murtad pun berdosa besar.. jd dosa FItnah pun lebih kurang Mutad.. Ingat dosa sesama Manusia lg besar dari dosa dgn ALLAH.. Dosa dgn manusia kena minta ampun dgn Allah dan org yg kita buat salah… klu dosa dgn Allah kita kena bertaubat. klu dosa dgn manusia kita kena bertaubat dan pohon maaf dgn org tu.. klu org tu x ampun mcm mna? hahahahaha.. jgn main2 dgn fitnah…

  17. ermm.. sebab… abby yg terlalu sangat lantang.. mcm x kena gaya..

  18. Semoga ABBy terus istiqamah dalam perjuangan. Bila kita nak jadi baik kita pergilah kepada kaum yang baik2, sepertimana yg diarahkan oleh seorang ulama kepada pembunuh yang telah membunuh 100 orang, Ulama berkata, tinggalkanlah kampungmu yang jahat dan pergilah kepada kampung yang di dalamnya banyak orang yang baik2… Bila merasakan diri masih kerdil dalam soal agama bergaullah dengan para ahli ugama semoga ilmu ugama kita bertambah, lantang bersuara untuk mengajak kepada kebaikan, ITUKAN di TUNTUT….

counter statistics