Thursday , December 8 2016
Home / Gossip Panas / Abby Abadi perjuangkan nasib artis berhijrah?

Abby Abadi perjuangkan nasib artis berhijrah?

Adeh Abby Abadi ni. Kami sokong kuat sewaktu beliau berhijrah selepas pulang dari umrah beberapa bulan lepas. Namun dilihat baru-baru ini beliau semakin aktif berpolitik sejak menjadi ahli seumur hidup parti politik PAS ni.

Antara yang terbaru, berkatanya di TMInsider bahawa artis berhijrah hanya akan mempunyai peluang berlakon yang cerah sekiranya parti politik yang memerintah sekarang ini tumbang.

Menurut katanye, ini disebabkan artis mendapati peluang untuk mereka berlakon semakin sempit semenjak mereka berhijrah dan hanya akan terbuka luas jika parti politik PAS mengambil alih.

Semakin menjadi-jadi pulak sekarang kan? Tapi Ustaz Kazim bagi sedas kat ustazah Abby sewaktu ceramah memang malatop yaw!

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

hp-ayda-jebat-dirampas-mediamalaya

Video Telefon Bimbit Ayda Jebat Dirampas Penganjur Ketika Selfie Lee Kwang Soo

Video telefon bimbit Ayda Jebat dirampas pengawal pengajur ketika beliau dalam cubaan berselfie dengan artis ...

26 comments

  1. alah ko ni..bio lah dia nak masuk politik, artis lain masuk politik tak kecoh pon

  2. mmmmmmm

  3. artis lain masuk UMNONGOK xplak ko bsg. org berubah kepada kebaikan sibuk nk perlekeh.

  4. demokrasi kan! rakyat berhak bersuara x kira apa fahaman politik pun!

  5. kebaikan jika tidak dijaga dengan baik boleh mendatangkan riak. peliharalah…

  6. asal lak eee tu nk kutuk umno?dlu ko skolah kat private ke?xbersyukur..klu umno tumbang,kompom ke pas naik?klu dap yg naik cane???pk la leklok wahai org melayu

  7. betol la mama..dorg ni sume xsedo diri.. sekolah dl kerajaan jugak yg tanggung.. sakit, g gak hosp kerajaan.. yg dl ngaku fanatik pas pon last2 sakit msk hosp gov jugak..

    • anak bosan skolah, hspital 2 kalo duit bkn dari kita xkan ade mnda2 tu…bukan pkai duit kjaan tapi duit rakyat yg byr cukai,tax,tol dll…kna ingat tu..so,sume rakyat ade hak tuk dptkn sume tu…xkira org pas ke umno.

    • aku yang bayar cukai

      hak aku sebagai rakyat yg mana mak bapak aku bayar cukai untuk kerajaan terus hidup atas titik peluh rakyat dia…jadi jgn pertikaikan hak org yg pegi sekolah kerajaan. Tolong jgn bagi alasan bodoh…

      Terpulang kepada diri masing-masing utk sokong mana kerana itu adalah hak sebagai rakyat dalam negara demokrasi.

  8. sekolah kerajaan.. bukan sekolah umno, ngok mu natang

  9. Asaalamualaikum..

    Warkah ini di tulis atas rasa ingin meluahkan sedikit rasa kepada beliau..

    Sejujurnya saya sedih dan kecewa dgn beliau…entah la mengapa perasaan ini hadir..kalau dahulu sy sering rasa simpati dgn nasib beliau dn sering mendoakan kesejahteraan beliau dr jauh walaupan kami tidak saling mengenali satu sama lain..Namun kami adalah seumat islam,,,dan wajarlah saya sebagai manusia memberi sedikit teguran ikhlas kepada beliau…sama ada ianya di terima ataupun tidak terpulang…Cuma saya tak mahu menanggung dosa menahan amarah saya yg di simpan sejak akhir2 ini…YE…..Beliau tidak pernah kenal dan membuat dosa dgn saya..Cuma sya kurang senang dgn sikapnya akhir2 ini…kenapa???saya rasa ada juga pembaca yg berpendapat seperti saya…dn sebilangan nya menyatakan tidak..itu sy tk kisah…sy cume meluahkan pandangan dan penulisan sy di ruangan abg nara ini..itu pun jika ianya di keluarkan.

    Saya sedih…sebagai seorang wanita, ibu dan khalifah di bumi ALLAH ini..sewajarnya beliau tidak perlu sgt menonjolkan diri beliau terlalu umum..sampaikan ape yg beliau buat semua nak dicanangkan…adakah ini cara dahwah yg sesuai utk sorang wanita????bukan kan wanita itu tulang belakang bagi seorang lelaki…berdakwah dn bergeraklah kamu secara yg lebih baik dan tidak MENDATANGKAN FITNAH…sejujurnya ramai yg telah menghentam beliau…dan ramai yg menyokong beliau…ye tidak salah kamu nk perjuangkan ape yg kamu pegang sekarang…cume ikutlah cara yg lebih manis sebagai seorang wanita…tidak kah beliau tahu fitnah itu akan mendatangkan kemudaratan beliau sbg wanita…kesal sgt… 
    Kepada beliau…dakwah lah kamu dlm cara yg tidak mendatangkan kemungkaran pd mu…ini juga demi keselamatan kamu…maruah kamu…sinari diri mu dgn ILMU yg penuh didada,,,jgn pandai berkata2 dn copy and paste ayat yg sedia ada…ilmu itu perlu di baca, dipelajari, di fahami dan dihayati..barulah kamu berhak berkata2..kalau ilmu kita sendiri cetek mcm mana nk jadi pendakwah..betul..kamu insan baru..baru dalam dunia yg baru kamu masuki…tapi bukan begini caranya…ikutlah landasan yg betul…berjihadlah secara senyap2..bak kata pepatah..diam2 ubi berisi…tapi menjadi…jgn lah asyik tayang diri..itu merosak maruah diri sendiri…saya malu mewakili wanita2 lain..
    Malu bila kamu di hentam…dn kesian bila kamu dicaci…tapi kamu sedar tak puncanya dari siapa???kalau bukan kamu sendiri…

    Sebab itu saya katakan begini…ikutlah dan pegang la cara dakwah rasulallah…walaupun perjungan nya penuh tentangan ,sebagai pendakwah banyak cara dan tauladan yg boleh kita ikuti,…baru la penyampaian kita itu di terima..seperti nabi kita dahulu..beliau berdakwah secara sembunyi utk menjaga maruah diri keluarga dn sahabat handai… ikhlaskanlah niat kamu , perbaharuilah selalu, syaitan akan selalu membisikkan kata-kata yang akan menghancurkan keikhlasan kita dalam usaha menyemai benih dakwah.Sentiasalah berfikir untuk Allah dan ummah, kerana jika dunia mula menguasai hatimu, maka beratlah langkah, hilanglah mujahadah untuk terus tsabat di jalan dakwah. Nauzubillahiminzalik.

    "Wahai Ikhwan Muslimin dan muslimat , terutamanya mereka yang bersemangat dan tergesa-gesa di kalangan kamu.Jalan kamu ini telah pun dilakarkan perancangan-perancangan dan diletakkan batas-batasnya, aku tidak akan menyalahi batas-batas tersebut yang memberi keyakinan kepadaku bahawa ia adalah jalan yang paling selamat untuk sampai ke destinasinya, benar, boleh jadi jalan ini panjang, namun di sana tiada lagi jalan selainnya. kewanitaan mu hanya lahir dengan kesabaran, tabah, serius, dan amalan yang berterusan. Barangsiapa kalangan kamu yang hendak mempercepat buah sebelum ia masak atau bunga sebelum ia mekar, maka aku tidak akan bersamanya dalam keadaan ini biar apapun keadaannya. Adalah lebih baik berundur diri dari dakwah ini dan menyertai dakwah lain. Barangsiapa yang bersabar bersamaku sehingga bercambahnya benih, tumbuhnya pokok, masaknya buah dan sampai ketikanya untuk dipetik, maka pahalanya adalah urusan Allah. Kami dan ia tidak akan terlepas dari ganjaran orang-orang yang baik sama ada kemenangan atau syahadah. Wahai Ikhwan, pakaikan pada gelojak emosi kamu dengan ladam pertimbangan akal, sinari akal kamu dengan nyalaan emosi (semangat), janganlah kamu cenderung berlebihan nescaya kamu akan menjadikannya tergantung tanpa bertali. Janganlah kamu menyalahi peraturan alam kerana ia pasti akan menang. Sebaliknya atasilah emosi kamu dan gunakannya serta ubah gelombangnya. Gunakan kedua-duanya pada tempatnya, dan insya-Allah nantilah saat-saat kemenangan, sesungguhnya ia tidak jauh dari kamu. Aku telah katakan kepada golongan yang bersemangat kalangan kamu agar mereka perlahan dan menunggu peredaran masa, sementara aku katakan kepada mereka yang tidak bekerja agar bangun dan bekerja, tiada kerehatan dalam jihad."

    – Imam Hassan Al Banna.

    p/s : Maaf jika ada yang tidak menerima pendapat saya. Hanya sekadar pandangan, dialu-alukan untuk membantah. Sila-sila. 🙂

  10. ohhhh makna tersiratnya artis berhijrah je yang akan dapat tawaran . Artis yang masih belum berhijrah pandai pandai la carik makan kat negara jiran ya

  11. dulu selepas balik umrah kata tak takut, rezeki dtg dari Allah. Skrg apasal pulak sibuk masuk PAS cerita pasal kurang tawaran berlakon?? Rezeki kan ada di mana -mana tak kira siapa yang perintah. Yakin dgn Allah Abby

  12. tahniah Abby kerana diberikan taufikq dan hidayah dari ALLAH dan anda tepat sekali memilih wadah perjuangan.jangan gundah gulana tentang sesuap nasi ..insyaALLAH dibukakan pintu rezeki yg luas oleh ALLAH asalkan kita ikhlas.

  13. si yatt hamzah siap pesan dia bkn ahli pas dlm 1 ceramah..msa tu dia nk bca sjak..yg dia nk cma sokongan tuk trus berbuat kebaikan dan kekal dgn apa yg dia buat skrng..rsa nye dia lg ikhlas berhijrah kot..mmg kite ni bkn sape2 nk bca ikhlas/x ikhlas seseorng itu..tp bnda2 negatif ni kdg2 dtg dri diri sndri jgak..jgn la ckp bla pas amik alih bru artis yg brhjrah dpt job..slama ni ok je tngok artis2 yg brhjrah ada job…

  14. admin…tolong bg link ustaz kazim tu…nak tengok sesangat

  15. xperlu gunakan parti tuk meraih simpati
    lme2 org pun jadi benci…

  16. Woi ustazah x siap..rezeki bkn stkt brlakon je..bnyk bnda lain lg bole bg ko rezeki..klu pas nek bru ko ade rezeki la..

    Bingai..g mngaji bnyk dlu…tdung pn bau kedai lg…ni nmenye xbpe nk ikhlas nk brubah..klu btol brubah x mcm ni de..

  17. oiii..biorla die sokong PAS.. aku mmg xske umno n bn yg menyusahkn rakyat!..sekian…

  18. BagaiSeriCahaya.....

    berhijrah-hijrah juga..tapi jangan sampai bermuka2..'buat baik berpada-pada,buat jahat jangan sekali'..nampaknya seperti khlifah yang gagah,tapi niat dihati seperti bermegah-megah..biarlah niat dihati bagaikn sesuci embun pagi,agar terserlah haruman kasturi diwajah nan berseri-seri..dik kerana terpancarnya sinar cahaya syurgawi..jadikanlah diri seperti bidadari yang turun kebumi tanpa ada duri dilubuk hati sanubari…semoga Tuhan memberkati dan merahmati niat yang suci murni agar menjadi lebih harmoni dan hakiki…tanpa ada segelumit rasa curiga dan benci pada setiap yang bergelar insan diduniawi ini… kata-kata yang dikeluarkan biarlah molek dipandang pada mata menusia..agar tidak ada sengketa antara kita sesama kita,janganlah menjadi leka hingga taksub dengan sesuatu perkara,supaya hati yang membara tidak menjadi abu yang sia-sia……cakap depan biarlah sopan,cakap belakang biarlah terang janganlah temberang,cakap kekanan biarlah buat orang berkenan,cakap kekiri biarlah lebihkan berhati-hati….jangan sampai ada hati yang dilukai………………Agar jangan sampai Tuhan MURKAIEEEE… supaya tidak dituruni bala yang lebih teruk yang pernah dirasai ataupun tidak pernah dirasai….Nauzzubillahminzalikh…..

  19. abby ni poyo lah.

  20. Xheran Artis msuknPAS, tapi lg Heran…Mufti n Ustaz msuk Umno, jd benteng Umnoooo…..

  21. Pendek creta.. jgn jd artis.. Jgn guna alasan dah bertudung, rezeki makin kurang.. Keja je la apa2 pon.. Menunjuk sana sini, cari publisiti murahan..

  22. woi pencacai x reti2 bersyukur..

    Jgn jd bodoh piangla

    Mmgla semua kerajaan dlm dunia guna wang rakyat…

    Tp tgkla MANAGE WANG RAKYAT TU MCM MANA!

    Di india-walopon paling byk rakyat miskin tp gomen depa sibuk beli aircraft carrier yg berbilion dollar!tu beli…nk operate lg mkn juta2…samala dgn indon..sibuk nk beli jet,heli dll sedangkn harga minyak dan ubat sgtla mhl!

    Pi tgk klinik kerajaan besepah org indon mintak ubat setakat berapa hengget!

    Dahla kutuk kerajaan mcm da bgus sgt!

    Blm kire fitnah2 lg…

    Nk jatuhkn sesama islam lak tu…

    Perasan bgus…nk bina hway pon paw duit rakyat dulu!

    Nk dana politik pon paw duit student oversea!

counter statistics