Thursday , October 23 2014
Home / Dunia Artis / Abby Abadi selepas 2 bulan berhijrah (5 gambar)

Abby Abadi selepas 2 bulan berhijrah (5 gambar)

Lame gak kami tak post pasal Abby Abadi ni kan. Diam tak diam dah dua bulan Abby Abadi bertudung selepas pulang dari umrah. Alhamdulillah. Lagi gambar after the jump.

Tagged with:

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

12 comments

  1. 2 Thumbs Up untuk Abby dalam Bilik 7! Apa yang dia cakap dalam program tu, membuat aku respek aa ngan dia. Richie Rachman yang jadi pengacara program tu pun sebak sampai terdiam sekejap. Yang bestnya apabila Abby cakap, sebelum dia berhijrah dia tak takut mati. Sebab mati memang pasti, bila dah tua atau sampai masa, kita pun akan dijemput. Tapi, masa dia di Mekah, buat umrah, dia kata setiap hari, setiap kali masuk waktu solat atau selepas waktu solat di masjid, ada ja orang mati. Ada ja jenazah diusung keluar masjid. Itew yang membuat dia sedar, mati tu sangat dekat dengan manusia. Renung-renungkan… Dan, apa yang terjadi pada rumah tangga dia, percintaan dia, dll, dia redha. Itew yang hebat. Bukan senang nak redha, dan cakap redha dengan keihlasan yang terpancar di wajah.

    • Betul tu…mmg ade aje jenazah setiap kali waktu solat…tu yg membuatkan kita insaf….so kepada abby abadi semoga perubahan ini akan kekal selamanya…..amin…..:)

  2. Audrey Hepburn

    Bila perasaan redha itu muncul dalam diri, percayalah, ketenangan itu menguasai hati. Tahniah kak Abby! :D

  3. kening x boleh cukur..nampak mcm cukur je..

  4. kening mesti menten wehh..haha

  5. sekurang2 nya dier cuba utk berubah yer ..

  6. Tak pa la kening je bukannya dosa besar di bandingkan pahala dia buat lebih besar baik kita ckp pasal positif dia je baru dlm kita juga rasa positif. Atau pun cuba nilai diri kita pulak !

    • Allah has cursed those women who modify their eyebrows or ask others to do it for them (Sahih al-Bukhari and Muslim).

  7. Jangan ckp xpe. Haram tetap haram. Nak buat. buat lah.Tp jgn kata xpe. Sy cuma nampak dn terasa nk tegur. Kalau nak terima, terima. Kalau xnak pun xpe. Kalau nak tunggu sempurna dlm diri br nk tegur org.. Ada ke org sempurna?

  8. Kelas ko Abby… Semoga mendapat kebahagiaan.. Focus kepada anak-anak ya…!! Biarlah orang-orang yang pernah disayangi tuu jadi kenangan…

  9. salam saya awk sangat cantik bila berpakain hijab ni.klo saya artis saya pinang awk abby,heeeeee

counter statistics