Monday , September 26 2016
Home / Gossip Panas / Apabila Abby Abadi berceramah di majlis PAS (2 gambar)

Apabila Abby Abadi berceramah di majlis PAS (2 gambar)

Gosip bergambar mengatakan Abby Abadi kini bergiat aktif bersama parti politik PAS. Baru-baru ini, Abby di dapati telah memberi ceramah di Pentas Himpunan Pemuda Islam Rhu Rendang, di Pantai Rhu Muda, Marang. Maklumat lanjut kite tunggu dari tuan punye badan sendiri.

Sumber dipetik: Kedal ke KL

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

02-remy-ishak-pasang-bodyguard-mediamalaya

Remy Ishak kini dikawal pengawal peribadi selepas terima ugutan bunuh (7 Gambar)

Pada bulan lepas, kami ada memaparkan berita dimana pelakon, Remy Ishak menerima ugutan bunuh gara-gara ...

44 comments

  1. Dah start meroyan dah balikkkkk!!!!! Duduk diam2 kat rumah tak leh ke????!!! Saje nak cari cite popularkan diri tak abis2….malas nak layan pmpuan gersang ni!!

    • MULUT KO MCM MULUT LONGKANG!! BUKAN DIA USIK KO PN..
      MANUSIA MCM KO NI KLU TK SUKE DIAM2 SUDAH JGN MNMBHKAN DOSA..

      • Dia jual publicity diri sebab nak cari laki lah tu..tgh terdesak. Tu yg masuk ceramah2 kpg supaya org tgk dia yg bertudung knon2 ayu melayu wanita terakhir. Tgk cari ustaz muda kot…huahaha..pompuan terdesak berani buat pe saje! Buat Cheap Sale pun sanggup…dpt title no.2 atau 3 pun tak kisah jnji kawen..Gile Glamour lah minah ni!

        • kenapa mest nk hina org yg ingin melakukan kebaikan?? x slah rasanya kalau dia ingin kongsikan pengalaman dia pada semua org..and u shut up to say like that to woman ok!!!

        • norman oii klau terdesak nak cari laki buat ape cari laki PAS geng2 ustaz tu?? bkn kaya pun mn ada harta juta2,abih boreh aje.. klau dia terdesak baik join UMNO br ada ONG maa… sekali masuk juta2…contoh zahida rafik ler….hahaha.

        • Ko ni mesti UMNO tuli..Ko memang bodo!! dah la buta, tuli pulak tu.. tu la.. org skrg dah pakai otak.. ko masih dengam UMNO penipu..

          • org UMNO tak main lah pmpuan knon bertudung tapi kat belakang…isshhhh byk drama-x. Ko chk kat Pejabat2 Agama berapa ramai pompuan konon2 bertudung dtg merantau dari Kelante yg kena tangkap basah, khalwat, berzina dan mengandung anak haram???? UMNO je tak sebar statistik ni…aku sendiri bukan nak bangga, setakat ni aku dah tido dgn betina dh hampir 30 org sejak zaman lepas SPM lagi dan lebih dari setengah yg bertudung ..tapi ayat2 sikit belanje mkan beli brg sikit trus dah dapat pe yg aku nak..huahaha. Pmpuan Kelante ni walau bertudung memang cun memang bertubuh kecik tapi bentuk V dan berkopek besar…tapi nafsu…FUHHHHH! Cuma ustaz2 je yg mampu menjinakkan mereka..tu yg ramai jadi bini muda ustaz2..

          • kenapa lah benci sgt ke pd pompuan yg bertudung ni???? sy doa kan agar tuhan tunjuk dan buka pintu hati awak. apa kah tuhan kamu agama kamu atau mak bapak kamu mengajar benci pd pompuan pakai tudung ke???….utk apa tuhan jadi kan kamu, apa kah tanggung jawab kamu di dunia ciptaan allah ini, sy harap kamu sedar dan bertaubat jgn duk mngata sesuka hati…, ingat mak kamu lahir kan kamu nak jadi org yg berguna, kalau hati kita rasa benci pd sese org tak lama….tuhan akan tunjuk…problem ni akan jadi pd diri awak…tak caye tggu lah ya…

        • Wahai penyamar nama NORMAN…., ya allah sedar kan diri NORMAN ini, biar dia tahu siapa diri dia, kenapa dan mnegapa di lahir dari pusy mak dia ni, kenapa dan mengapa dia hilang akal sampai duk mengata pd org dgn lembek mulut, apa kaha NORMAN lupa pd janji2 semasa NORMAN keluar dr pusyy mak norman dulu ingin jadi insan yg berguna berbakti pd org tua, bkn mcm ni…. NORMAN..sedar lah siapa diri norman sepatut nya kita kene support org yg sebangsa dgn kita se agama dgn kita buka duk kata yg bukan k….Luv u Norman..he3x…

    • mendekatkan diri pd kebaikan apasalahnya setelah hiidupnya dihancurkan oleh org lain….saya doakan semoga hidupnya akan lebih tenang….insyaAllah…..amin

      • Woi budak x pas.skolah pun xpas, klo tido gan pompuan lebih 30 org tu klau gro watpe jgn 30 300 pun boleh byr je

    • kenapa mst nk sakit hati dgn Abby plak?? perempuan sama perempuan pun nk cakap yg bukan2 ke?cuba anda di tempat dia?? So,bila berkata2 pikir dulu..sepatutnya kita doakan yg terbaik ok!

    • Memey&norman,ntah2 jeles kot… Biasalah,siap pkai nama memey lg..kciann ckp org meroyan..nnt Tuhan balas dkt sendiri padan muka..ketulahan kata org tua…

    • hang gilo apo…. dia nak share benda baik… apa la hang.. gilo ke apo… guna nama memey yg gatal lagi..

    • akutidakdidahulukan

      Kau tu belum jadi janda mana kau tau, pandai2 je nak kata abby tu. Suka hati dialah nak masuk pas. kau ingat pentadbiran skang ok ke? cuba kau pegi hospital tu, kalau kau dicacatkan oleh doktor2 tu, dia orang pun buat dek je. report kat semua yang terbabit, semuanya tak layan, lepas macam tu aje tau.. Aku pun ingat nak ikut langkah abby abadi lah…aku nak rasa gak ubah angin….

    • YA Allah…sedar kan diri MEMEY….kenapa dia benci sgt dengan kebolehan ABBY,wahai Memey…, kenapa sakit hati sangat dgn ABBY ya, apa kata kalau ada org duk mengata pd mak memey atau ayah memey duk kutuk2 pd mak ayah memey atau diri memey…apa prasaan memey…, sepatut nya memey banga dgn kebolehan dan keberanian ABBY tau…Memey….jgn duk suka mengatakan K…nanti kata2 mkn diri…., kalau tak fhm dan tak tahu diam je lah memey k…ingat memey…kalau kita benci pd sese org jutaan org ;lagi akn benci pd kita…tau, insya allah…

  2. die nk ceramah psl ape? bru balik Mekah dh layak la nk cite psl agama? ke nk cite psl dpt hidayah pakai tudung?

    • sy rs abby lebih ke arah menceritakan pengalaman beliau zaman2 lagho beliau.. bkn berceramah…

  3. tahniah abby… membangun bersama islam… takbir!

  4. kecoh je la..br pakai tudung 2 saat da blh bg ceramah sane sini..pape laaaaaaa

  5. artis nie klau da brubh xbley ker klau xcmpOr dgn urusan pOlitik??muak ase dgn prangai segelintir artis yg cmnie..

  6. cari makan kat pentas ceramah pulak dah…kat tv dh tak laku ke?

  7. UNDI PAS MASUK SYURGA!!!!! TAKE BEER!!!

  8. memberi soalan

    Saya ada soalan:

    Kenapa bila artis baru nk berhijrah mesti dorang akan terlibat dengan politik ? dan memberikan statement seolah-olah mereka sememangnya seorang ustazah sedangkan baru beberapa bulan / tahun berhijrah ke arah yang lebih baik (saya rasa masih ada banyakperkara yang belum diketahui lagi)

    Adakah mereka berhijrah ke arah yang lebih baik untuk memasuki politik ataupon benar-benar ikhlas ?
    seseorang tolong jawab …banyak sangat kes artis baru berhijrah terus masuk politik ..apa kes ni

  9. memberi soalan

    dan saya merasakan bahawasanya Abby Abadi tidak layak memberikan ceramah mengenai agama..ini kerana anda boleh lihat gambar beliau di FB fanpagenya ..gambar di majlis hari jadi anaknya
    Abby Abadi memakai tudung tidak menutup dada..itu bukan etika pemakaian tudung yang sempurna
    harap Abby Abadi dapat memperbaikai perkara itu terlebih dahulu sebelum menegur orang lain .

  10. Dah2 toksah gaduh2…. sama2 jahat pun nak gaduh…

  11. apa salahnya abby nak berubah ke arah kebaikan…tak kira di pentas politik manapun. bukankah lebih baik dari tak habis-habis berpesta-pesta,…..hanya Allah tau niat dia. sama ada ilmunya kurang atau belum lengkap, sekurang-kurang adalah lebih baik drpd artis yg masih belum hendak berubah. tak perlu kita mempertikaikan niat orang…..sedangkan berniat ke arah kebaikan pun dapat pahala. kalau dia nak popular , lebih baik dia berceramah atas pentas umno, sudah tentu hidup lebih mewah….jangan bersifat dengki kpd manusia yg hendak berubah kpd kebaikan,,,,siapakah kita nak hukum orang itu layak atau tidak……

  12. lantak lar janji hari nie behday aku “happy behday to me”… huk3x…

  13. ape salah nye lau dia berubah , kan 1 kebaikan tuh . .
    bila dia meroyan ramai plak benci, bila dia berubah ada je yg tak puas hati . .
    ni lah manusia yg sikit2 tak puas hati .
    sekurang2 nya dia berusaha untuk menutup aurat . .
    Siapa yang bertudung tak semestinya baik tapi sekurangnya satu perintah Allah telah ditunaikanny

  14. booooooooo………………………………………………………………………………………………

  15. nak cerita hidayah lepas blk dr mekah pakai tudung letewww

  16. abby will u marry me..hahahahaa wa sanggup ooooooooooooooooooooo

  17. nie la dia manusia akhir zaman..bile org berubah ke arah kebaikan dikutuk…dihina… dicerca…
    tp bile buat perkara yg buruk2 di pandang mulia lak… dh trend la… korang semua nk kutuk2 org korang cermin diri korang tue dulu… x kisah la dia nk bg ceramah ker ape ker…itu antar dia dgn Allah… Allah jer yg blh nilai ikhlas atau tidak kta dlm melakukan sesuatu perkara… daripada korang cari buruk org salah org..baik korang g ddk kat tikar sejadah solat taubat byk2… malu la bile org asing tngk kita sesama Islam pun hina org ISLAM lain dlm melakukan kebaikan… sesama Islam sendiri dh menindas… Subahanallah… ingat la dunia makin singkat…

  18. memey dgn norman ni mst org yg same ni..ptt prangai cm jamban..elokla abby ni msuk PAS dr umno yg terok n rasuah tu!! idop PAS!!

  19. Alah, biarlah dia. Dia nak berkongsi benda yang baik apa salahnya. Mungkin dengan berkongsi pengalaman dia ke arah kebaikan, dia rasa lega dan bahagia.

  20. orang2 yang kutuk abby kat sini mesti org2 BN or UMNO…tu yg marah betul bile abby join ceramah dgn PAS…tak gitu?

    • Biasa lah org2 dalam bidang seni kat M'sia, bila dah tak glamour dan hilang popular, bila dah tak dapat job mcm selalu, bila dah tak de previlage cam dulu2 masuk, bila dah pokai tak mampu buat muka atau update rambut…mula lah masuk pihak pembangkang khususnye PAS..bila org tgk muka dah makin tua, makin gemuk dan dah bertudung (rambut dah beruban dan tak rebonding sebab dah tak mampu) bagilah alasan dah insaf dan tak kisah bende2 lagi..padahal merajuk dah tak laku!Sekurangnye bila keluar cite masuk parti tu dan ini, rasalah glamour sekejap! Tindakan terdesak….

      • busuk hati betul Seniman ni…tak percaya kpd Allah ke? tak percaya kpd hidayah Allah ke? macam tak beriman..ramai juga orang yg masih lawa bertudung spr Irma Hasmie, Yatt, Wardina, catriona Ross, dan sekarang Abby? pada pendapat saya, biarlah mereka pokai/tua/gemok/tak laku dlm industri…lebih mulia drpd tayang muka dan body di pesta-pesta/nightclub …biarlah orang nak berubah kearah kebaikan…w/pun hanya selangkah……jangan nak mempertikaikan niat mereka…. tua?

      • kenapa lah org melayu di msia ni benci sgt pd agama ya, kdg2 tu tak fhm…erm…mgkin mak ayah dia doa kan agar dia jadi benci pd agama sendiri kot, atau masa mak kamu nak kleluar dr pusy mak kamu tu dia dah kata benci pd agama sendiri…buat agama baru, gtu….sy doa kan supaya allah sedar kan diri kamu dan akan jadi kwn baik dgn abby…isnya allah

  21. Alhamdulillah Cik Abby. you ada perubahan dalam hidup kearah kebaikan. cakap cakap orang sekeliling yang mengutuk mu jangan dipedulikan. Kalau kita susah bukan mereka mau tolong pun. Entah entah orang yang mengumpat mu contoh si memey tu lagi jahat, kotor dari kau. mana le tau entah entah kaki sapu laki orang. Kah kah kah…….

  22. PAS NI TERDEASK SGT KE.. DH X ADA ORG LAIN KE???

  23. tak kisah la… dah rezeki abby kena share pngalamn dgn org lain… jgn pndg pada negtivenya… sya org kristian n umno.. bagi sya tu tak slah… happy bila tngok abby berubh…. biasa la… kite nak berubh ke arah baik. org akn bnci… abby buknnye nak aktif ngan pas pon.. dia share bnda baik je…. org yg sempitkn otak sbnrnya jahil…

counter statistics