Wednesday , September 28 2016
Home / Gossip Panas / Artis Malaysia bertudung apabila ke Kelantan

Artis Malaysia bertudung apabila ke Kelantan

Kami seperti culture shock apabila melihat ramai artis bertudung di Jom Heboh, Kelantan semalam. Rasa macam heaven apabile SMS pertama yang diterime pagi semalam, Maria Tunku Sabri bertudung! Fasha Sandha bertudung! Jari-jemari sudah bersedia untuk menaip di keyboard sehingga SMS kedua diterima, mereka bertudung kerana di Kelantan jika tidak bertudung akan di denda. Betul ke?

Apa yang jelas dan nyata, kita saksikan aksi pura-pura artis bertudung hanya kerana menyertai event ini di Kelantan yo!

Sumber dipetik: forum CARI

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

02-remy-ishak-pasang-bodyguard-mediamalaya

Remy Ishak kini dikawal pengawal peribadi selepas terima ugutan bunuh (7 Gambar)

Pada bulan lepas, kami ada memaparkan berita dimana pelakon, Remy Ishak menerima ugutan bunuh gara-gara ...

51 comments

  1. klu tgk papan iklan kat kelantan pun semua artis bertudung..
    klu x bertudung nti iklan xlepas

  2. artis dunia….dunia hanya pentas lakonan…

  3. Hipokrit.. Mempermainkan hukum agama.. Tp sy pernah terdengar ada antara org besar d sana x pakai tudung pn..

  4. yg pelik mcm la semua pempuan kelate bertudung?byk gk yg sosial2 gler..hahahaha..xpela..dh arahan mcm tu

    • kuperlu redha dariMU

      boleh tak hargai pe yg kerajaan negeri dah buat.Peranan pemimpin ni macam ibu bapa jgklah.berusaha membawa anak ke jalan yg diredhai.Mana ada ibubapa nak heret anak mereka ke neraka?kalau anak2 tak nak ikut, itu silap dioranglah.

    • what do mean by "xpela..dh arahan mcm tu "
      tutup aurat adalah suruhan Allah…..kerajaan negeri hanya sebagai pemerintah cuba untuk menguatkuasakan, sekurang-kurangnya pemimpin terbabit cuba untuk menguatkuasakan suruhan Allah.. alangkah bagus sekiranya pemerintah negara cuba laksanakan di seluruh negara kan baguih…

      • bkn la..mksd aku jom heboh ni kne pki tudung sbb kelate soh..kalo tmpt lain deme seksi2..mmg la bgs..tp remaje2 skg byk trok2 pn

      • x pyh nak ckp byk..brape ramai org kelantan yang hipokrit..duduk kl rambut mengalahkan artis, karat sana sini..bersosial sana sini..tp bila blk kelantan smua pakat tutup dr ujung rambut smpi ujung kaki.. x ke hipokrit namanya..mmg la hak masing2 nak pkai mcm mana..tp pembesar negeri 2 sendiri pn mengaku klau org kelantan blk kelantan br pkai tudung.. tp kt luar terpulang la dorg nak pkai mcm mana.. 2 yg dtg kl pakat smua bukak sana sini…xke hipokrit dgn Allah gak 2.. tkt ngan hukum Allah ke tkt kne denda dgn pembesar kelantan..renung2 kn dan selamat beramal..

        • masih2 dah besar panjang…ada otak tu,,,pakai laa…x kan org suruh mencuri…terus g mencuri…:@

        • atleast ade jugak sedikit usaha dari kerajaan Kelantan untuk mewajibkan rakyat dia pakai tudung. jgn nak cakap hipokrit sangat la kan. bahasa kena jaga. jangan bangkitkan unsur kenegerian.jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

    • gatei: nko x pyh pelik lar, mmg x semua org kelate pakai tudung..dh tu pilihan dia, tp mati esok, tanggung la..pemimpin kelate ni kira mmg bagus sbb dh jlnkn tgg jwb sbg pemimpin islam kpd rkyt dia, sbb pmimpin akn disoal bila diakhirat nt

    • bertudung tu tuntutan agama..apa yg ada dlm hati atau perilaku..itu ditentukan oleh empunya diri..kena nak pertikaikan hukum Allah..?

    • kalu tgk mase kt tv tunjuk jom heboh(iklan) ari2 mmg xnmpk langsung pompuan xpakai tudung t’msuk org ramai..jenuh mate melilau cari..mmg smue yg g jom heboh kne pakai tudung kot..

  5. Tolong ikhlaskan diri untuk takut kepada Allah….semat dalam diri Allah maha melihat di mana-mana dan bukan di Kelantan atau ketika di masjid sahaja sahaja.

  6. doakn mrka smoga t'buka pintu ati utk b'tudung…

  7. Sekurang2 kurangnyer pemimpin kelantan ada inisiatif supata rakyat nyer mengikut perintah ALLAH, tengok negeri lain. Malaysia ni susah nak declare negara Islam sebab pemimpin sendiri terbukak kepala…

    • Betul tu bro, skurang2nya pemimpin Kelantan dh ajak rakyatnya taat kpd perintah Allah..
      Pasal dia xnak ikut ke apa, hah jwb la dpn Allah kt akhirat nt kalo rasa diri tu dh terer sgt!

  8. ternyata apa yg di lakukan di kelantan menjadi ikutan,,,thniah kelantan menjadi ikutan negeri lain…

    Selamat Tinggal Dunia ©: Pendrive Unik Menjadi Kegilaan Pengguna Masa Kini

  9. dok kalut artis bertudung dan tak bertudung…sekurang2nya mereka faham, masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu menguak…masalahnya ada ramai jugak rakyat kelantan tak bertudung…….

    • Bagus gak pakai tudung walaupun tak ikhlas… Sekurag2 tak menebabkan org lain berdosa kerana tengokmaurat

      • betul tu syukur..mudah2an lepas kne pkai tudung dorang akan jd ikhlas utk trus pkai tudung dan tutup aurat dgn sempurna..^^

    • tganu?N9?x..MSIA.

      suruhan utk memakai tudung dari islam ni bkn utk kambing,lembu ye cik imah…xpayah la guna bidalan kambing,lembu,rimau ke ape2 pon. rasa2nya kalau kambing lembu boleh berfikir, diorg pon pakai tudung sbb tau itu perintah ALLAH.

      • betul tu….

        to imah :- jgn nok petikai x pakai tudung tu kpd rakyat kelate sahajo…(jadinya semua rakyat kelate keno pakai tudung)

        ada otak tu guna la….jgn simpan….

  10. yang komen pn duk kapel pggn tangan peluk2

  11. bukan artis je hipokrit…kita semua nie pown hopikrit jugak….so tak payah nak blame sapa2…..

  12. ceh…mreka punya psal la tu …pala mreka sndri..hahaha

  13. Bagus la mcm nie. Nak berhibur tp ada bts2 nyer..skurang2nya xder la asyik dosa kering jer tgk org yg tayang aurat ni

  14. mudah2an lps ni mana tau pakai tudung trus..setiap prkara bmula dpd kecil bru jd besar..so benda baik bg sapot k 🙂

  15. dengan Allah xplak takut..dunia oh dunia..

  16. kena pakse pakai tudung, baju n sluar ttp ketat gak kn?

  17. doakan yg baik lg dpt pahala,dr mgata..

  18. Dah lah woiii..isu pakai tudung tak pakai tudung dah lapuk lah..cukuplah pe dh di cakap dan di baca stakat ni.Ni blog gossip..bukan blog agama..bukan nye artis berkenaan baca pon..tak yah lah di ulang2 komen ko org ni..same je…

  19. x syok r ..klw pkai tudung klw prangai xelok wt pe..huhu,:p

  20. kire ok lah dorg pkai tudung… law x pkai tudung lg lah kena kutuk… pelik lah korg ni.. pkai tudung korg kutuk.. xpkai tudung lg lah korg kutuk.. cermin diri sendiri dulu la wei….

  21. hipokrit semua artis yg tak bertudung luar kelantan msk kelantan bertudung…hukum manusia tkt tp hukum allah langar selanggar2nye….

    • Sama la dengan org klantan, hipokrik. Blk klantan pakai Baju kurung, sampai negeri lain, pakai seluar jeans ketat.

  22. hipokrit nk mampos..korang takut dgn negeri kelantab ke takut dgn hukum Allah??????

    • yes sokong.sure hukm allah ryte.tp pakai sebab pemimpin yg minx so br nk pkai ke.
      ce tgk bpe rmai perempuan negeri tu keluar mlm dgn rambut blonde.
      situ je tutp.
      sampai kt kl da x tutup.
      cbe la wt research if xcye..

      moral : pemimpin suh br nk pkai la.tu nme nye xikhlas.

  23. ye ke kalau girl tak pakai tudung akan kena denda kat Kelantan????? masa aku g Kelantan tahun 2010 selamba je awek2 kat sana tak bertudung n siap pakai baju ketat lg?

  24. bkn takut ngn negeri kelantan..cuma menghormati syarat y di tetapkan…rkyat klantan bukan 10 org..bkn jgk 100org n bkn jgk 1000org…….phm2 la…xsume y akn ikut aper kte pemimpin…y pling jelas…mase Rasulullah berdakwah….bkn semua y ikut kn…ader jgk y ingkar…mcm 2 la skunk….kerajaan xmemaksa rakyatnyer b'tudung..tp hanya memberi kesedaran secara halus…. then saper taw ble artis dtg cni b'tudung n Allah bukakan pintu hatinyer untuk berubah…..perancangan Allah lebih hebat dr perancangan kita…seburuk buruk negeri sye..ia tetap negeri sye…so…anda semua xder hak utk kutuk negeri kami…kami jgk xkutuk negeri anda y sosialnyer lbh teruk dr ini…..
    lg 1….y di denda adlh mreka y xpkai tudung mse bertugas di sektor kerajaan n swasta…..cthnyer kat mall….korang nk pkai baju ketat ker..xnk ker tyme keluar bsiar2 r b'jln…itu hak masing2….maafkn jika tersilap…

  25. Tutup aurat itu perintah Allah. Bukan perintah Menteri Besar Kelantan/Sultan Kelantan. Pemimpin yang dilantik hanya menjalankan amanah yang diberikan-menyuruh rakyat patuh suruhan Allah dengan sebaik mungkin, segala cara yang sesuai. Nak ikut @ xnak itu terpulang. Dah boleh pikir sendiri.

  26. bagus la dia hormat g tempat orang..nak kutuk2 macam la korang baik sangat…bodoh..

  27. aku owg qlate yg kowg sbuk uat dose sal ngeri plakk pe kesss modo xbleh d ajar.. opsss da trang bdose tyg aurat mmg xsumer yg ikot skurng2nye ngeri kami ade prturan yg wjib kna patuh.dose phale tggung sdiri tp kite sesame umat hrus sling mgingatkn ok!sekian salam….

  28. adoiyaiiii..
    npe eehh sik kelantan jer yang kena caci hamun??
    kena kutuk??
    negeri len sume perempuan btudung eeh??
    yg x nk ikut bia dioranglaa..
    xyah der nak kutuk2..
    suka sgt nk kutuk lau bab2 cam ney..
    da lau suruhan ALLAH xnak ikut, bis tu mengutuk mencaci suruhan ALLAH laa??????????
    lau saudara islam tsasar cuba laa tgur cara elok..
    sebelum nak mengata pikir diri sendiri dulu cane..
    jgn rsa diri tu terlalu sempurna laaa nak judge owg mcm2…

  29. Neelofa from kelantan kan? Y die tk pakai tudung? Nak suruh artis luar dtg sana pakai tudung tp artis from negeri sendiri pun tk pakai. Seksi pulak tuh.

counter statistics