Thursday , September 29 2016
Home / Isu Semasa / Bandar sampah, Manshiet Nasser

Bandar sampah, Manshiet Nasser

Mereka menggelar Manshiet Nasser sebagai bandar sampah. Oh ya! Ini realiti, bandar yang jalan dan bangunan dipenuhi sampah dan mereka yang hidup di-sini bergantung kepada sampah yang di hantar setiap hari di sini dari sekitar ibu negara Egypt.

Kita juga dapat lihat manusia tak kira lelaki, wanita mahupun kanak-kanak berpeleseren menggali dan mencari sesuatu yang boleh mereka menjualnya. Yang menarik, 80% dari sampah telah dikitar semula dan dijual! Menarik!

Teringat filem Box-Office Wall-E pada tahun 2008. Lagi banyak gambar bile bace artikel penuh hokay.

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

03-rakaman-kemalangan-maut-gokart-mediamalaya

Rakaman & Gambar Kemalangan Maut Go Kart EIMARACE 2016

Kejadian kemalangan maut ketika perlumbaan EIMARACE 2016 di Sukpa, Indera Mahkota, Kuantan.

7 comments

  1. bleh ke hidup dlm keadaan cmni…tak sanggup aku…

  2. aku pun takut tgk cite Wall E.. (tadaa.. suke dia kate gtu)
    tak sanggup hidup klu tanaman xde, bergantung kpd mesin..org seme gemuk..

  3. betulla tu, tapi ini bukan kawasan orang islam.

  4. xsetuju wit syasya

    kenapa asyik nak libatkan agama?heran betul la ngan ko ne syasya..org kate pasal sampah..bkn nak kata ne kawasan org islam atau bkn..

  5. sebabnya kalau betul2 mempraktikkan agama islam, xkan hidup dalam keadaan macam ni kerana islam mementingkan kebersihan =)

  6. faktor pekerjaan & kemiskinan

counter statistics