Saturday , October 1 2016
Home / Isu Semasa / (Filem Pendek) Halal

(Filem Pendek) Halal

Baguslah filem pendek ni. Kepade mereka yang tak faham ape maksud halal,mungkin boleh faham lah lepas nie.

Korang pernah tak berdepan dengan masalah kaum-kaum lain di Malaysia yang tak faham maksud halal.Pade mereka ni,babi tu haram untuk orang Melayu khususnye Islam lah kan. Tapi diorang tak faham yang kalau diorang masak ayam pun,kalau letak minyak babi ke,alkohol ke, jadinye masakan tu haram lah jugak. Haaa…yang itulah yang diorang tak faham.

Ok.Filem pendek ni dihasilkan oleh Liew Seng Tat untuk P1 Malaysian Showcase.Kalau korang rajin pegilah lawat website tu di www.15malaysia.com. Filem-filem pendek ni dibuat pade tahun lepas.Kan ade satu filem pendek yang ade Nik Aziz tu,bertajuk Pokok.

Malas nak cakap panjang.Korang tengoklah yek.

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

03-rakaman-kemalangan-maut-gokart-mediamalaya

Rakaman & Gambar Kemalangan Maut Go Kart EIMARACE 2016

Kejadian kemalangan maut ketika perlumbaan EIMARACE 2016 di Sukpa, Indera Mahkota, Kuantan.

3 comments

  1. good video making, interpretation, explanation by non-muslim

  2. rasa mcm pernah tgk video nie~~lawak la~~ahaks

    AWEK KELATE COMEI KAN

  3. mantop der mantop..kalah james bond!wakakak

counter statistics