Saturday , December 10 2016
Home / Dunia Artis / (Gambar) Sekitar Majlis Pernikahan Salleh Yaccob

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

3-gegar-vaganza-3-akhir-mediamalaya

Azharina Juara Gegar Vaganza 3

Program yang berlangsung selama 8 minggu ini telah berakhir selepas Azharina telah dinobatkan sebagai juara ...

41 comments

  1. dah macam bapak dgn anak

  2. he..he tp walaupun madu dia izinkan pasti ada sekelumit cemburu dan sedih bila melihat suami cium wanita lain

  3. SY kawen cara sah pun ad org keji,kutuk.pelik btul aku tgk pengomen kt atas ni

    • ha'a pelik tol dah nikah cara elok masih gak ade yg keji…apa nak jadi la…doa jer dia org( salih dgn 4bini dia) selamat bahagia rumahtangga….ameen…

      • Biasalah.diaorg ni kbykan hati bsk.dia xtahu brp byk pahala yg isteri2 n SY ni dpt hasil dr umpatn diaorg..kalu kt xmampu utk bkorbn mcm isteri dia buat.ckp la kt doakan dia bahagia n adil pd sume..n igt kt pn blm ttu jd satu2nya pd suami..lg truk kalau suami ada smpn btna lain kat luar.lg parah..

    • pikiq lah sendiri

      kalau itu dah dibenarkan apa lagi nak dikutukn?tp syukurlh umat kami hanya dibenarkan berkhawin 1.susah senang,suka duka dan apa pun kelemahan msg2 perlu dterima.itulah janji sebelum cincin dsarungkan.puji tuhan.amen.

  4. selamat sudah akhirnya…tahniah

  5. akhirnya.. tirai penutup bagi salih yaakob

  6. Harap pempuan tu sedar la dlm membuat sebarang keputusan…nampak mcm dialam mimpi je..hehe..x logik lgsung,,pempuan tu cntik tuh…ta[i kalo dia dlm jaga membuat keputsan tu, memang jdoh dia dan bahagia lah sehingga ke akhir hayat…

  7. Waahhh.. I follow…wakaakakakka…bkn mcm..dh mmg rope bapak dgn anak ler..

  8. perghhh
    cantik giler bini ke4 dia ni!

  9. cukup dah kuota…. dahsattt giler la abg jem…. bg tips sikit!!

  10. tiada istilah lain selain GATAL and MIANG. Klu pak cik salleh tu kahwin ngan balu or janda. boleh la kate die khawin sambil beramal. ni mmang semata-mata nak memuaskan nafsu. nasib baik la kuota cuma 4 orang.

    Huhuhu geli….sungguh menggelikan.

    • Tulah namanya jodoh…kalau Salih kawin ngan janda mcm Rozita Che Wan ke pon org kata dia menggatal jugak… Dah Allah kata tu jodoh dia, siapa kita nak menidakkannya???

      • tapi nabi kahwin anak dara berumur 9 tahun… budah tuh…

        • Waktu Rasulullah SAW mengahwini Siti Aisyah RA (yatim piatu), baginda tak sentuh Siti Aisyah RA sehingga beliau agak matang. Rata2 manusia hari ni kawin sebab 'gatal'…ikut sunah Rasul tu cuma alasan je! junjung nafsu dunia!

          • "Aishah, may God be pleased with her, narrated that the Prophet(P) was betrothed (zawaj) to her when she was six years old and he consummated (nikah) his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years." (Sahîh al-Bukhârî, Volume 7, Book 62, Number 64)

            ada sumber lain dalam bahasa melayu zawaj ini juga bermaksud nikah / kahwin .

            umur matang aisyah, secara selamatnya yang boleh kita kata adalah 9 tahun.

            dalam hal zaman sekarang di malaysia, memang ternyata banyak orang duda, orang yang dah berkahwin dan orang bujang kahwin kerana kegatalan. tapi dari melanggan pelacur, baik pilih jalan yang halal.

            Ntah dari mana datangnya sumber/fakta yang kukuh yang salleh yaakob kahwin kerana nafsu? berdasarkan perasaan hasad dengki korang ker?

  11. Kalau betul nak beramal… kahwin lah dengan wanita yang kematian suami, yang perit menanggung anak-anak, atau terpaksa menjaga ibu-bapa tua yang uzur ataupun andartu. Ini tak.. kawin dengan anak dara bergetah, itu namanya GATAL!!! Geli den…

  12. anti salleh ycb =)

    peh…ni betul ke kawen sb agama? ke sb nafsu je? aku mg anti betul ngn die ni. bini die ckp, jatuh cinta sb hidung. pasni, klu die eksiden, ilang idung, pkai idung palsu mcm MJ, pe la die rs eh? kuikuikui..nk minx cerai ke?

    • kalu niat dia kahwin kerna agama atau nafsu pun tapi cara dia bernikah memang terang dan nyata sah disisi agama.

      sekurang2nya tidak pergi melanggan pelacur.

      dia nih bab sendiri nak masuk neraka memang cepat jer…

      oh ya lagi satu, niat yang buruk tidak dosa , bila diterjemah pada perbuatan, barulah berdosa.

  13. caya la bro SY, tahniah moga kekal ke anak cucu…huahahahahahah…yang ats ni ramai yg dengki SY xpilih dorg…huhuhuhuhuhuh…dengki!!!!!Booooooooo sama dia…tahniah broooo…

  14. tahniah salleh yacoob..cntik wife dia..

  15. Selamat Pengantin Baru..bagi mereka2 yang dengki sudah2 lar 2, aper korang tk der jodoh ker….tahniah abg jem lembut2 pn 4 jgak norr hahahah

  16. semoga abg jem berbhagia hendaknye…

    utk i follow yg hang sibuk psal jodoh apsal plak…..sbor jela……

    tahniah abg jem……i follow…..mantap beb

  17. mmg btolar tk sebok ape pn…ucop wheelchair tlong kte bkor mereka2 yang dengki dgan abg jem nie…terus kan usaha mak ning di sinar fm…selamat pengantin baru yang keempat..

  18. anti saleh ycb: ko ni kenape???pe masalah ko kalo dy kawen 4?apasal ko sakit hati sangat….biarlah..dh tertulis dkt loh mahfuz yg dy ni mmg dpt 4 isteri..isteri2 dy xcakap apa2,xmarah2..ko yg emo sgt pesal.

    p/s: kalo ko ni pompuan n blm bkawen lagi,aku rasa aku tau knp ko emo sgt…(ko sedih xde org nk kawen dgn ko kan…) n kalo ko ni lelaki pulak,pun aku rasa aku tau knp ko sakit ati jgk…(ko jeles dgn saleh ycb kan)hahaha.

    • tenang..tenang. apa yang tertulis di loh mahfuz bukan urusan kita sebab kita tak pernah tau pun. Takdir Allah kepada kita juga sesuatu yang diluar jangkauan kita. Segala kebaikan disyukuri dan yang tak baik jangan dikesali. Waallahualam.

  19. doraemon: ko jelesssss ke? dy gatal ke dy miang ke, susahkan ko ke???

    • ia telah memberi kesan psikologi yang menyedihkan kepada DOraEmon.

      salleh yaakob yang ternyata berkerja keras untuk dunia dan akhirat, dan dikenali sebagai pemurah dalam memberi sumbangan pada golongan2 yang kurang bernasib baik.. aku rasa dia layak berpoligami..

  20. betul la kata ustaz kazim

    perempuan muda kawen awal org kata gatal,kawen lambat org kata andartu,

    orang kawen 4 cara sah org kutuk,org cerai pun org kutuk

    manusia2.paling kurang dia ikut cara ISLAM.halal.ni korg kutuk2 dpt apa?

    yg bukan bini plak lebih.pelik2

  21. jgn ckp buruk pasal org lain, nnt Allah trbalikkn kena pd dr kita pulak, cepat ngan lmbat je Allah balas, doakn je kbahgian mereka nnt kt sama2 dpt pahala. InsyAllah….

  22. Tu lah erti pengorbanan..baru suami sayang! Dah dia mampu, bini2 pn ok, ape hal yg lain2 nk pertikaikan…smada jeles atau trasa!!

  23. tahniah SY..semoga dapat menjalankan tanggungjwb sebagai suami dengan adil..dan jangan lupa untuk sentiasa menjaga hati keempat2 isteri abg SY….itu lah yg terbaik..sentiasa merapatkan hubungan keempat2 isteri abg SY..yg suka mengutuk tu..hentikan lah….dia bkn kawin cara salah..drpd ada org yg tak kawen tp dah buat anak..tu baru gatal nak mampos..

  24. gambar no. 4 tu, geli geleman aku tengok….. walaupun dah sah jadi isteri, tak payah ler over, cium dahi kunon tanda kasih suci… wuekk! boleh mendatang kan fitnah….

    • fitnah jenis apa nih? dah terang dia kawin secara sah… bukannya buat bende tak elok ditempat yang gelap

  25. yekew saleh yakob nie…bkawin kerana nkajar yntg agama…bkn gatal kew…..

    xckpn 1 kawin 4

  26. ei..ei…kawin4 hahaha kasian bini2 yg lain mkn hati brulam jantung..anak2 lg kesian….4 ibu 1 bapa…yg kena ikut jadual yg sibuk ke bini2 cukup ke kasih syg cam tu..sdng kan 1 payah nak cukup ni kan 4…..n anak berapa?????adil satu utk satu…..yg anak dara nak gak ambil laki org knapanya???x da ke yg bujg????sdangkan Tuhan cemburu kalau menduakan dia inkan istri prtama…

  27. asam garam umahtangg

    Biorkan la meke ngan pilihan meke, terus terang teman nak kabo kan…

    kalo si SY tue nak kawen biorkan jerk la.. dah bini2 nye tidak lah pulak menidakkannye…. maklumla… nak jadi is3 yg menurut kate…

    TAPI.. andai satu mase nnt si SY tue tetibe jerk " menghadap ilahi".. (teman bukan nak mintak)… tapi andai kate la yerk…

    Soalannye:- adakah kesume is3 SY akan berhubungan baek? tidak akan mengungkit? tidak akan berebut harta? maklum la … kite bukan nye leh tau hati org len .. ye tak?? mase ade, sume leh tolak ansur.. tp bile dah xde… perwatakan masing2 pasti akan terserlah… ye tak? wallahua'lam…

    Lg pon bukan x penah terjadi sebelum nie…. ye tak?? huhuhuhuhuhu

  28. urg kalo byk duit buat kerja kebajikan semoga murah rezeki ni byk duit tambah bini apo ar ko salleh

  29. bagos la dye kawen secara halal..dari artis2 laen yg asyek berzina..elok la dye nikah..korang jeles apahal..korang takdo la tu~

counter statistics