Tuesday , September 27 2016
Home / Isu Semasa / (Gambar) Tanah runtuh Hulu Langat, ragut anak yatim

(Gambar) Tanah runtuh Hulu Langat, ragut anak yatim

Gambar-gambar sekitar rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa tertimbus dalam kejadian tanah runtuh di Hulu Langat dekat sini hari ini. Lagi gambar after the jump.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

haron-din

Dr Haron Din meninggal dunia, dikebumikan di Amerika Syarikat

Salah takziah kami ucapkan buat keluarga Dr Haron Din di atas pemergian arwah akibat komplikasi ...

22 comments

  1. sedekahkan al-fatihah kpd mangsa2 yg terkorban…

  2. Sangat menyedihkan. Menitis air mata saya bila tengok berita ni. Moga Allah tempatkan semua mangsa dikalangan orang-orang beriman. Amin…

  3. sian kn…alfatihah..nape la wt umah kt bukit2 mcm tu..

  4. Al-Fatihah.. semoga roh mereka ditempatkan di kalangan kekasih2 ALLAH SWT amin!

  5. Allah lbh myayangi mereka..al-Fatihah…

  6. Takziah & Al-Fatihah kepada mangsa yang terlibat… Subhanallah… Sessungguhnya Allah lebih mengetahui segala-galanya….

  7. al-fatihah kepada yang terlibat

  8. ya allah..kesiannya..sedekahkan al fatihah kepada mangsa yg terkorban..

  9. Saya rasa seluruh rakyat Malaysia bersimpati kepada keluarga mangsa yang terlibat. Sesungguhnya Allah S.W.t maha mengetahui akan apa yang telah, sedang dan akan berlaku. Hanya Dia yang Maha mengetahui setiap rahsia disebalik kejadian. Oleh itu marilah kita sama-sama mendoakan sesejahteraan keatas roh-roh yang telah pergi menemui Yang Maha Esa semoga ditempatkan bersama-sama mereka yang mendapat keredhoaanNya. Kita yang masih diberi peluang meneruskan perjalanan usia seharusnya menyedari untuk memuhasabah diri akan kejadian ini sebagai titik tolak dimana perjalanan kita seterusnya.

  10. Amat-amat menyedihkan nasib yg menimpa anak-anak yatim ini. Moga mereka ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman.Amin….

  11. Tragedi tanah runtuh Anak-anak Yatim… Semoga yang pergi menjadi syahidlah dan yang dapat diselamatkan, kuatlah semangat dan semoga hilang trauma kalian. Al-Fatihah dan takziah buat semua anak2 ini yang telah pulang ke rahmatullah dalam tragedi yang begitu menyayat hati.

    Menitik airmata membaca berita ni, dari semalam membawa ke hari ini. Semoga bantuan yang disalurkan dapat mengurangkan beban mereka.

  12. berita yg amat menyedihkan .al-fatihah kpd semua mangsa yg terkorban .

    ;(

  13. takziah kpd sume pihak yg terlibat dlm tnh runtuh ni…..nape lah tnh runtuh ni brlaku kt tmpt anak yatim dan madrasah???knp x brlaku kat tmpt maksiat ,,bio pdn muke org yg buat maksiat

  14. MashaAllah…Moga Allah tempatkan mereka dalam golongan yg beriman.ini semua terjadi ade hikmahnya.Al-Fatihah

  15. salam takziah untuk keluarga mangsa dan alfatihah untuk mangsa yg terkorban…

  16. ini hanyalah dijadikan penyebab kematian mereka.x boleh nak salahkan sesiapa.lagipun hamba2 yang disayangi ALLAH selalunya akan pergi dulu.

  17. Innalilahiwaraji'un…kepadanya katani datang..kepadanya katani kembali…Al fatihah….bettitsan air mata aku mmbaca..espclly anak-anak yatim..sebab masa ini saya jugk menjaga anak2 yatim…tersentak n tersentuh belaian anak2 yatim dapat aku rasakan…

    dede frm Brunei Darussalam

  18. sgt2 b'simpati dgn nasib mereka baik yg tlh pergi @ yg terselamat. swaktu tgk brita ni kt tv3, sy mbayangkan mereka smua seolah2 adik sy. rase nk je peluk n bg sokongn kt diorg.. smoga Allah berikn sesuatu yg baik utk mereka… Al-Fatihah

  19. erlela hartopo

    maha Besar Allah yang lebih mencintai ananda ananda tercinta… smg dialam sana ananda-2 lebih bahagia…amin…

  20. al-fatihah….sama-sama la kita sedekahkan al-fatihah kepada mangsa tanah runtuh…sedih saya tengak kejadian itu…tak sanggup melihat semua tu…saya dapat merasakan macam mane perasaan ibu bapa yang kehilangan anak…mungkin ada hikmah di sebalik semua kejadian yang berlaku….amin…

  21. Al-Fatihah… marilah sama2 kite doakan agar roh anak2 yatim diceruhi rahmat…. Amin…

  22. ..prihatih rakyat malaysia nea..

    al-fatihah…

counter statistics