Sunday , December 4 2016
Home / Gossip Panas / Gaya Achik Spin bersongkok

Gaya Achik Spin bersongkok

achik-spin1

Walaupun perkara ini remeh, namun penulis menganggap Achik Spin sudah terlupa bahawa dia sudah memiliki dua orang cahayamata. Gayanya yang bersongkok sambil rambut depan terjuntai di dalam majalah Mangga bulan September 2009 ini menunjukkan dia telah memperlekehkan cara pemakaian songkok yang betul. Semasa penulis disekolah dahulu, mereka yang memakai songkok sebegini akan dimarahi guru kerana mengikut gaya orang Yahudi yang memakai ketayap.

achik-spin2

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

hp-ayda-jebat-dirampas-mediamalaya

Video Telefon Bimbit Ayda Jebat Dirampas Penganjur Ketika Selfie Lee Kwang Soo

Video telefon bimbit Ayda Jebat dirampas pengawal pengajur ketika beliau dalam cubaan berselfie dengan artis ...

14 comments

  1. Ya ampun.
    Besau dah anak dia.
    Muka bini dia mcm Ex Wife ustaz akhil.
    KAH KAH KAH

    tu lah.
    Pakailah bebetol baru tampak smart kan.
    Moga sedar

  2. Nampak bahagia kan.
    Nana juga yang semakin merana.

    Tah lah

  3. hoii barua…
    songkok bukan sunnah nabi muhammad lah..
    so, ikut suka dia lah nk paka mcm mana pun..
    bodoh betul penulis nie..

  4. SOngkok tu fesyen org melayu je. Tp ketayap tu mmg aaaa, ustaz aku lu pun penah sound ngan bdk2 lelaki suh pakai btul2. Jew mmg pakai ketayap tp kebelakang lepas sket dr ubun2 kepala…

  5. Siapa Yang Cetek Pem

    Siapa kita nk judge dia? dosa pahala tu kt tangan Allah.. Kita cuma boleh menegur, selebihnya pada diri sendiri nk ubah atau taknak.. Sbg penulis sepatutnya menasihati dlm tulisannya bukan mengata.. dlm bln Ramadhan plak tu.. Insaflah.. Wallahualam..

  6. ni bukan cerita sunnah atau apa….
    walaupun sekadar satu adat yang digunapakai
    tapi hormatilah songkok yang menjadi penutup kepala
    bila pakai songkok takkan la nak pakai serabai atau
    pakai melintang macam radhi tu….aku kira orang yang
    tak siuman pun takkan pakai songkok macam nie…
    lagipun yang pakai kan dah jadi bapa budak….
    kalau budak kecil boleh piat telinga…ni bapak budak
    kalau pakai kopiah pun tapi niat dan hati tak betul
    tak guna juga jadinya…tengok kat buletin utama
    asal kena tangkap rogol orang aje…pakai kopiah konon alim…
    pucuk pangkalnya hati dan juga iman…

    lagi satu bulan2 puasa panggil orang barua kenapa ?
    jagalah lidah tu….baik tak payah puasa
    kalau perangai macam setan…..

  7. hai ABANG ACHIK ape khabar nurul minat ABANG ACHIK ngan kak NANA cute tau nurul punye ingat abang n kak nana kahwin pai ke anak cucu tapi apekan daya tiada jodoh…….hehehehe apeshal abang achik pakai songkok cam tu hehehehehe

  8. tak kirelah songkok tu fesyen ke ape…tp org pegi masjid pakai songkok…jd hormatilah cara pemakaiannye…jgnlah sesekali kite menyerupai care yahudi…sekirenye kite menyerupai mereka maka kite akan tergolong dlm kalangan mereka….nauzubillah…

  9. acik cakap songkok tu kecik sgt.x muat kepale die…muahhahhaha

  10. hhahaha..korg mcm xtau plak yg mediamalaya pn mmg ske je aibkan org..dr dlu dh mmg mcm tu..

  11. wah dah anak dua rupanya si vocalis spin nie… bila la nak kuarkan album baru?

  12. mslh skrang songkok tu bukan sunnah..
    so, x payah bising2..
    allah taala x akan tanya dia kenapa paka songkok x betul..
    come on lar..
    kalau dia paka kupiah mcm orang yahudi,
    baru aku marah..
    ini setakat pakai songkok mcm tu jer..
    x payah nak bising lar..
    yang lain jgn jadi bodoh lar..
    pertahankan songkok yang x tahu asal usulnya..
    songkok bukan sunnah rasullullah..
    songkok ialah sunnah gus dur dari indonesia..
    so, x payah bising2..
    mati nanti malaikat takkan tanya kenapa pakai songkok x betul..
    benda mcm nie pun bising..
    kalau nak bising sangat..
    buat report kat majlis agama lar..
    tengok majlis agama buat mcm mana..
    baru kecoh plk..
    kes songkok..
    wakakakakaa..
    kes kartika pun kluk klek lagi..

  13. bodoh betul la hal pakai songkok tak betul pn jd isu besar..yg patot jd isu besar gile babun skang ni artis pompuan n mana2 pompuan yg rsa dia 2 kt amerika..nk brfesyen ikot ske ati j..tak reti jg maruah ato pn dh xde maruah?pasal 2 korang xbising plak??diri sndr pn xbtul nk sbuk2 hal org..esk2 ntah hape plak..

counter statistics