Tuesday , September 27 2016
Home / Dunia Artis / (Gempar) Michael Jackson mati dibunuh

(Gempar) Michael Jackson mati dibunuh

michael-jacksonPetikan ini diambil dari Harian Metro yang mengesahkan bahawa Michael Jackson mati dibunuh kerana telah disuntik ubat berlebihan.

LOS ANGELES: Kematian Michael Jackson kini sah disiasat sebagai kes bunuh, semalam selepas hasil bedah siasat mendapati dia disuntik ubat berlebihan.

Menurut rakan baik keluarga Michael, Terry Harvey, polis memaklumkan kepada keluarga Michael bahawa mereka akan mendakwa seorang atau lebih suspek dalam tempoh beberapa hari.

“Perbicaraan itu membabitkan pertuduhan jenayah,” katanya.

Menurutnya, suspek terdiri daripada individu yang mengendalikan suntikan serta pihak yang menyediakannya untuk Michael.

Harvey yang mengenali keluarga Michael sejak lama dulu berkata, pakar autopsi menemui banyak kesan ubat penahan sakit berkeupayaan tinggi yang dikenali dengan label Diprivan.

Minggu lalu, La Toya mendakwa dia tahu siapa dalang di sebalik pembunuhan adiknya.

Kata Harvey, autopsi menunjukkan Michael mati apabila Diprivan disuntik berlebihan ke dalam tubuhnya, selain sejumlah pil lain ditemui dalam perut penyanyi terbabit.

“Ada kesan jarum suntikan pada leher dan seluruh tubuhnya,” katanya.

Kemungkinan besar, kata Harvey, pihak berkuasa mendakwa suspek atas tuduhan membunuh tahap kedua, iaitu bertindak menyebabkan kematian.

Katanya, keluarga Michael bekerjasama dengan pasukan penguat kuasa dadah dan polis Los Angeles bagi mengenal pasti doktor mana menyediakan ubat untuk Raja Pop itu.

Mereka juga, katanya, memastikan sejak bila masalah serius itu berlaku.

Dalam temu bual sama, Harvey mendedahkan, keluarga Raja Pop itu akan menyaman penganjur konsert Michael yang sepatutnya diadakan di London.

Mereka dijangka memfailkan saman bernilai RM175 juta ke atas AEG sebaik saja suspek pembunuhan Michael didakwa.

“AEG disaman menyebabkan kematian kerana gagal menjalankan tanggungjawab menjaga keselamatan Michael.

“Syarikat itu sepatutnya boleh menyelamatkan nyawa penyanyi itu,” katanya.

Harvey berkata, bapa Michael, Joe, cuba memulihkan penyanyi itu ketika dia membuat persiapan mengadakan konsert di London.

“Soalnya, sejauh mana penganjur itu tahu masalah Michael dan siapa menyediakan ubat untuknya.

“Semua orang tahu AEG melantik doktor bagi menjaga kesihatan Michael,” katanya.

Sementara itu, wakil AEG berkata, pihaknya melakukan apa saja yang termampu untuk menjayakan konsert Michael.

AEG juga sentiasa menegaskan Raja Pop itu sihat dan cergas sepanjang masa latihan. – Agensi

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

4-birthday-yana-samsudin-mediamalaya

Sekitar Majlis Ulangtahun Kelahiran Yana Samsudin ke-31 (7 Gambar)

Semalam merupakan majlis sambutan ulangtahun kelahiran Yana Samsudin yang ke-31. Majlis disambut bersama peminat-peminatnya, staf ...

12 comments

  1. hurmm tk paham2..pe la yg best sgt..
    tu yg tkleh jd bila benda ni jd biasa..semuanya biasa~mmg hancur la akhirnya..
    tk paham betul lah..

  2. Semoga cepat dapat tangkap si pembunuh tu

  3. sakit kepala………biar polis buat keje!

  4. mcm2 la kes mj ni..dh mati tu udah la..kene bunuh la ..kene suntik tu ni la..tahpepe..huhu

  5. adoi…bg aaa arwah tu bersemadi ngan aman….

  6. high profile case ni…..

  7. la..kena bunuh ke atau mati sebab sakit neh???dh pening..

    http://www.myspacetunai.com/moneyearn

  8. jangan jadi macam dia dah la………

  9. di bunuh pun jika bukan takdir dia takan mati serah sajalah pada tuhan.

  10. Macamana cara MJ mati pon, itu adalah ketentuan Allah. Tentu Allah lebih menyanyanginya, seperti mana peminat-peminatnya diserata pelusuk dunia menyanyangi dan merinduinya. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan diampunkan segala dosanya. Amin.

  11. jangan cakap michael jackson macam tu,sian dia-_-babi kamu suma .dia tu saya punya suamilah bodoh,saya akan saman kamu suma.

  12. semoga roh nya dicucuri rahmat…aminnnn….

counter statistics