Saturday , October 1 2016
Home / Pelik / Jambatan Moses, ilham dari kisah Nabi Musa a.s (5 gambar)

Jambatan Moses, ilham dari kisah Nabi Musa a.s (5 gambar)

Mesti ramai yang pelik, kalau jambatan kenapa pulak kat bawah? Rekaan Jambatan Moses ini diilhamkan daripada sejarah Nabi Musa membelah Sungai Nil ketika misi menyelamat Bani Israel dari tentera Firaun, maka sebab itu ia di bawah. Jambatan ini berada di Belanda dan direka khas menggunakan kayu Accoya yang tahan lasak. How kool is it? Gambar lain after the jump.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

07-kaum-tarojan-gali-kubur-mediamalaya

Festival Ma’nene, penghormatan buat si mati dengan cara yang pelik dan menakutkan

Suku kaum Toraja di Indonesia dengan bangganya menunjukkan ahli keluarga mereka yang telah mati selepas mereka ...

18 comments

  1. idea dan ilham semua datang dari Allah…

  2. awesome!!!! tp dari jauh nmpk cam longkang haha..but seriously awesome la.

  3. Nurul Ain Mohamad Fuzi

    kalau hujan….hbis la jambatan 2……

  4. diorang ni suka cari nahas. cabar kuasa tuhan atau cuba jadi kreatif?

    • pehal ko ne ????? bile mase dy cabar kuasa tuhan ??????????? kn dh cakap ilham dr kisah nabi musa ????? ko blaja x kisah nabi musa tuh ???? pegi baca balik kisah tu ! cube tgk ade sebijik ke ???? kuasa tuhan xde siapa le cabar.

    • sel2 otak berhubung

      Cuba jadi kreatif? ya. Cabar tuhan? sy rase x. sedangkan mereka (org barat) pun masih mengambil dan mengolah idea2 dari kitab2 agama dan kisah nabi sebagai ilham..dan sememang nye kite pun patut cari idea dari sumber2 agama ni…adakah bila manusia cipta kapal terbang tuh sebenarnya nak mencabar tuhan? sedang dalam kisah israk mikraj, Rasul kita diangkat ke langit dgn makhluk tunggangan yg dipanggil Bura’…daripada ilham Bura’ ni, manusia cipta kapal terbang untuk kemudahan manusi tuh sndiri. Cheers.

    • bodoh gila..paranoid lebih. takde apa yg kita buat bleh mencabar kuasa tuhan..unless ko igt kuasa tuhan tu kecil..sbb tu ko cakap camni.

  5. yg ko nk emo neh pehal??

  6. Nabi Musa belah sungai Nil? atau Laut Merah?

  7. napa u all nk gaduh-gaduh ni..cam pompuan lak..suka gaduh laga-laga tetek

  8. kalau air naik mcm mana? xke jambatan tu akan jd jambantan?

  9. wauu….unik ehh ….heheh amazing …

  10. HAHA kalau air naik ? memang sia sia je

  11. becoz air takkan naik. dia dah ada teknologi nya sendiri. xkan nak buat benda ni sia-sia. think out of the box. orang yang reka benda ni xkan bodoh cam kita

  12. 🙂 creative

counter statistics