Sunday , December 11 2016
Home / Dunia Artis / Kad kahwin Ashraf Muslim yang unik, konsep Al-Quran (2 gambar)

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

Harith Iskander juara “Funniest Person In The World”

Kami ingin merakamkan jutaan tahniah buat pelawak, pengacara dan pelakon, Harith Iskander kerana telah menjadi ...

16 comments

  1. bagus, ada surah al-Fatihah. tp org2 yg menerima kad ni kena jaga betul2 la, jgn dipijak2, dilangkah2. kalo nak buang, kena buang dgn cara yg betul la. slalu kan org buang je kad kahwin.

    • susah jugak kan yg menerima kad ni? biasenye kad kahwin ni dicampak2 je lepas majlis… hok ni cane lak, nak xnak terpakse simpan baik2 dalam peti besi

  2. mcm x kena jdkan Al-Quran sbgai konsep utk kad jemputan. Mmg kad kawin jarang org simpan baik2. Selalunya dibuang.

  3. Selalu kalo al-Quran lama dan takleh pakai dah, orang akan bakar dulu, dan abu tu ditanam elok2 kat tempat yg takde org atau binatang lalu-lalang. Ni kad kahwin camni, kena bakar jgk la, dan tanam elok2 semua. Kalo tak, simpan buat koleksi aje.

    Sebab tu ramai ulama tak berapa galakkan letak ayat Quran dlm kad kahwin. Better kasi al-Mathurat je kat tetamu sebagai gift, at least boleh jgk digunakan.

    Oh, ini pendapat saya je. Diorg dah tempah pun kad kahwin tu. Hehe.

    • sokong sgt!ada ustaz sy sorg pon pnh pesan g2..jgn buh tulisan alQuran kt kad..pyh nk lupuskn..

  4. Wahh..terbaik..

  5. lg ok kad kawen cmni drpd c memey n norman pnyer

  6. ai… dtg melebih2 pulak orang2 ni…

    dah macam warak riak pulak.. :(((

    lantak lah duit korang… membazir pun korang yg tanggung…

    • a'ah, saya pun fikir camtu. mcm riak secara tak lansung plak.

      • Maaf bercakap ya… Al Quran itu MULIA… Kita ni aper darjat level nak menyamakan kad jemputan dgn konsep kitab suci lagi MULIA itu? Beragak2lah..
        Tapi seprti saya katakan tadi:
        Lantak ler.. $$$$ korang..
        Yg membazir, yg menanggungnya,yg kena soal jawab nanti pun korang… :)))

  7. Kad ni cantik..berkonsep Al-Quran.. Kat atas kad tu tertulis walimatulurus dalam bahasa jawi.. Mungkin dye suka konsep macam tu pun.Semoga semuanya berjalan lancar 🙂

  8. lebih baik walimatulurus daripada letak 'resepsi'.. macam nk jemput kenduri kristian

  9. seorang artis yg patut dicontohi..

  10. x tau nk ckp pe..mgkn hatinye dkt sgt dgn Al-Quran, smpi kad kawin pn nk wat knsep Al-Quran, ^_^

  11. lepas ne aper pula?suke ati jer nak letak ayat2 suci sebagai kad… 🙁

  12. ramai silap laa…atas tu gambar contoh al-quran dan bawah tue baru laa dia punya kad jemputan Ashraf Muslim. Benda mudah macam tue takkan laa dia tak pikir, nak kritik pun cermin diri dulu jangan main menunjuk… Kalau terlalu negatif pun susah. haishhh payahnye fikiran.

counter statistics