Sunday , December 11 2016
Home / Isu Semasa / Kartunis Zoy dari Berita Harian pula senda Tsunami Jepun

Kartunis Zoy dari Berita Harian pula senda Tsunami Jepun

Nampaknya selepas seorang artis sombong bodoh Fizz Fairuz tak mahu minta maaf selepas mempersendakan Tsunami, keluar pulak gambar kartun dalam Berita Minggu hari ini juga mempersendakan tsunami di Jepun. Kartun tersebut dilkis oleh kartunis Zoy yang menggambarkan Ultraman sedang menyelamatkan diri sendiri apabila Jepun dilanda tsunami. Sila baca artikel penuh.

Walaubagaimanapun pengurusan Berita Harian telah meminta maaf melalui laman Twitter kerana terlepas pandang isu berkenaan. Diharap kartunis Zoy dan Fizz Fairuz segera mohon maaf diatas keterlanjuran lawak masing-masing supaya tidak digelar seorang yang sombong bodoh.

Apa yang lebih memalukan, kini gambar tersebut sudah pun dipaparkan di laman web rasmi CNN. Mana nak letak muka kami sebagai orang Malaysia? Kartunis Zoy kini boleh sembunyi di dalam gua selepas memohon maaf.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

27 comments

  1. aduh..tlg la jgm buat mcmni..mempersendakan kuasa Allah..klo kne kt negara kita mcner…ni kuasa Allah..bkn filem

  2. Bodoh….Minta maaf tu bukan nak pun tapi terpaksa….Buat malu orang melayu dan rakyat malaysia…..baik pergi jadi jaga tandas la!!! Anak haram!

  3. produk yang telah di tapis berkali-kalipun masih boleh lepas benda mcm ni ker? sahlah korang ni cuai dan akibatnya memalukan rakyat malaysia.

    kalau ko tanggung sorang2 takpe jugak.. tak sensitif patutlah org kata kat BH tu isi dia byk orang bodoh..

  4. mmg bodoh…ko pi lukis benda2 cam tu buat ape…ko ingat..ko sorang je menjawap?…buat malu malaysia je…a`ha..mane pemimpin2 UMNO?..duk kat rumah tgk TV je ke…pi lah sekolahkan sikit budak zoy ngan fizz nie..bab lain leh lak bising2..bab sensitive nie senyap je ke?

  5. ya tuhan..jangan la Kau turunkan bala tsunami di negara ini.

  6. pehal masalah BH ko nak carik UMNO? sumer ko nak politikkan.. yang harakah ngan malaysiakini duk wat kartun hina pemimpin tu ape kes? dah tgk pakat gelak ramai2.. nk tegur pemimpin ada cara ikut syariat.. bukan buat keje bodoh camtu.. jahil yang tunjuk pandai namanye..

  7. tak pyh nk marah sgt. mati sok bukan otroman yg hisab pun! semak balik masa kes wtc. brp byk amerika sendiri persendakan super hero dia & pejuang islam. xada org nk bsrkan! sensitif pd agama je &selesaikan masalah lebih besar lebih wajib drpd beratkan benda mcmni

  8. lebih sedih tgk org kita sendiri yg marah sgt! x kan Allah nk bala kita kerana hero kesayangan anda tu?!! mengucap & b'istigfar. jgn salahkan klu ada org yg x bangga jd org melayu

  9. He is seriously a bloodie retard…

  10. He is seriously a bloodie retarddd…

  11. stupid berita harian. wat r u doin? this kind of thing u consider it as not senitive?? all of u never study pendidikan moral!! wat for the Malaysia provided the MOral subject for so many years? really brainless. this is wat u all done n ppl wont trust BN anymore. BN should undur!!!

  12. Minta maaf x cukup. ZOY + Editor BH patut digantung kerja! super stupid

  13. Si Zoy ngan artis tu aku tau mmg sedia bodo bangang…tp editor BH tu mcmana bole dia ckp terlepas pandang? keje mkn gaji bute ker aper? Ker ikut jd bodo tongong sekali?

  14. org pandai x kan maki hamun & guna perkataan 'pandai' mcmtu. Maksud yg nyatanya, TIADA APA PUN YG DPT MENENTANG KUASA ALLAH… klu mata je celik tp hati buta mmg xnmpk. speak well or remain silent

    • ini bukan isu agama, ini isu tentang adab. kalau nak 'berdakwah' sekali pun, tak kan tak de adab? bila pelukis tu tak beradab, respons yang dia terima pun kurang beradab laaa…

  15. kalau jadi tsunami kat malaysia lak , aku x terkejut ! sebab da banyak manusia yang jenis cam gampang ! jadi benda camni, asik nak mempersendakan aje ! lansung xde peri kemanusian ! perangai ape laa manusia jenis2 camni ! baik jadi biskut leh gak aku cicah ngan k0pi !

  16. astaghfirullahalazim,,,nape da teruk sgt perangai sampai mempersendakan hukum balasan /malapetaka drp Allah..ramai rakyat kita kat Jepun tu..kenapa sampai otak yang Allah bg masih xboleh nak berfikir…sekali Allah turunkan bala…sedarlah…

  17. yg ketara bodoh ialah org yg pikir Allah akan turunkn bala sbb benda mcmni! ada dlm al-Quran ke? “Sekali-kali tidak akan menimpa kami melainkan apa yang telah ditetapkan oleh Allah bagi kami. Dialah Pelindung kami, dan hanyalah kepada Allah orang-orang yang beriman harus bertawakkal” (Surah at-Taubah [9]: 51) klu jd pun kat kita bukan sbb zoy tp mmg kiamat dh pun bermula! klu sempat, bertaubat je la. jg diri sendiri sblm tambah dosa!

  18. Kepada artis yy buat lawak tu, power rangers bukanlah dikaitkan dengan Jepun.

    Zoy hanyalah seorang kartunis. Anda mungkin belum dengar apa yang Datin Rosmah cakap pasal tsunami tu, tu lagi memalukan dan kluar serata dunia jugak.

  19. Insensitive. This is not at all funny.

    Thousands are still missing and many died. The cartoonist, writer and editor ought to be sacked!

  20. Actually plukis twu bkan lukis suka2..ada mksud d sbalik lukisan twu dan lukisan twu bkan satu gurauan…cuba tgok dri prspektif lain,knpa otromen twu lari bila nmpk tsunami twu?? Lukisan twu mmbawa mksud "Tiada kuasa yg lbih hbat dan besar mlainkan kuasa Allah S.W.T"….Nauzubillah…

  21. why everybody not so concern bout what had happenened in Japan.

    Hurmm….the tragedy that happened there does not mean can't be happening here…

    only God Knows…

  22. Apa-apa hal tegurlah dengan berhemah…setakat memaki hamun hanya akan mencerminkan peribadi anda sendiri…anda telah membuka pekung di dada sendiri dan melupakan adab tata susila ketimuran anda…Zoy adalah pelukis yang saya kagumi sejak dari kecil dulu…terus terang saya katakan saya juga terasa hati kalau ada orang memaki hamun sebegitu rupa…

counter statistics