Sunday , December 11 2016
Home / Isu Semasa / Lagi gambar terkini perancang pembunuhan Datuk Sosilawati

Lagi gambar terkini perancang pembunuhan Datuk Sosilawati

Ini adalah gambar terkini suspek utama perancang kepada pembunuhan Datuk Sosilawati dan 3 mangsa yang lain. Dia ialah DATUK PATHMANABHAN A/L NALLIANNEN (690211-10-5525). Pertanyaan, adakah mangsa-mangsa sebelum ini juga berbangsa Melayu yang bertaraf jutawan, adakah ini sebabnya dia terlepas hukuman kerana dia merupakan ahli bar council dan kuat berpengaruh sehingga undang-undang tidak mampu menjatuhkannya? Adakah Datuk ini dalam misi penghapusan jutawan Melayu di Malaysia?Kemaskini 14 September: Ruangan komen ditutup untuk mengelak sentimen perkauman.

Kemaskini 14 September: Seperti diketahui, mangsa kes yang dahulu merupakan warga dari India, dan kami dimaklumkan Datuk ini juga bukan ahli bar council. Harap maklum.

SURENDREN A/L NALLIANNEN (720801-10-5773)

[via]

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

39 comments

  1. [dibuang oleh admin] punya manusia…jahanam lah kau…sampai hati di bunuh dengan begitu kejam…manusia mcm ni kena lah beri hukuman gantung sampai mati secepat mungkin….anak haram dia ni…

  2. celaka punya [dibuang oleh admin] betul..memang jahat keturunan [dibuang oleh admin] ni…anto jer mrk blkj negara mereka…memang mrk ada miat nak jatuhkan orang melayu..kesian mrk yg tak berdosa tinggal anak isteri..mrk tak fikirke itu semua?harap undang2 berlaku adillah dan jatuhkanlah hukuman yg setimpal dgn kejahatan yg mrk lakukan sita semua harta haram yg dimilikinya biar anak bini mrk rasa mcmna susahnya hidup jd papa kedana….eeeeee geram yg amat ni

    • Bodoh wan norizan………..bunuh orang salah……. kalau rogol anak sendiri seperti melayu undal lakukan ok kah…… sosilowati pun bukasn orang biak kena juga tangkap khalwat.kematian ditentukan oleh tuhan bukan manusia…… jgn maki orang tengok kaum sendiri ok agak.dunia ini tak tenteram kerana siapa bodoh macam lembu……itu jgn mkn lembu byk byk.kimak punya wan

      • Raj… amboi, sedap mulut ko berkata2 yerk… bangsa ko tak penah rogol ank sendiri ker.. kalu nk cite pasal bangsa ko… lg cam sial.. ejaan bahasa melayu pun ko tak betul, ada hati algi.. ko cakap orang bodoh cam lembu… maknenyaaaaa… iskh2… mmemang sudah terang lagi bersuluh kawan2 sekalian…

        al-fatihah untuk keluarga2 keempat2 arwah.. semoga mereka ditempatkn dikalangan orang yng beriman.. dan orang yng jahat itu akan dikenakan hukuman seberat2nya… amin…

  3. JAHAT SUNGGUH manusia2 ini !! Aduhh,tragis & menghayat hati.. Berikan kekuatan kpd keluarga arwah2.. Sakit hati kita mendengar,sakit lgi hati mereka yg mengalami.. Buat jahat dibalas jahat,jatuhkan hukuman yg setimpal.

  4. tgk..kita ni [dibuang oleh admin] kan raj..smp hati kata mcm tu,kan,kan,kan?walau pun kita [dibuang oleh admin] kesian la kat kita…

  5. Gi mana sosilowati dapat jadi jutaan pada masa terdekat gitu….. umur 21 khawin, selepas 12 tahun bercerai, jual barang kosmetik rumah ke rumah…… sekarang pulak umurnya 47,hartanya mencecah 100 juta dalam masa 14 tahun…. mana dia dapat duit itu DARI JUAL BARANG MEKAP SAJE KE???????????????????????

    • Datuk Sosilawati memang jual barangan mekap, tapi dia kini sebagai pengeluar produk tersebut, produk tersebut dijual diseluruh negara. raj jangan terlalu emosi 🙂

    • die bukn jual dalamm malaysia jer bodoh.. barangan die tersohor serata brunei, indonesia dan thailand.. tak tau jgn cakap…

      • aku muslim: Bodoh gak depa ni!! kalo org2 mcm depa tu memang tau ckp jer… begulung lidah depa tu bercakap!!! tu pasal ada yg dok pecaya apa depa ckp siap dgn kepala depa lg… kalo nak ikutkan.. org depa ni x da yang baguihnya.. semua dok buat keje jahat jer!! agama depa pun x ajaq buat keje bek..asal kan idup senang wat la apa pun!!!!!!!
        datuk sosilawati tu berniaga kosmetik dah berapa puluh tahun dah.. tu pasal dia kaya!! org pertama yg ada perniagaan kosmetik sendiri kat msia ni.. what do you expect!! kalo harta dah bejuta tak hairan lar!! dia ahli perniagaan wanita yg berjaya!

  6. Tak Kisah la mana2 kaum pun… tapi yg bersalah seperti binatang 2 eko jahanam ni harus dia hukum mati jer… cara dia cari kumpul harta pun secara haram sial.. kimak… begini ker agama mengajar cari makan…..kumpul harta… org begini bukan manusia lagi. syaitan suda di dlm badan mereka.. pkimak punya binatang.. kucing pun sayang kan anak nya.. ni lagi manusia 2 eko ni mcm anjing kelaparan,,,, sial punya keturunan…

  7. Ini namanya syaitan bertopengkan manusia, mereka dah mati dibunuh, yg membaca dan menaip di sini hidup lagi. Adakah kita sedar dengan siapa kita berurusan? Dengan manusia atau syaitan bertopengkan manusia.

    Sosilawati tak sedar yg dia berurusan dengan syaitan bertopengkan manusia. Kita sedar tak. Atau kita pun terlambat?

  8. kejam! kejAm! harap dikenakan hukuman yang setimpal…
    terbayangkan keseksaan mereka sebelum dibunuh ya allahh..

  9. apa apa pun…biar undang undang yang menetapkan segala hukuman….kita bolih dengar dan baca saja…jangan buat sebarang spekulasi atau buat andaian sendiri…..kita kan rakyat malaysia…..SATU MALAYSIA….kalau kita kutuk orang malaysia bermakna kita kutuk rakyat kita sendiri…..lebih baik pantau kes rakyat indonesia yang bakar BENDERA KITA……itu lebih baik dari kita kutuk orang malaysia sendiri……bottom line…MANUSIA TAK PERNAH PUAS DAN SERING MELAKUKAN KESILAPAN……NAMUN SAYA IRINGKAN UCAPAN TAKZIAH BUAT SEMUA KELUARGA YANG TERLIBAT DALAM KES PEMBUNUHAN INI…..AL FATIHAH….

  10. Saya memang setuju dgn mereka semua yang mengatakan pembunuh-pembunuh itu harus diberi hukuman mati, dan segala-gala hartanya juga harus disita. Janganlah kita hendak memaki-hamun bangsa-bangsa yang tertentu atas kes jenayah sebegini,tidak terkecuali mana-mana satu bangsa yang melakukan jenayah. Tiada satu-satu bangsa yang tertentu bebas dari kejadian jenayah. Yang baik kita puji, dan yang jahat kita kutuk tak kira bangsa. Manusia cuma ada dua kategori (tak kira bangsa) iaitu yang baik atau yang jahat!

  11. bapak aku pernah cakap; kalu jumpa ular dan hindu… katok hindu dulu sebelum katok ular.

  12. saya bersetuju dengan mereka2 yang memberi komen. saya harap pihak berkuasa menjalankan siasatan dengan telus dan amanah ini memandangkan mastermindnya " katanya " ada kabel besarrrrrr jadi pihak berkuasa kena memperjuangkan keadilan bagi pihak keluarga mangsa2 yang beragama islam yang dibunuh pada bulan Ramadhan Al-Mubarak.saya sedih kerana rakyat Malaysia yang 1Malaysia tidak mempamirkan erti sebenar 1 Malaysia.saya harap keluarga2 mangsa bersabar, redha dan ingat qada' dan qadar ALLAH.AL- FATHIHAH –

  13. assalamualaikum..
    Takziah di ucapkan kepada keluarga2 mangsa, bersama2lah kita mendoakan agar ALLAH permudahkan perjalanan hidup mereka dialam barzakh.AL-FATHIHAH-
    kenapalah masih ada manusia yang berhati 'kering' yang sanggup membunuh sesama manusia??? di harap agar pihak berkuasa menjalankan siasatan dengan cekap dan amanah.kalau ikutkan hati yang marah biar pihak berkuasa jatuhkan hukuman macamana dorg2 ni buat pada keempat2 sahabat tersebut.
    biar apa yang dirasa oleh keluarga mangsa2 selama ini dirasa pulak oleh 'kuarga dorg2 ni'. memanglah dendam namanya tapi jika rasa geram,marah,benci dan segala sifat mazmumah itulah hukuman yang setimpal bagi dorg2 ni.Betul tak?!

  14. semoga si pembunuh mendapat pembalasan yang setimpal.. janganlah isu perkauman dibangkitkan disini.. orang Melayu pun bukannya takde yg jadi pembunuh kejam. Contohnya kes pembuangan bayi. Bukan pembunuhan kejam jugak ke tu??

    Seharusnya kita berdoa agar roh mereka yang teraniaya ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Takziah buat keluarga mangsa.

  15. saya sedih sgt pasal sy sahabat kepada salah seorang mangsa dibunuh… sy menangis mendengar kisahnya… kesihan melihat isterinya yg tak tau ape2.. yg menunggu kabar berita yg ingin di sampaikan kepada isterinya sekiranya dia balik dari urusan kerja… slalu beriadah bersama sebelum ni! slalu bergurau!Al Fatihah kepada beliau!

  16. "Adakah Datuk ini dalam misi penghapusan jutawan Melayu di Malaysia?"

    Apa punya statement daa macam ni… ini macam ayat utusan malaysia.
    jangan la cuba cuba dikaitkan dengan racial isu.
    mangsa dia sebelum ni pun seorang jutawan daripada india, yang berbangsa india.

    bukan sebab dia ahli bar council, ada lagi la sebab2 lain.

    sama macam si BK TAN tu, macam mana dia boleh terlepas sampai sekarang walaupun dah ditangkap? renungkan lah..

  17. pihak polis bertungkus lumus mencari bukti…pihak mahkamah jangan biarkan semua pembunuh terlepas….jatuhkan hukuman yang setimpal jangan tercicir walaupun seorang…………kalau boleh hukuman itu buat macam mana dia orang melakukan pembunuhan itu…al fatihah kepada semua mangsa pembuhuan.

  18. assalammualaikum ……. saya nak ucapkan takziah kepada family mangsa …….alangkah kejam nya dan sadis sekali cara mereka dibunuh …..apakah perasan org yg buat mcm tu kat mangsa x terdetik ker rasa bersalah ….x dapat saya bayangkan keadaan mereka ketika itu , amat sedih sekali …..andai itu terjadi kepada keluarga kita xdapat saya bayangkan …..semoga roh mereka dicucuri rahmat …al-fatihah….diharapkan nasib mangsa dapat dibela dan mendapat keadilan …berilah hukuman yg setimpal kpd yg bersalah…..

  19. takziah kpd keluarga mangsa….. lahanat punya hindu…. aku percaya kalo betul la dakwaan bahawa datuk hanjeng 2 ahli HINDRAF, die mmg berniat untuk menghapuskan JUTAWAN MELAYU…. dah kaum india kt malaysia ni xramai yg cerdik, nk jd kaya cm mn hanjeng wei (melainkan cara yg ko buat tuh)…. terima la hakikat… jgn la sakit hati sampai wt kkeje zalim…agama hindu ajaran die cm 2 ke?????? hahhhhh?? jwb sialllll

  20. salam.. apa yang penting, siapa yang salah perlu dibawa ke muka pengadilan. tak kira apa bangsa pun kita, membunuh tu satu kesalahan yang besar dan perlu diberi hukuman yang setimpal. Tentang isu bangsa, tak perlula kita bangkitkan di sini. Semoga negara kita terpelihara daulatnya dan mendapat rahmat dr Allah Taala secara berterusan. Sesungguhnya Allah itu Maha Adil. Semoga kita sentiasa aman dalam limpah rahmatNya dan semoga dipellihara keselamatan kita di negara yang tercinta

  21. missmydirtylittlesec

    wes…stop la komen rasis…benci aku nak bace…ko ingat org india xde yg muslim ke..ckp pakai la otak sikit…mengaku muslim tapi…hmmm…org berpelajaran di lihat dari cara penulisan dia…xpayahla nak hina2 bangsa lain…org yg salah tetap salah…xkira apa bangsa pun…org melayu pun belum tentu semua baik….xpayah nak bangga diri xtentu pasal dan merendahkan kaum lain….fikiran jgn cetek….ko belum tentu masuk syurga….igt sikit…Nabi Muhammad seorg yg mulia…lahir dari kalangan golongan arab jahiliah yg bunuh anak sendiri..org yahudi yg direct descendant of prophets…pun Allah xpilih..itu menunjukkan Iman xdpt diwarisi…dan apa nk bangga dgn bangsa…so sudah2 nk kutuk bangsa org lain…cermin dir…sedekahkan Al-Fatiha pada Sosilawati lebih afdal..dari menyumpah seranah bangsa lain…serahkan pada tuhan…pembalasan tuhan tu maha besar…

    • betul, org yang berbuat jahat bukan terletak pada bangsanya, itu adalah kehendaknya sendiri.
      Bangsa lain pun ada buat silap..cuma kali ini cara pembunuhan yang agak kejam kepada org yg tak berdosa gara22 tamak haloba..

      jgn bangkit soal bangasa or agama kat sini..tak ada bangsa dan agama yang mengajar buat kejahatan itu terletak pada empunya diri..

      endun……….

  22. missmydirtylittlesecret!
    Btul3, aku sokong ko~ Penulis sepatutnya tidak bersikap racist eh, ko ingt semua bangsa india tu jahat, then ko ingt semua bangsa kita melayu ni baik? ko pun bukanya baik sangat mungkin, cubala buat penulisan berdasarkan apa yang patut bukan ikut kepala hotak ko je nak tulis, aku pun mcm takde mase nak baca blog ko ni yang terlalu ntahla.. tak boleh di jadikan blogger teladan.. aku salute blog abang Nara~

    • kami dah biase bace komen2 berbaur hasutan supaye membenci blog kami seperti cik Kenjy komen ni.. kami pun memang admire blog abang Nara tapi kami percaye blog ini lebih banyak sumber dari blog2 lain.. 🙂

      kalau cik Kenjy rase takde mase nak bace dan komen di blog kami, sudah masenye cik Keny guna kepale hotak cik Kenjy juga untuk berfikir supaye berhenti melawat blog kami dan hentikan komen berbaur hasutan untuk membenci blog ini 🙂

      kami tak faham kenape cik Kenjy menuduh kami rasis sedangkan ayat kami hanya tertumpu kepada Datuk seorang sahaja dan bukan komuniti India di Malaysia.

  23. allo bro,,,bukan racist la,,,lu orang hati xpedih ke tgk umat Islam kena bunuh kat palestin? lu orang xpedih ke tgk org melayu kena bunuh dek orang [dibuang oleh admin] tu? Selama ni pun bangsa lain racist ada lu org kisah? Lu tgk cina,,,kalau dapat kuasa,,,lu tgk penang,,,semua tanah melayu,,,si cina gile guan eng tu rampas,,,ni lu kata xracist ke? Come on la,,,guna otak sikit bila nak sound orang. Ini tanah melayu,,,orang lain duk menumpang,,,buat onar. Lu ingat kami semua lupa sejarah, sape rampas bijih timah org melayu,,,org cina kan? dtg tunjuk samseng rampas hak org melayu! Kalau x, dah lama org melayu lebih kaya. Hak kami cina india ambik. Tapi kami melayu bnyk baik,,,,,bnyk peluang kami kasi. Tapi lu org jgn pijak kepala, satu masa kalau melayu marah, susah wooo. Lu pikir la kalau bangsa lain tunjuk belang kat negara asal lu orang, apa lu rasa. Xpayah fikir jauh la,,,kalau lu punya rumah, orang lain masuk then buat macam rumah sendri,,,lu apa rasa sebagai tuan rumah? Lu kaya mana pun lu tetap kena hormat tuan tanah. Harap faham, terima kasih!!

  24. panasBEB, tanah melayu kat penang kena rampas? cuba buat kajian balik betul-betul… siapa sebenarnya yang jual. jawapannya ialah orang melayu sendiri, dan kebanyakkannya berlaku semasa pemerintahan Gerakan.

    jangan la melalut sampai off topic.

    macam mana mendiang eric chia boleh jadi kaya raya? macam mana dengan vincent tan? begitu juga dengan ananda krishnan?

    cuba kaji balik… jangan diikutkan perasaan semata mata.

  25. walaupun [dibuang oleh admin],kami [dibuang oleh admin] islam…

  26. panasbeb, mmg hang ni rasis, nak melompat x tentu pasal, betul la cakap amad, kalau ikutkan mmg baik cina atau india x akan dapat apa2 di bumi bertuah ni, siapa yang bagi…org melayu la..nampak duit je lupa diri..aku tak nampak pun guan eng rampas tanah org melayu tapi org melayu jual kat cina ada la..kita cakap jgn ikut sedap je…kita jangan dok hina bangsa lain..lebih baik cermin diri dulu..kita pun bukan nya baik sgt…untuk missdirtylittlesecret dan kenjy, Media Malaya ni kalau dia nak tulis apa pun mampuih pi la kat dia..ini blog dia..yang hang dok gatai baca pas tu komen lak apahal?tak suka banyak lagi blog yang ada..bagi aku MediaMalaya ok tak nampak racist pun…yang hang dok berasa sangat ni..lain kali nak komen pakai otak bukan pakai lutut…

  27. missmydirtylittlesecret gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

  28. sebenarnya kita yg melayu ni sokong melayu la.we r melayu.bkn nak racis.kita perlu ada pendirian.sape jahat dia salah.atas dunia keadilan tu jarang.ada duit jalan.xda duit masuk lokap.hahha.

  29. ULAR mana ada yang baik.. ULAR sebelum mematuk akan goyang kepala

  30. bodoh ke ape korang smua ni..jangan nak racist sangat..xde bangsa yang perfect. cb

counter statistics