Thursday , December 8 2016
Home / Isu Semasa / Pasangan lucah Alvin & Vivian membuat permohonan maaf secara terbuka

Pasangan lucah Alvin & Vivian membuat permohonan maaf secara terbuka

alvinvivianhinaislam

Selepas kecoh isu pasangan lucah Alvin & Vivian memuat naik poster yang menghina bulan yang mulia bagi orang Islam. Mereka akhirnya telah ditangkap dan disoal siasat oleh SKMM untuk tindakan lanjut. Jika didapati bersalah, mereka boleh dikenakan penjara selama setahun ataupun denda sebanyak RM5 ribu.

Namun pada pendapat semua, adakah berbaloi permohonan maaf secara terbuka ini? Jika dilihat kronologi penghinaan kaum ini, kenapa kaum lain kerab menghina kaum Melayu atau lebih kepada umat Islam? Apa yang membuatkan mereka memberontak sehingga gemar menghina kaum majoriti di Malaysia?

Pada pendapat kami, setakat menghina dan membuat permohonan maaf secara terbuka, ia tidak berbaloi kerana telah mengguris hati jutaan rakyat yang beragama Islam. Mereka sepatutnya dipenjara daripada membayar denda. Video permohonan maaf ala membaca karangan oleh Alvin & Vivian selepas ini.

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

cuimb_mviaikcka

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

23 comments

  1. ikhlas ke tak nie…

  2. Memang betul. Setakat minta maaf takkan buat couple ni insaf. Sedang kan video lucah pun dia berdua berani tunjuk kat org. Ni takut sebab kena duduk penjara & byr RM50K ke? Masa buat tak fikir. AKu yg bukan Islam ni pun hangin tengok perangai orang cacat otak macam ni

  3. Pergi mammmm aku tak maafkan kau la sial mintk maaf tk ikhlas langsung mahai sohai lancau laaaa lenkali fikir dulu sblm buat apa2.

  4. Takde takde… ni semua tak boleh.. kena hukum jugak.. tak kireeeeeeeeeeeee…….. kalau tak orang awam akan hukum dia org ni…

  5. aku tak kire.. pihak berkuasa harus mengambil tindakan berat.. seberat-beratnyer.. by hook or by crook… aaku tak kire.. takat maaf bodoh je mcm ni.. patut dah kena hukum bunuh je dia org dua ni…

  6. Aku jumpe depa ni.. tak tau la aku nak buat apa.. isk.. aku rendam dua2 dalam ayaq hangat… tak suke nyer aku tgk kafir ni.. aaaaaaaaaaaaaaaa…….. ISLAM harus bersatu… Jangan duk kecut dgn kafir yg makin lame cuba menindas kita..

  7. datin ct body ketul

    Dah nama makan babi pun babi jugak. Bangga sangat makan babi tu pesal? Siap nak letak tanda halal suka hati mak bapak dia, jabatan agama islam sila ambil tindakan!!!!! Buang negeri je cina bukit ni, hidung pun dah macam babi. Dua ekor ni ingat dia ni artis ke hapa. Patutlah muka penyek mcm babi tak boleh jadi artis. Sat lagi keluar anak, pun keluar babi. Takat nak jadi glamer tak payahlah permainkan agama islam, bodoh!!!!!! sukalah tgk org melayu marah marah, tepuk tanganlah. Takpa tuhan maha adil. Dia buat dajal dkt agama islam time bulan puasa, dpt cash je nanti. Wait n see….

  8. Apesal kalo korang hina agama org lain…tu dt mahathir …siape g ustaz yg hina hindu tu..ntah sapa g yg hina kristian tu…suma org kenamaan…apesal diorang x kena hikim?diorang .korang x maki?cuba fkir skit jangan tlalu obses la…tipikal btul vara pemikiran korang ni..

    • Aku tak dgr pulak org hindu n kristian bising psl apa yg kau tuduh kat sini. Kalau nk diorg kena tindakan buat la laporan polis ke demo ke apa. Kita bukan obses cuma kita sgt syg dgn agama Islam. Negara ini adalah negara Islam so tlg hormat

      • Negara ISLAM.???heloooo???hakikatnya kitaorg tngal dlam 1 bumbung yg kena kongsi dgan plgb bangsa n agama…eve MUSLIM adalh penduduk majoriti tp korang kena ingat kita BERKONGSI ..ya…dannn agama lain juga perlu d HORMAT…dan korang ckap pegi buat demo…buat laporan polis…tppp…adakah semua itu akan d dengar?of kos la x kan? Jangan lupa ya…MALAYSIA adalah negara bias…dan rsanya kitaorg x perlukan keadilan drpd manusia yg mana sntiasa akan tutup mata…hati dan telinga mereka utk kitaorang…BTW …kitaorg x perlukan undang2 n kekerasan n keobsesan utk menegakkan hak kitaorg…sebab kitaorg tahu Allah Bapa d sorga sentiasa campur tangan dalam kehidupan kitaorg…dan kita bukannya Tuhan yg berhak utk hakimi org…sebelum jatuhkan hukuman thadap org…ada baiknya tengok n lihat diri kita n saudara seagama kita…layakka?

        • Siapa yg ckp kita tak hormat agama lain? Terima je hakikat yang kau berada dalam negara Islam. Org Islam ketua negara ni. Dgr atau tak laporan yg kau buat kau sdri tak tahu sbb kau tak buat. Kau mesti tak pernah duduk negara lain yg majoriti bkn Islam aka Kristian dan Budha kan. Kau igt ada keadilan ke utk org Islam kalau duduk dkt France, UK, China, India? Malaysia diperintah oleh org Islam so terima la hakikat yg Islam tidak boleh dihina oleh agama lain

    • TINODUL…mereka org politik…berbeza..atas dunia shaje..tapi disisi tuhan tetap salah…harap maklum…

      • So what??stil manusia what???oh ya…i forgot…malaysia kan negara bias…kalo org kenamaan buat silap tutup mata je…n kalo non yg d pijak2…d hina2…d maki2…kkrang tutup mata je…korang tepuk tangan g kan?tak pe…kitaorang da biasa da kena pijak2 mcm ni…n kitaorang mmg biasa kasihi musuh kitaorang spt Allah Bapa ajar kitaorang…tak pe…tak pe…

        • tak fhm ke ?? yg nak marah2 knp ?? mereka org politik..mereka kaya..siape brani lawan mereka ?? kite org biase saje…tak ade beza..ape agame skalipun kalau buat salah tetap dose..didunia mgkin boleh lepas dari hukuman..dlm islam ade lg kehidupan selepas mati..disane takde sape boleh terlepas dari kena hukum..relax la..jgn perkauman sgt…tak semua cina mcm alvin dan vivian..ade juga cina yg hormat kami org islam..dan tak semua org islam kejam yg mcm awak fikirkan..

          • 1.saya x bersifat perkauman…fyi…sya ada ramai saudara muslim dan rmai kwn muslim dan x sekaum dgan sya…kite ok je…tp hairan…kenapa korang yg kat seblah SANA obses sangat ek??
            2. Diorang kaya n kenamaan jd x brani nak lawan??…sekiranya negara ini adalah negara demokrasi n undang2nya adalah adil…semua ni xkan blaku…d mnaa hak kita sbg rakyat malaysia utk bebas bercakap?
            3.alvivi mmg salah dan perlu minta maaf…dan saya kira waktu posa2 mcm ni kan baik korang memaafkan…kalo pun nak ambi tindakan thadap diorang…jgan lupa ambi tindakan dgn tun mahathir sndiri yg perna menghina islam…n beberapa org yg perna membakar church…menghina kristian…buddha n hindu…

            * d borneo kitorg hidup dgn sangat aman…siap boleh makan 1meja…kongsi makanan…jd tlong..toling blaku adil…tq

  9. cam muka tak ikhlas je, terutamanya si jantan tu.

  10. si vivian tu melangak je..?

  11. tangkap…saman….denda 50k dan sumbat dalam penjara selama 6 bulan je….
    tak payah nak pening2 fikir….

  12. datin ct body ketul

    Ada sorang lagi chinese hina pasal ramadhan. Go and like FB, memperlekehkan bulan ramadhan. Go n like page fb asiarooms.com malaysia. The latest post admin tersebut ada sorang cina nama Foo Tie Biggs argue pasal one issue dan kaitkan ramadhan. Go and have a look.

  13. Aku tak nak maafkan! Kwn aku ramai je cina tp xda satu pn perangai macam dorg ni. Elok je kwn2 aku..

  14. ambik tindakan,jd kan pengajaran dkt org laen..islam bkn barang mainan!

  15. hukum la dua ekor ni secepat dan semaksima yg mungkin. Maaf2 tak main la. Cehh sedap jer dah buat salah nak mintak maaf. Kalau cam tu aku nak kebas duit ngko pas tu kalau kena tangkap aku mintak maaf boleh??

  16. diaorg buat cmni nak buktikan yang undang2 kt negara kita ni xde pape,
    stakat penjara 1 tahun & byr rm50k, diaorg mampu. bangsa diaorg yg monopoli ekonomi negara ni.
    bangsa cina sekarang dh nek kepala, hasil ketidak puasan hati generasi2 sebelumnya.
    salah satu faktor, wujudnya sek perkauman seperti sek cina & sek tamil. dari situ sendri dh dipupuk untuk menjarakkan perhubungan sesama kaum.
    percayalah suatu hari nnt kalau berterusan begini,
    apabila kebencian diaorg menebal sehingga bangsa asal negara ini dihina, diperguna, dipijak, dan bangsa asal sendri yg berada diatas pun hanya boneka sahaja, menjadi mesin bernyawa.
    maafla jika ada pihak tersinggung, bkn hendak menghasut tp ni kenyataan.

counter statistics