Sunday , December 4 2016
Home / Isu Semasa / Perompak dibiarkan mati selepas ditembak Ranger

Perompak dibiarkan mati selepas ditembak Ranger

Mule-mule tengok video rasa macam kesian, tapi macam he deserved it kan? Sebab dia ditangkap kerana mencuri. I wish perampok-perampok Indon & Kalinga yang di Malaysia ni dibuat macam ni. More info mengenai cerita video di atas after the jump.

KARACHI – Seorang lelaki tidak bersenjata ditembak pada jarak dekat oleh anggota tentera yang kemudian cuma memerhatikannya mati akibat pendarahan di sebatang jalan di Pakistan, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Dalam kejadian yang dirakam di sini pada minggu lalu, seorang lelaki berpakaian preman menarik mangsa yang didakwa melakukan rompakan lalu membawanya kepada sekumpulan anggota tentera Pakistan.

Lelaki itu yang dikenali sebagai Sarfaraz Shah merayu belas kasihan tetapi seorang askar tersebut menembaknya beberapa kali dengan peluru menembusi kaki serta tangan mangsa.

Dia rebah ke tanah dan merintih kesakitan tetapi askar-askar tersebut cuma memerhatikan mangsa mati akibat pendarahan sambil berbual sesama mereka.

Orang ramai yang lalu lalang di tempat kejadian juga tidak mempedulikan mangsa

 

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

cuimb_mviaikcka

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

17 comments

  1. nope he doesnt deserve it, the fact that he was UNHARMED.

    Say NO to police brutality, generalisation and racism!

  2. Tak Setuju! Kalau dah penjenayah tu ditangkap, Mana boleh jatuh hukuman tanpa perbicaraan Mahkamah. Ko ingat ni negara RIMBA ke. Mana tahu tersilap orang ke, dia kena paksa merompak or mencuri ke.

  3. Sy xsanggup nengok vid tu,sy takut darah.ngehngeh.

  4. setuju kata romeo… kena dibicarakan dulu… lagipun dia hanya mencuri, hukum hudud pun hanya jatuh hukuman potong tangan kalau sabit kesalahan. bukannya bunuh.

  5. maybe mmg dah sampai ajalnya

  6. askar/renjer macam tidak ada beza nya dgn perompak tu…sama2 tidak bemoral…aku ingatkan manusia yg dh pegi training utk bkhidmat dgn negara lebih bermoral tpi lebih kurang je..

  7. Pd saye, walau salah macam mane pun org tu.Kite tak patut buat die mcm tu.Kan ke ade undang2.Die berhak dibicarekan walaupun kite tau die tu patut mati..

    Lagipun,mane sifat belas kasihan kite sesame manusie..Ish ish..Tak patut buat die macam tu.Kesian die mati dengan care gitu.

  8. sape yang mengaja ambil undang2 ditangan sendiri. Jgn sesekali merelakan benda yang tidak adil. Salah mcm mana pun seseorang itu patut di adili oleh undang2. Bukannya ditangan org yang dangkal fikirannya!

  9. teruk tol la rangers tu…suka2 ati je tembak org…patutnya hukum rangers tu..buat mcm mana dia buat kat org tu

  10. Tembak dikaki je tp dh ajal dia nk mati nk wat cam ne.. Dia ni perompak bersenjata api tp lps kejadian senjatanya disahkan Polis senjata mainan.. mcm mana klu dia betul2 mengunakan senjata api utk merompak dn menembak mangsa? So.. pd aku apa pun alasan dia merompak, dia mmg patut mati pun sebelum org lain mati

  11. benda2 nie xleh camnie, sebab.. cuba anda ditempat beliau, belum tentu beliau saspek yg sebenar, kalo tersalah tarik, naya je..

  12. Dia tak layak diberi peluang ke ? dunia semakin zalim.

  13. sangat tak berperikemanusian.. kita kan ada undang2.. dia salah sebab merompak hantar la kat badan berwajib. apa hak mereka mengambil nyawa orang lain?
    i hate this situation!!

    kalau kat Malaysia ada kes cam ni memang aku tak akan RESPECT polis-polis kat Malaysia.

  14. kalau dia layak untuk mati pun.. tembak aje lahh terus kasi mati… kenapa mesti nk seksa mcm tu ?

counter statistics