Saturday , December 10 2016
Home / Dunia Artis / Puisi luahan hati Dayana, isteri pertama Ashraf Muslim

Puisi luahan hati Dayana, isteri pertama Ashraf Muslim

Semua pasti sudah tahu mengenai kemelut Ashraf Muslim yang berkahwin untuk kali ke dua dengan pasangannya, Wan Sakinah di selatan Thailand pada 7 Julai lepas. Petang tadi, isteri pertama Ashraf Muslim telah memuat naik status berbentuk puisi di laman sesawang Facebook miliknya yang tidak perlu dijelaskan lagi isinya itu. Kami berasa agak sentap selepas membaca puisi itu ibarat kesalahan dan bebanan itu di letak sepenuhnya di bahu isterinya. Duhai Dayana, bersabarlah dengan dugaan yang dihadapi :'(. Puisi penuh selepas ini.

Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah

Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah…mudah menyebut kun fa ya kun…

Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan

Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu

Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah

Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia

Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah…
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan…

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

Harith Iskander juara “Funniest Person In The World”

Kami ingin merakamkan jutaan tahniah buat pelawak, pengacara dan pelakon, Harith Iskander kerana telah menjadi ...

21 comments

  1. simpan dalam hati sudah…tak yah nak beritahu semua orang…

  2. Tak dosa pun asyraf buat mcm tu. Hak dia. Dayana ptt jgn aibkan laki dia

  3. kesiannye..banyak2 kan besabar dayana

  4. lelaki xsdr d untung!

  5. Ashraf dasar xde tanggungjawab… Hati masih dikaburi dunia… org kaki curang memang la sokong ashraf… for Dayana be strong.. doa bebanyak, moga di kurniakan anak cepat2.. biar buka mata ashraf tu… bnyk teknologi sekarang utk kehamilan…

  6. rugi sgt ashraf sia2 kan perempuan sebaik dayana…smoga dayana dibri kekuatan yg unggul..

  7. kawin lebih mesti kena hentam..walhal tak salah disisi agama…yg skandal,main luar digalakkan…malah berleluasa skrg

  8. nak kawen 1 ke 2 ke 3 ke 4 ke xjd masalah bagi kaum lelaki tetapi pastikan mampu….ikutlah prosuder btl2…maybe dayana boleh terima ashraf kawen lain…..tp knp sampai ke thailand…..senyap2…tu yg wat family dayana and dayana sendiri marah kot…klau niat ashraf baik….insyaallah jd baik….tp kalau niat cam harem….jdlah cam nie…….

    • hak seorang wanita

      tu la pasal..sya pon rasa klu dayana x bg,pujuk la …x perlu nk nikah smpi ke thailand segala..tamak sungguh ..jgn smpi yg dikejar x dpt,yg dikendong berciciran ..

  9. penulis sebenar dah keluar statement.bukan dayana yang tulis..ada blogger copy dari org lain ckp dayana yg tulis…:)

  10. laki kalo nsem cmtu la..xckup 1..sakinah bkn nyer lawo pn..puihhh..poyo jerr

  11. takpayah lah nak bndingkan rupa org ke ape..yg menghina bagai tu kenapa??
    menghina seseorg, umpama menghina ciptaan Allah…tengok diri sendiri sebelum nk judge org…rupa tak penting..yg penting hati tu..reverse blik ape yg kita pernah buat dulu..betul sangat ke..jangan main cakap org je..istighfar banyak2..

  12. xsilap ni bkn isri dia yg wat..fitnah

  13. alaa,, inikn sekadar luahan seorg isteri,, x yah slhkn dye.. mmg boleh kawin smpai 4.. tpi istri kn harusdhormati

  14. kesian dayana ..kalau sakinah jadi dayana mungkin tak sekuat dayana ..doa sebanyak mungkin yea dayana

  15. Kesianny dayana tu.bodoh laki ni tak guna haaatui…bodo…bodo….bangsat

  16. sabar lah k.dayana……adik ini x bpe knl ngn k.dayana…..tpy adik berharap k.dayana tabah hadapi dugaan yg menimpa…….law nk taw..adk lebh syngkn k.dayana kerna k.dayana adalah idola adik……

  17. Setengah kita..boleh berckp..pasal islam..ada satu lagi hati kita di uji..qada dan qadar..sebb lelaki x poligami ramai wanita ..lara. single..dan byk buat maksiat. Bg saya dia mampu..fizikal dan batin..lg saya galakan..lagi dua ..

    Tak perlu nk sedu sedan..ujian Allah beri bermakna boleh ditanggung..

    Reverse .keadaan..sepatut makin kuat .makin happy..makin bergaya..makin….apa juga makin positif laa..

counter statistics