Thursday , April 17 2014
Home / Lain-Lain / Rumah Michael Schumacher di Dubai

Rumah Michael Schumacher di Dubai

Pulau ini dihadiah kepada juara Formula 1 tujuh kali Michael Schumacher oleh pemerintah Dubai, Sheikh Mohammad Bin Rashid Al Maktoum. Pulau buatan yang cantik ini berharga sekitar 4.5 Juta Euros so kalau convert duit Malaysia uols perlukan RM18 Juta untuk membeli pulau sahaja!

Hanya ada dua cara sahaje untuk ke sini, sama ada menaiki bot ataupun helikopter, so uols boleh jimat duit uols dari beli kereta. Lagi gambar di bawah.


About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

13 comments

  1. Kalau dah kaya …blh hadiahkan apa saja kpd Org yg dia suka…drp mengkayakan Org yg dah kaya… Lebih baik bantu org2 yg susah di negara Islam … Yg xada rumah … X Ada makanan… Ni asyik hadiahkan Org kaya yg dah tentu hidup senang lenang ! X guna otak betul Org Arab ni! Lebih kpd pujian semata2…

    • tak caya aku,ni mesti cari publisity nak kenakan orang kaya-kaya.
      kononnya banyak duit tapi tak nak tolong orang-orang susah macam kita orang.mner pergi jabatan cukai yang kita alu-alukan selama ini.pembahagian harta apa ni.

  2. pehh.. tak payah beli kereta!! jimat duit… !!!

  3. byk lg pulau tambak yg kosong, pulau dia sorg je yg ada rumah.
    memang sesuai la istilah "kena pulau" schumi ni.
    lepas ni bleh la rekemen pulau dekat Hosni Mubarak dgn Zine El Abidine Ben Ali. diorg pon dh kne pulau dgn rakyat sendiri dh.

    xyah beli kapal mewah, pkai perahu bajau pon ok dh.

  4. ish….lau bg aku free pun aku xmau ahhh,,,safety ke?? keliling laut tuh…skali jerung ke jaws ke rempittt,,,,mati katak ler jwbnyer…..butanyer tsunami ke..uhhhh tidakkkk,,,,,eee idak ler teman…..ni namanya tempah maut sebelum ajal….bija pandai xkene tompek!!!

  5. cam mane dia nk g pasar beli sayur
    mesti jauh kan

  6. wakakak sebenarnya pulau ni tak berapa nak jadi ..konon2nya pulau2 gabungan ni akan membentuk map dunia..yang schumacher duduk tu adalah pulau yang gagal sebab tu diberikan kepada beliau dan sbb tu gak pulau2 yang lain takde orang duduk..

  7. yg.kaya bertambah kaya.yg miskin trs merempat

  8. kalau pulau ni bagi kat orang miskin xmampu pulak nak bina rumah dan maintain rumah tu bg ja kat orang kaya..lagi pun banyak lagi pulau tu kosong ..sps2 lagi mintak dia bg punya..janji kwn bek dia..

  9. ish sekali tsunami datang, kau je yg mampos dulu schumacer oiii.huahuhauhauhauhauhauhua

  10. i like laaa statement ko kentut..hehehe

counter statistics