Friday , September 30 2016
Home / Isu Semasa / Status update terakhir Aleesha Farhana di Facebook

Status update terakhir Aleesha Farhana di Facebook

Bagi yang tidak mengenali, arwah Aleesha Farhana @ Ashraf Hafiz meninggal dunia dua minggu lepas. Dia satu-satunya lelaki yang memohon pertukaran jantina di Malaysia.

Beberapa hari sebelum arwah meninggal dunia, dia telah update status di laman Faceebooknya. Sedih ayatnye di situ, seolah-olah dia sudah mengetahui ajalnya tidak lama lagi. Walaubagaimanapun, sehingga kini sukar bagi kami untuk mempercayai pemergiannya.

[quote]Sehari dua ni aku banyak meragam dan cepat marah-marah. Tak tahan lagi dengan kesakitan ini. Ya Allah ya tuhanku, kiranya sudah tiba waktunya malaikatmu menjemputku, aku akan pergi.[/quote]

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

03-rakaman-kemalangan-maut-gokart-mediamalaya

Rakaman & Gambar Kemalangan Maut Go Kart EIMARACE 2016

Kejadian kemalangan maut ketika perlumbaan EIMARACE 2016 di Sukpa, Indera Mahkota, Kuantan.

17 comments

  1. Ermm… Semuga Tuhan terima taubat nyer dan roh nya ditempatkan bersama2 golongan org2 yg beriman dan yg beramal soleh

  2. A y e s h a Ramlee

    arwah yang sebegitu, sempurna menutup sebahagian aurat wanita… tapi adakah kita sebegitu.. Arwah membuat aku sedar akan hakikat itu.. semoga Allah menerima taubatnya, agar tenang di alam sana.. bersyukur aku menjadi wanita yang sempurna.. Amin

  3. sorry yea tapi arwah ni siapa?

  4. arwah ni yang tukar nama perempuan kat mahkamah tu tapi tak diluluskan..

  5. Hmn, harap org2 yg terpk nk tukar jantina tu cepat2 la insaf bila tgk kisah dia ni ye. Wpun la naluri tu dah mcm pempuan, tp kalau dah Allah jadikan sbg lelaki..lelaki jgk la namanya. Bila dah meninggal tetap kena kafankan ikut lelaki.

    • Fida, die ni khunsa, alat sulit lelaki dia x berfungsi, sbb tuh die pilih jd pompuam, sbb die khunsa.. diulangi Khunsa(ade 2 alat kelamin).. bukan macam maknyh kat lorong tuh.. tu h sah2 kene laknat Allah kalo x tobat….

      • Lee Seng >Mahkamah dah sahkan yg arwah ni x ada tanda2 khunsa lah sbb tu mahkamah tolak permintaan arwah. Kalau arwah khunsa nape dia perlu buat operate diThailand..?

        Khunsa mmg ada dua kelamin dan mereka dibenarkan memilih samada mahu menjadi lelaki atau pompuan bergantung pada naluri nafsu dan kelamin yg berfungsi *(Sila betulkan aq jika aq salah)

      • ya betul cakap feelgood.. aleesya farhana ni bukan khunsa..dalam kenyataan mahkamah pon ada sebut kenapa derang tak approve sebab dia ni bukan khunsa.. salah satu kes khunsa yg diapprove is yasmin ahmad.yes arwah yasmin ahmad adalah khunsa.

  6. kesian..konflik identiti susah untuk dileraikan..ikuti jg kes dia yg bjuang utk pertukaran nama perempuan..teringat berita di akhbar berita harian "klu ini jln terakhir saya rela mati" termakbul jua..apa pun mudah-mudahan rohnya diterima Allah S.W.T..AMIN..

  7. Hanya Allah Lagi Maha Mengetahui akan sesuatu dan rahsia di sebaliknya…

  8. Taubat Seorang Hamba…ku akui kelemahan dri…ku insafi kekurangan ini…ku kesali kejahilan ini…ya allah terimalah taubat ku ini….

  9. Walau ape pn, bgi aku dan kawan2 U aku, sependapat bahawa Aleesya ni dibanding dari lbh dri separuh dari wanita2 disni, dia agi cantik, ayu dan anggun! Nape erkkk??? Mane mungkin sorang dri golongan ni leh menewaskan wanita2 tulen dri sgi rupa, budi bahasa, kelembutan dan bergaya?? Sal agama tu lain citelah..tpi sgi penampilan, wanita2 tulen malulah sikittt…

  10. RESPECT! ke ko ni pondan bapok jugak dok sokong2 golongan laknatullah ni!!!!!????

  11. berimannye manusia itu hanya allah yang tentukan…ko smbyg tunggang tebalik,ko yakin ke ko msk syurga?..dia slh sbb tukar jantina,tp iman dia ko tau ke sampai nk laknat dia?…

    kt yg kat luar ni,cbe la carik hikmah diseblk pe yg jd kt dia.nape dia jd mcm 2..so didik la ank2 korg mengikut ajaranNya…insyaallah,xde la jd mcm 2..dan kte yg 'sempurna' ni jgn igt dh ckp sempurna…

counter statistics