Sunday , December 4 2016
Home / Pelik / Super Abandon: Pulau Hashima, tempat penjahat filem Skyfall (21 gambar)

Super Abandon: Pulau Hashima, tempat penjahat filem Skyfall (21 gambar)

Kalau siapa yang tengok Skyfall, mesti tau mengenai pulau ni. Dalam filem tersebut, pulau ini digunakan oleh penjahat homoseksual Raoul Silva sebagai maskas utama untuk dia membalas dendam terhadap orang yang khianati dia, iaitu ajen M.

Pulau ini diberi nama Pulau Hashima, ditinggalkan sejak tahun 1974 apabila tapak pelombongan arang batu itu ditutup. Tapak seluas 15 ekar ini pada ketika ia masih aktif dihuni seramai 5,259 orang yang bekerja dengan syarikat perlombongan milik Mitsubishi. Gambar penuh selepas ini.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

2-safee-sali-meninggal-dunia-mediamalaya

Pemain JDT, Safee Sali meninggal dunia itu palsu

Tiada angin tiada ribut, tiba-tiba nama pemain JDT Safee Sali menjadi kabut apabila terdapat sebuah ...

9 comments

  1. Sayangnya x digunakan tempat ini….

  2. apartment tu skali tgk mcm dlm citer kung fu hustle

  3. pulau tu kena tinggal sebab radioaktif ke apa benda ke…tak ingat dah ceritanya…

  4. mcm apatmen mewah je

  5. Radioaktif. Wakakaka.. Wat la research dulu.

  6. bt outdoor utk shoot wedding ok gak nieh…

  7. amik dari wikipedia,.. dia di tinggal kan sebab tak memberikan keuntungan???

    The island was populated from 1887 to 1974 as a coal mining facility. The island's most notable features are the abandoned and undisturbed concrete apartment buildings and the surrounding sea wall. The island has been administered as part of Nagasaki city since 2005; it had previously been administered by the former town of Takashima.[citation needed]

    It is known for its coal mines and their operation during the industrialization of Japan. Mitsubishi bought the island in 1890 and began the project, the aim of which was retrieving coal from undersea mines. They built Japan's first large concrete building (9 stories high),[1] a block of apartments in 1916 to accommodate their burgeoning ranks of workers. Concrete was specifically used to protect against typhoon destruction. In 1959, the 6.3-hectare (16-acre) island's population reached its peak of 5,259, with a population density of 835 people per hectare (83,500 people/km2, 216,264 people per square mile) for the whole island, or 1,391 per hectare (139,100 people/km2) for the residential district.[2][not in citation given]

    As petroleum replaced coal in Japan in the 1960s, coal mines began shutting down all over the country, and Hashima's mines were no exception. Mitsubishi officially announced the closing of the mine in 1974, and today it is empty and bare, which is why it is called Ghost Island.[3] Travel to Hashima was re-opened on April 22, 2009 after 35 years of closure

counter statistics