Sunday , December 11 2016
Home / Ngetop / Super Cantik: Pemandangan Dubai dari bangunan tinggi (14 gambar)

Super Cantik: Pemandangan Dubai dari bangunan tinggi (14 gambar)

Begitu cantik gambar pemandangan Dubai yang diambil dari bangunan tinggi. Kalau tak silap antara gambar yang diambil ialah dari bangunan Burj Khalifa. Lagi gambar after the jump.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

Super WTF: Kompilasi kemalangan kereta menggunakan dashcam #23

33 comments

  1. gayat omak….awwww…

  2. Acai & Mael Lambong

    ini barulah namanya negara MAJU…. baik punya pemimpin… bukan maju setakat 1 Malaysia, 1 Kedai Rakyat, 1 BBRM,…… Tandas 1 Malaysia x der ker…. aper punya pemimpin pikir yang senang2….

    • Kat sini, pemimpim memang utamakan keselesaan rakyat. memang rakyat di utamakan. they built the best road, comfortable parking area etc. dan paling utama, tahap keselamatan pun baik. memang ada juga kes2 jenayah tetapi tak la alarming macam kat negara kita sekarang.

      • maaf la yek mencelah, negara dia maju dan byk duit. negara kita membangun, duit xberapa nak ada. bila byk duit mcm2 bole buat daa. negara kita kalo ada duit pun tentu nak buat yg bagus2 dan baik2. jadi kesimpulannya, bersyukur lah dgn apa yg kita ada.

        • maaf la sy pun nak mencelah jugak… sy mmg bersyukur dengan apa yg ada skrg.. negara kita pun maju jugak laa.. tapi maju dengan rasuah, penyelewengan dan kroni.. yang dok kaya2 korni.. bukan rakyat.. sedap je suruh org declare harta.. cuba suruh dorank.. ade dorank nak? pegi la mampus…

          • maaf la mencelah lagi, tahu tak berapa banyak hutang dubai tanggung? zzz

          • maaf la saya pon nk cuba mencelah…kalau la msia mampu skalipun nk jadi mcm dubai,tak mungkin sama kualiti binaannya..dubai spend 100b dpt tiptop,msia spend 100b dpt kualiti cap ayam brg ah seng kedai runcit punya..biasa la 99b komisen kan

          • saya pun nak mencelah-celah. memang hutang dubai banyak, tapi anda patut lihat jalan2 raya dia emirates. YA, kita patut bersyukur dengan kita ada, tapi adakah ini bermakna kita tak perlu berusaha untuk menjadi lebih baik? saya SETUJU dengan siamanglaut. kita ada duit, cuma duit tu tak 100% pergi kepada pembangunan yang sepatutnya.'komisen' yang lebih. Malaysia tetap negaraku tercinta. saya pasti jika kes2 'komisen' ni di atasi, Malaysia akan jauh lebih baik, baru lah betul2 Malaysia gemilang , terbilang.

        • Setuju sesangat… ni x..asyik nak komen itu ini tp x tgk kemampuan sendiri..

    • bersyukurlah dengan apa yang ada sekarang. Tuhan nak tarik nikmat tu bila-bila masa saja. jangan dah terhantuk nanti baru nak terngadah. nikmat yg Tuhan tarik tu bukan setakat dari negara saja, macam-macam cara Dia boleh buat. Ingat Tuhan, insya Allah semuanya tenang. tak ingat Tuhan, asik komplennn saja.

    • maaf nk mncelah jgk sket. klo x reti bersyukur sila terjun dlm longkang tq

    • dubai digelar oleh negara2 eropah sebagai negara paling bangang di dunia sebab bina bangunan yang macam2 ni…kos hidup di dubai adalah natara tertinggi di dunia..dubai hampir bangkurap sebab hutang keliling pinggang dan banyak kontraktor dah cabut lari(projek dah stop)…alhamduliilah malaysia yang dicintai ini makmur dan rakyat dapat membeli barang antara yang termurah di asia…!!

  3. Wow… chantik

  4. takde pokok ke? xbeshh!

  5. negara arab x payah pokok….negara sejuk…..walaupun nampak panas, tapi anginnya dingin,…..

    • errrr… not really Anne. masa sekarang yang musim panas ni, siang macam sauna malam pun bahang. angin tak dingin di sini. winter, baru la angin dingin.

      • mesti Gincu tinggal kat sana kan.wow, bestnye… 🙂

        • Bukan betul2 di Dubai tapi kurang 2 jam drive dr Dubai. Macam 'memyself' cakap, memang kurang pokok di Emirates ni tapi sesetengah tempah ada jugak pokok besar2. Gincu baca berita ari ni, smalam Dubai hujan lebat, siap ngan ribut pasir dan kilat bagai. Gincu rindu hutan dan hujan….

  6. teringat Tom Cruise dlm cerita MI : Ghost Protocol. kan ada part dia memanjat Burj Khalifa. tinggi gile!

  7. Have been working there for almost four years. involved in few building constructions. memang betul-betul seronok duduk and kerja kat sana. cuma barangan, better Malaysia's products than theirs'..btw, it's really a nice place to live.

  8. wow sgt mnakjubkan..kalo la dpt travel g tmpt2 cmni..huhu

  9. memang dia kaya..sebab Allah bagi dia minyak yg banyak… tp siapa yg kaya? mereka dan keluarga mereka jugak… jgn la terlalu pandang org lain baik jekk.. tp kat negara sendiri tak baik.. tgk la hutang negara diaorg mcm mana…and tgk jugak rakyat arab yg lain.. kita memang patut bersyukur dgn apa yg kita ada..

  10. YES!BETUL!KEJE BERSYUKUR

  11. maaf la..aku xnk mencelah.. tp nk ckp pru ni kte guling kerajaan..haha..yahooo!!

  12. janji dapat makan nasi. . .
    huahahaha
    B)

  13. nelopak lagi cantik dari bangunan tu

  14. Korg kutuk gov nape? Korg yakin ke kalo gulingkn gov sedia ada dpt kite nikmati penbangunan n keamanan skang? Kalo parti islam pun menyebelahi kafir. . Kalo pemimpin parti pun menggalakkan riots . Korg rase berbaloi ke gulingkan gov sedia ada? 50lbh thun kite idup dgn gov sdia ada. . Korg sanggup idup dgn gov akan dtg yg kite blum tahu pun agendanyer? Mmg sebelum menang macam2 janji. . Tapi bile dh menang? Jgn nnt tnah n harta kite dirampas oleh org yg tak sepatutnye mcm penang n selangor. . Dikalangan 3 bangsa ni pun dh ade penjajah yg nak menjatuhkan penduduk asal negara ini . Renungkanlah. Bersyukur dgn apa yg kita ada. 5tahun nak idup dgn pemimpin yg korg pileh ikot emosi mmg aku tak sanggup. . Jgn dh terhantuk br terngadah. . Mmg xdinafikan gov skang pun ada yg rasuah. . Tp, korg yakin ke pemimpin yg korg agung2kn tu nnt x berasuah?

  15. Pk2knlh. . Ujan emas dnegeri org. . Ujan batu dinegeri sndri. . Byk tmpat aku merantau. . Hati tetap pada malaysia. . Bkn aku agung2kan pemimpin sedia ada. . Tp aku pk anak cucu nnt jgn pulak masa zaman kite aman tapi zaman dorg idup mcm zaman jahiliah. . Kite blum tau agenda sebelah pihak. . Jgn hnya pndang slh pihak sedia ada, sdgkn pihak yg sdang menentang utk takluk negara ni pun ada agenda tersembunyi mybe yg slh. . Sape tau? Bukak mata n minda korg. . Gudluck!

  16. xyh ko nk explain sgt la..rakyat datau pk..poordahh!!..xde sape nk dgr ckp ko tu no name oii..rakyat bkn budus lg

counter statistics