Sunday , December 11 2016
Home / Isu Semasa / Super Fakta: Olympus Mons, gunung tertinggi di sistem solar kita (7 gambar)

Super Fakta: Olympus Mons, gunung tertinggi di sistem solar kita (7 gambar)

Kalau nak tau, gunung Olympus Mons ini merupakan gunung yang tertinggi dalam sistem suria kita. Gunung Everest pun kalah sebab gunung ini mempunyai ketinggian 21 kilometer! Lebih 2.5 kali ganda gunung Everest. Manakala umur gunung itu ialah 2 juta tahun. Entah betul entah tidak saintis kafir ni kan. Lagi gambar rafter the jump.

Sumber dipetik: Wikipedia

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

9 comments

  1. Apa apa lah…… ADHA KU KAY SHAH…… KLCC yg tinggi tu pun x pernah naik sampai atas…

  2. gunung ne kat mana? bulan ker?

  3. 21km? macam kemek je. entah lah, saintis barat ni makin lama makin merepek pun ada.

  4. tak nampak tggi unn…. btw, SubhanaAllah. indah sangat

  5. kakakaka..

    btw, olympus mon kat marikh.

  6. tingginya bermakna planet tu mesti besar kan? kt bulan ke kt mane ni?

  7. itu ada di mars

  8. FakePlasticLife™

    siapa yg tulis 'saintis kafir' tu ye?
    macam haram punya perangai..

  9. pelajar sains islam

    "Entah betul entah tidak saintis kafir ni kan"………. kesian lihat pengendali blog hiburan picisan nak memperkecilkan golongan ilmuan. tak salah kalau kurang ilmu pengetahuan tapi tak perlu tepuk air didulang, kelak terpercik dimuka sendiri.

counter statistics