Wednesday , December 7 2016
Home / Ngetop / Super FFU: Iran hukum perogol kanak-kanak dikhalayak ramai (12 gambar)

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

Dash-Cam-Kemalangan-23-MEDIAMALAYA

Super WTF: Kompilasi kemalangan kereta menggunakan dashcam #23

22 comments

  1. hukum hudud……

  2. sokong hudud,qisas & ta'zir…..insya'Allah dapat mengurangkan jenayah….

  3. akhirnya orang bukannya takut, tapi dah mcm jadi satu pesta di situ…hurm…

    • ko suka la anak ko kena rogol ek?? pastu ko sokong perogol.. herm…

    • hanamichi sakuragi

      orang yang tak takut kerana hati mereka sudah menjadi keras..jika seseorang itu mempunyai iman walaupun sebesar zarah pasti rasa gerun akan timbul di hati mereka..dalam Al Quran Allah berfirman bahawa Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang orang yang zalim

    • alahai si LUNA ni..engko bercakap pakai ape eh?!

  4. hanya hukum Allah yg dpt mengawal manusia

  5. Malaysia patut buat camni untuk hukum binatang bertopengkan manusia nih..

  6. Hukum hudud hukum Allah. Wajib dijalankan kerana ada dinyatakan di dalam kitab suci Al-Quran

  7. huhu… mmg tkot kalo kne cmni..tp dh wt jht..trime jela hukuman yg Allah dh tetapkn

  8. luna lana, itu nak tunjuk kat orang supaya orang ambik pengajaran,iktibar,supaya tak buat perkara sama..bila buat hukuman macam tu di laksanakan depan mata, orang dah takkan nak buat jahat..

  9. hukum hudud untuk perogol kena hukum gantung ke? maaf, sekadar bertanya..

  10. Subbahanallah…..

  11. hudud jadah apa gantung…korang ni biar betul…hudud kena rejam atau sebat 100 kali bagi had zina….

    • mahmoud ahmadinejad

      zina lain rogol lain..zina dengan kerelaan manakala rogol dengan paksaan..kebanyakan perogol lepas habis merogol dia akan bunuh mangsa..dalam Islam dipanggil Qisas..jika kesalahan membunuh mesti dibalas dengan bunuh..tapi Iran ni aku tak tau la pulak hukum apa yg dorang gunakan..yang aku tahu diorang ni Syiah..Di Malaysia Syiah telah difatwakan sesat ,Wallah huaklam

  12. btl ke hudud kene hukum gantung…hukum hudud kan kene rejam n sebat 100x…setahu aku lar kat iran kalo ustaz n ulama sunni pernah kene hukum gantung mcm nie…

  13. Ayusipermatabiru

    ini bukan hudud…ini hukuman cara kerajaan iran

  14. HUKUM ORANG IKOT NAFSU BUKAN IKOT UNDANG2 SANGAT MENGECEWAKAN
    USTAZ DAN ULAMA PERLU BANYAK BELAJAR TENTANG AGAMA LAGI

  15. andai sesuatu hhukuman itu tidk bercanggah dgn objektif sesuatu hukuman dlm islam,ianya tidk slh.ROGOL tdk tergolong dlm kesalahn ZINA..SEBAT dan REJAM hnyalah utk kslhn ZINA.dan BUKAN utk kslhn ROGOL.Dlm Islam hnya ada HUDUD,QISAS dan TAKZIR.dan ROGOL tdk jatuh dibwh hukum HUDUD mahupun QISAS.Tapi ianya jatuh dibwh hukum TA'ZIR.hukuman ta'zir adlh bgntung kpd undang2 sesebuah negera/negeri.wlaubgaimanapun,ia mestilah bertujuan utk mmberikn pengajaran kpd umat Islam lain dan haruslah berlandaskn syariat Islam..skadr pkongsian.

  16. Dr. Ahmad Yusuf Sulaiman, professor undang-undang Syariah Islamiyyah di Universiti Kaherah, "Jika seorang perempuan dirogol, dia sepatutnya menyaman terhadap orang yang merogolnya. Jika terbukti yang dia dirogol, maka mahkamah mesti mengenakan hukuman ta`zir (mengikut budi-bicara hakim) atas perogol. Hukuman ta`zir itu boleh mencapai hukuman mati, mengikut beberapa mazhab. Hal ini sama sekali berdasarkan atas bukti yang rogol itu disahkan melalui ujian perubatan dan proses mahkamah, tanpa pengakuan perogol itu sendiri".

    "Dalam kes yang perogol mengakui jenayah itu, maka hukuman zina dikenakan atasnya. Jika dia tidak berkahwin, maka dia disebat 100 sebatan. Jika dia berkahwin, maka dia direjam hingga mati".

  17. banyak juga orang bodoh kat sini sesuka hati samakan zina dengan rogol

counter statistics