Tuesday , December 6 2016
Home / Isu Semasa / Super Kejam: Adik beradik dibunuh di bolan puasa, dituduh mencuri

Super Kejam: Adik beradik dibunuh di bolan puasa, dituduh mencuri

Kejadian ini berlaku tahun lepas di sebuah daerah bernama Sialkot, Pakistan. Remaja dua beradik, Mughees (17 tahun) dan Muneeb (16 tahun) ini telah dibelasah sehingga nyawa-nyawa ikan, kemudian diheret ke tengah pekan untuk digantung atas tuduhan mencuri oleh sebilangan orang kampung.

Apa yang menyedihkan, mereka dibunuh pada bulan puasa. Difahamkan, hebahan mengenai mereka mencuri adalah tidak benar, tetapi lebih kepada sikap cemburu dan busuk hati oleh orang-orang tertentu di kampung tersebut kerana pencapaian adik beradik ini yang cemerlang. Namun orang kampung telah membuat keputusan sendiri dengan menyeksa mereka sehingga mati.

Jangan tengok kalau hati lembut. Video after the jump.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

cuimb_mviaikcka

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

69 comments

  1. subhanallah….. 🙁

    • aslmkm..saya sangat mengutuk penduduk desa tersebut dan orang2 yang khususnya orang yang langsung bersangkutan dengan dua korban trsebut,,,pintu pengampunan dari allah tdk akan terbuka sebelum orang yang di dzolimi nya mema'afkannya,,,,,allah maha adil…se adil2nya.,.,.wslmkm

  2. Kalo betul diorang ni xbsalah, arap org kampung tu terima balasanNya yg setimpal… amat kejam….

  3. subhanallah..kejamnye manusia …

    xder undang² ker kt negara diorg ni…??

    ksian..smpai da xmampu nk melawan pn masih lg dibelasah…

  4. hanny, nak tegur skit la, tp jgn terasa hati pulak ye. Subhanallah tu maksudnya Maha Suci Allah. tak sesuai utk statement manusia kejam. seeloknya kita istighfar saja, Astaghafirullah.

    Syukur Alhamdulillah sebab dilahirkan di Malaysia. Masih takde lagi la kes typical minded mcm ni.

    Diorang bersalah atau tidak, penduduk2 kampung tu tak patut buat undang2 sendiri. Memang tak guna betul sesuka hati buat fitnah pastu bunuh org. Moga Allah memberi pembalasan yang secukup2nya kat manusia2 yg memfitnah dan membunuh tu.

    • orang kampung tiada hak untuk bunuh hamba ALLAH ,hanya ALLAH ada hak.kita manusia sahaja apa hak kamu sampai sanggup bunuh.kasian ibu dia melihat anaknya sudah menjadi mayat

  5. Al-Fatihah utk 2 beradik ni. Hanya syurga tempat utk org yg teraniaya.

  6. Al-fatihah utk kedua2nya.. Semoga pembalasan diberikan kepada penduduk kampung tu..~

  7. itu sebab hukum hudud utk pencuri potong tangan je.tapi manusia pndai2 buat undang sendiri.nk laksanakaan hukuman hudud pn bukan semudah ABC,saksi mesti ad,ad proses perbicaraan nya.tapi tu la.manusia sekarang perleceh hukum hudud.kata kalau nk cari saksi untglah penjenayah.Allah pencipta,hudud ciptaan Allah.Allah lebih tahu apa yg perlu utk makhluk ciptaan dia.

  8. Kesian mereke.. kalo betul pon mereka mencuri… ini bukan cara yg betul untuk menghukum mereka..

    Pakistan adalah negara islam juga tp kenapa binatang2 nie kejam sangat..(x layak untuk aku gelarkan mereka manusia)

    Syukur kerana kita di Malaysia, Sekurang2nya, kite x mengamal system sebegini…

    "Ya Allah, ampuni dosa keduaberadik ini, kerana binatang2 nie telah merampas hidup mereka, merampas kasihsyg ibubapa dan adikberadik mereka..,Ya Allah, KAU hukumlah binatang2 ini kerna mereka telah menghukum dan menyiksa mereka ini dengan teruk sekali.. Smoga binatang2 ini mendapat balasan yg setimpal.. AMIN.."

  9. Ya allah air mata ku mengalir tanpa henti… kesian yang amat tuk 2 beradik nie, dlm keadaan yg dh tak de nyawa pun dorg still nak seksa juga… moga Allah S.W.T memberikan hukuman yang lebih dasyatt tuk org2 yang memukul mereka ini…. Syura abadi tuk mereka Amin3.. al-fatihah

  10. semoga kezaliman y terjadi mendapat balsan y setimpal..

  11. astaghfirullah……apelah kejam sgt org kmpung mcm ni…mane pergi nye akidah mereka smpaikn hkuman di beri pada 2 bradik ni di perlakukan spt binatang…..sedekahkan al-fatihah pd 2 bradik ni smoga roh mrk ditempatkan di dlm golongan org2 yg beriman….amin…

  12. Sbab apa israel kata islam tu jahat dn pengganas sbb israel tu mesti dah tonton cmana org islam tu brlaku kejam dn aniaya kaumnya sndiri….bdk kecik pun turut memukul…ptutlah negara diorng tu tak penah aman dn slalu dtindas sbb diorng pun suka menindas org yg lemah…

  13. Al-Fatihah.. Sebak hati aq tgk video ni.. =(

  14. patutlah ramai org bukan islam mengaitkan islam dengan keganasan..ini buktinya..perbuatan yang di lakukan oleh manusia berhati iblis..

  15. Al-Fatihah untuk mangsa. Sayu aku melihat video ini setiap saat. Sekalipun mangsa bersalah ini bukan caranya untuk menghukum. Apatah lagi kepada mangsa yang tidak bersalah. Marilah kita meluangkan masa seminit memanjatkan doa kepada Ilahi supaya mangsa ditempatkan dikalangan solihin serta mohon dijauhkan perkara2 terbabit dlm masyarakat kita.

    Seperkara lagi,maaf jika aku berkata masih ramai lagi saudara2 kita menganggap Pakistan sebagai negara Islam yang sebenar ditambahkan pula ia boleh dikatakan tempat untuk menuntut agama dikalangan cendekiawan2 (markas utama)dan ada juga yang berkiblatkan Pakistan dalam sesuatu 'isu'. Dari segi demographic, mereka mempunyai berjuta-juta penduduk beragama Islam yang ternyata lebih dari rakyat kita. Tetapi malangnya, bila di dalam isu tertentu seperti yang kita lihat ini, ternyata mereka masih belum cukup bertamadun dari segi akal. Seperti yang dilapor oleh beberapa wartawan di BBC dan sebagainya, wanita di sana seringkali hilang tanpa khabar berita (diculik, dibunuh dan dirogol) dan boleh dikatakan wanita di sana agak ditindas. Selain itu, mereka juga boleh dikatakan agak fanatik sehinggakan sanggup meletupkan banyak tempat yang ramainya orang awam (kes Benazir Bhuto dan banyak lagi) dan boleh dikatakan bahaya andainya orang berkulit putih memasuki negara mereka terutama di wilayah2 tertentu. Itu belum lagi jika menceritakan soal kebersihan dan lain2.

    Secara teorinya, jika benarlah kita ini Muslim sejati, secara tak langsung kita sendiri matang dalam membuat keputusan, menjaga perilaku2 yang boleh menjatuhkan martabat Islam itu sendiri kerana Islam ini 'manis' jika anda 'jumpa' dengannya. Kepada rakan-rakan diluar, andai terkantoi penjenayah2 di negara kita, sekalipun dia bersalah, hindarilah mereka dari 'terkena' seperti 2 hamba Allah di atas. Walaupun aku tahu korang geram (rasa macam nak terajang), berfikirlah anda sebagai Islam bila menilai.

    Maaflah sekiranya anda terasa, aku sekadar berkongsi kerana pernah tinggal dengan orang Pakistan selama hampir 2 tahun di Eropah dan beliau sendiri menceritakan banyak perkara dalaman di sana kepada aku. Dan beliau sendiri mengaku agak kecewa dengan negaranya sehinggakan tak ingin pulang ke negaranya kerana keadaan yang bergolak seperti rasuah yang tak sudah, tiada peluang pekerjaan dan sebagainya.

    Seperkara lagi, aku pernah terdengar seorang cendekiawan Muslim (maaf kerana lupa nama). Beliau berkata, Islam akan jadi MOST POWERFULL jika 5 negara ini maju dan membangun. 5 negara terbabit adalah, Nigeria (Afrika), Turki (Eropah), Indonesia (Asia Tenggara – ((Timur)), Pakistan (Asia Selatan) dan Iran (Asia Barat).

    • First, aku ingin sedekahkan al-fatihah kepada 2 hamba allah ini. Second, marilah kita berdoa agar 5 negara islam ini maju agar tamadun islam akan dapat dikembalikan. Ameen. p/s : cikgu aku selalu berkata allah mengatakan umat islam merupakan umat paling cemerlang.tp xhu bile yg cemerlangnyer. Asyik membunuh sini bom situ bom sini apelah nk jadi.

      • Setuju dgn komen awak. Kalo awak pernah tinggal dgn org Pakistan, saya pulak tiap2 hari buat kerja satu tempat dgn orang Nigeria. Honestly, diorg ni mcm tak berdisiplin sangat. Agak menyakitkan hati di situ. Tapi bukan semua la.

        • Norma Jean : Memang betul cakap awak tu, saya pun sama. Dengan serumah lagi, macam2 benda kita nampak. Tak dinafikan ada benda2 tertentu tu tension, tapi nak buat macam mana. Terima je lah. Hehe.

          Sekadar maklumat tambahan isu ni : Aku baca kes 2 beradik ni kat internet. Berlaku tahun lepas pertengahan ogos. 2 tertuduh dilepaskan kerana pendakwa tak berjaya buktikan kesalahan. Selebihnya, masih didalam perbicaraan kerana kes telah dipindahkan ke supreme court. Didapati juga ada tertuduh telah menyatakan mendapat keizinan seorang pegawai polis berpangkat supaya membunuh mereka dan polis terbabit mengatakan akan memberitahu seolah-olah mangsa menyerang polis sebagai alasan utama dibunuh. Muneeb seorang yang bijak dan telah dibuktikan dengan result examnya yang dikeluarkan selepas sebulan beliau meninggal dunia.

          Satu lagi pengeboman di sana hari ini masa umat Islam tengah berpuasa. Memalukan Islam di mata dunia betul dibuatnya.

      • amin

        bukan ameen..

        lain maknanye tuh.. sila ambil perhatian..

  16. tak sampai hati nak tengok, dan saya takkan tengok

    semoga Allah membalas apa yang telah dilakukan keatas mereka

    Semoga kedua beradik malang ini ditempatkan bersama para solihin

    amin

  17. dah kate name tempat Sialkot . mmg SIAL la KOT orang kat situ…

  18. tgk bape saat jer..x mampu nk tgk lg. al fatihah…

  19. alfatihah…*sebaknya =(

  20. Astarghfirullah…. Kalau pun mereka mencuri, kalau ikut hudud, kena potong tangan… Kalau pukul orang sampai mati, dosa besar….mereka yang memukul tu, agak2 nya puasa ke tidak…. Kalau puasa maesti tak sampai hati nak bunuh orang

  21. kalu sebut je PAKISTAN…memang ngeri sebab biar pun itu negara islam ,banyak kejadian meletakkan undang2 ditangan sendiri oleh penduduk di situ berlaku…tu yang buat non-muslim selalu menganggap ISLAM ni penuh dengan kekerasan dan keganasan kerana babaricnye tindakan sesetengah muslim menggambarkan seolah-olah islam adalah agama berDARAH….marilah kita sedekahkan FATIHAH kepada 2 beradik ini

    semogaroh mereka dicucuri rahmat oleh ALLAH…

    SYUKUR alhamdullillah sistem pendidikan-MALAYSIA – banyak mengajar citizennya supaya adhere kepada peraturan hidup bersosial….

  22. mau nngis aku tngok mreka dpukul .. kcian mreka weyh .. ee …kjamnya … T-T

  23. astarafirullahalazim…. semoga roh mereka ditempatkn bersama insan2 yg solleh… laknatlah manusia yg berbuat kejam sesama manusia dan mgambil tindakan melampau umpama di zaman jahiliah sebegini. sekalipn sekiranya mereka bersalah bkn ini hukumannya. namun kesal mereka mungkin difitnah. sedih sangat tengok video ni… Allahu Akbar… Allahu Akbar…

  24. Ya Allah…tempatkan lah mereka berdua di syurgaMu …x sggp nak tgk sampai hbs video nih…

  25. kesian gile!!! dah la bulan ramadhan ! sah diorang ni x masuk syurga kalau diorang x taubat! (al-fatihah kepada 2 beradik tersebut)

    dah la pembaca dan penghafaz alquran berguna untuk masyarakat agama .agk2 la nk bunuh org pon sampai x leh tangguh nk gak bunuh waktu tu.

    pls: diorang x de hormat kat mayat langsong!

  26. bersalah pun dorg tu.. apa hak dorg nak bunuh manusia.. jgn kata nak bunuh org.. nak sembelih ayam pun aku terketar2 tangan… org islam ker dorg ni.. mcm xda agama jer.. x da pegangan hidup.. pening kpala aku tgk video ni.. hehehe.. salah satu mlemahkan tenaga..

    • exactly…i suppose every country has their own law if they are to be found guilty…how embarrasing…wonder whether they are muslim or not….coz if they are muslim…man, i wud feel embarrased… no wonder agama lain pandang rendah kat kiter just because of this incident…

  27. tak sanggup nak tengok..

  28. laknat allah keatas penduduk kampung itu sekiranya dua beradik tersebut tidak bersalah…amin

  29. Ya Allah…kesiannyer…x sanggup tengok ..lemah semangat… biarlah org yg membelasah mrk menerima hukuman yg setimpal… 2 beradik ni x bersalah…nape tidak di soal siasat dulu…baru beri hukuman… mmg binatang mereka yg melakukannya….

  30. Aku ni kristian. Tak kiralah bangasa apa, agama apa. Memang semua agama mengajar kita berbuat baik. Terpulang dgn umatnya yg mempratikkan agama masing2.. Sedih betul aku tengok nasib dia berdua ni..

  31. Astagfirullah..

    Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka. Al Fatihah.

    Ingatlah balasan dr Allah akan tiba jua bg mereka yang zalim.

  32. kucinghitamkakipanja

    Ya Allah! insyaAllah syurga tmpt mereka.. al-fatihah utk arwah berdua….

  33. Moga bala berat diturunkan kepada lelaki2 dayus ini…

  34. al-fatihah untuk arwah..

    terkilan dgn sifat manusia sekarang, yg kurang sifat belas kasihan, kasih syg antara manusia,dan punyai hati yg sgt busuk.. semoga ahli keluarga arwah redha dgn ketentuanNya..

  35. adui..pening trus kepala ak tgk vid ni..sbb otak ak dok pk betapa azab yg dorg tanggung….

    loya pun ada.astaghfirullahalazim……..

    al-fatihah

  36. kejamnya,patutlah negara pakistan tak pernah aman,mcm-mcm kejadian yang menimpa yg di sebabkan oleh rakyatnya sendiri.Menghukum tanpa usul periksa.

  37. walaupon diorg ni bersalah ataupon tidak….manusia2 yg suke2 pukol dan seksa mereka tu tak ada hak untok menghukom sesuka hati.ape hak mereka…cuba kalau yg diseksa tu ahli kluarga mereka….ish tak terima betol…dirg ni ikot kan hati sgt….kalau iye pon diorg mencuri…tak rase diorg ni curi harta org2 yg rembat mereka tu….ish!!

  38. Ya Allah..org2 mcm ni la yg memburukkan nama Islam pada mata org2 yg beragama lain. Islam x pernah menghukum manusia smpi camni sekali..patut la negara ni mundur & porak peranda. Syukur duduk di bumi Malaysia..Isk, aku xleh tgk video ni… 🙁

  39. susah untuk memahami sikap bangsa di sana…kaum wanita sentiasa teraniaya,dengki mendengki sesama bangsa sudah menjadi budaya…

  40. Orang Pakistan ni mmg bongok pon.Aku kejer kat middle east ni pon kejer ngan diaorg.Nama mmg Islam yang kononnya diorg warak and true Islam konon.Kita yang takder janggut haper bkn Islam sebenar bagi mereka.Bab menipu toksah tanya la.Dah mmg perangai depa cenggitu.Penipu,takleh caya,bodoh sombong.Bukan mengata.Ni kebenaran.Sampai ada sanggup memfitnah org dgn bersumpah atas nama Allah pun ada.

  41. huhuhu sian betol

  42. memang dasar manusia nerjiwa binatang.kalau yea pun diaorg bersalah dia org sebagai orang islam patut tunjuk teladan yang baik..memang x guna punye pakistan busuk…orang macam nie memang patut di beri hukuman sebagai pengajaran yang bley buat mereka x lupe seumur hidup diorang..cuba kalau adik beradik diaorang,sanggup ke diaorang berdiam diri..kesian mak diaorang kannn.

  43. The very reason why Pakistan have never known peace.

  44. sedihnya tgk…mereka juga manusia…mereka juga anak pd seseorang!!!

  45. Dahla hensem. Ko pegi bunuh diorg buat apa lahanat! Ni lah akan jadi kalo orang kebanyakan pepandai ambil tindakan sndirik. Macam kes murtad ler, sebok je ko nak pegi bunuh orang. Ko ade authority ke nyah? Biarlah pihak berkuasa yang jalankan tanggungjawab bodoh

  46. di pakistan mah biasa orang ada anak pengemis kelaperan trus nyuri roti aja langsung di iket di tengah jalan biar kelindes mobil memang orang pakistan jahat sok ngaku pake hukum islam tapi mana ada islam kejam kaya gitu

  47. ya allah ko laknat la pada mereka2 yg kejam kepada 2 bradik ni..walaupon 2 bradik ni bersalah skali pon ni bukan cara untuk di hukum..syurga la tmpat mu wahai saudara2 ku yg di seksa n dibunuh dgn kejam ni..dan neraka la tmpat mereka2 yg melakukan kekejaman terhadap 2 bradik ni…amin yarobbal alamin..
    :'(

  48. Ya Allah…..Kenapa la nk hukum dorg mcm tu skali….moga org yg kejam td diberi hukuman yg setimpal….al-fatihah……

  49. memang cibai tu org kpg

  50. patutlh beberapa warga Pakistan yg aku kenal ( Medical Officer ) yg dh lama duk di M'sia tak nak lg pulang ke negara asalnya…ada yg dh jd warganegara M'sia…bab bab nanti pulang cuti gi Pakistan esok then tersempak ngan org kampung yg jelez ujung2 kenak belasah sampai mati…nampak tak bertamadun org tu

  51. subhanallah…kejam mmg kejam…sedih mmg sedih,,kesian mmg kesian..syahdu mmg syahdu..moga2 ditempatkan bersama para2 syuhada..

  52. aku sumpah!!! kg tu takkan aman 7 keturunan… dasar pakistan undang2 setan

  53. macam tu mestilah di rombak dri permukaan bumi kerana itu merenggut HAM daripada seseorang yg bernafas ,,,upin ipin

  54. Al-fatihah..sedangkan tawanan perang yang telah membunuh beribu2 nyawa sekalipun kita dituntut menenganinya dgn hemaha&hikmah dan harus diadili terlebih dahulu sebelum dihukum,inikan pula hanya kesalahan mencuri..apa yg dicuri tu,,ntah2 roti nan hilang sekeping..tu pun Anjing yg rembat..
    kita di malaysia jgn la kita tertipu imaj warak yg diorang bawa kat sini..nampak je cam tok siak rupa2nyer tok ketiak tengit adalah..apa nama daerah tu?..sialkot..bukan lgi sial kut..MEMANG SIAL dypa ni..MACAM ANJING..Semoga Allah mencucurkan Rahmat Keatas Roh 2 badik ni..amin..Al-Fatihah..

  55. : terkedu aku melihat video ni.. sedih sangat'sangat.. kenapa lah mereka kejam sangat hingga meragut nyawa 2org ini.. ajal dan maut di tangan tuhan.. bukan kie yg menentukan.. blasan tuhan amat dasyat dari balasan dii dunia.. al-fatihah.. semoga roh'roh mereka di tempatkan org'org yg beriman..

  56. Beraninya cuma keroyokan dasar anjing!!!!:@

  57. pengajarannya, klu kt Malaysia pencuri dapat ditangkap, bawa dia ke balai polis.. jgn jd mcm org negara x maju.. guna hawa nafsu menghukum berdasarkn undang2 jalanan..

counter statistics