Friday , November 28 2014
Home / Pelik / Super Kool: Jambatan lebuhraya yang bergegelung (5 Gambar)

Super Kool: Jambatan lebuhraya yang bergegelung (5 Gambar)

Bagaimana untuk membina jambatan lebuhraya di kawasan pergunungan di mana ia berada di kawasan curam? Di Jepun, mereka membina jambatan bergelung. Kalau satu itu normal, tapi ini dua kali pusing yaw! Jambatan ini digelar Japanese Double Loop Spiral. Ia dibina di Kawazu, Jepun dan siap di bina pada 1982. Gambar penuh selepas ini.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

9 comments

  1. Awat aku rasa gerun jer tengok jalan dia berpusing mcm tue…boleh terbabas kalau tsalah bajet kontrol stereng keta…berpusing…aduh pening…

  2. syabas org JEPUN… kat MALAYSIA x leh buat… kalau buat kat MALAYSIA kos dia akan 3X ganda… sebab rasuah, makan untung lebih, dll….

  3. kalau kat malaysia confirm ramai yang salahkan kereta dan jalan yang tak bagus sebab tu accident. padahal pemandu malaysia bawak keta mcam haram…

  4. korang ni..asyik negatif je ngan malaysia.. tak kan la malaysia tak dak positif langsung…
    asyik nak bangkang memanjang….

  5. nk oder…nk wat kat malaysia.nk bg byk org malaysia xcedent kat jln ni

  6. dh mmg realiti mesia ni rasuah je..wt ape2 bajet pn dorg amik lbh tp bina pki murah xde kualiti..puii..mcm tmpt parking kete yg shopping plak pusing2 cmtu..haha

counter statistics