Tuesday , December 6 2016
Home / Lain-Lain / Super Kool: Tristan da Cunha, pulau terjauh di dunia (8 gambar)

Super Kool: Tristan da Cunha, pulau terjauh di dunia (8 gambar)

Tristan da Cunha merupakan sebuah pulau yang terbentuk daripada letusan gunung berapi yang mula dijumpai oleh peneroka Portugis bernama Tristan da Cunha sekitar tahun 1506. Pulau ini terletak di tengah-tengah Lautan Atlantik dan pesisir pantai yang paling dekat ialah sejauh 2816 kilometer iaitu di Afrika Selatan!

Pulau ni tak besar mana pun, kire-kire 98 kilometer persegi. Pada tahun 1961, seluruh penduduk diarah meninggal pulau ini kerana Puncak Queen Mary akan meletus. Sehingga tahun 1963 barulah berlaku penempatan semula di sini.

Tak sangka ada penempatan di tempat yang jauh dari manusia. Macam seronok je tinggal kat pulau ni. Lagi gambar after the jump.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

08-haiwan-tukar-mata-mediamalaya

Super Kelakar: Jika sesetengah binatang matanya tidak ditempat asal (13 Gambar)

Siapalah pedajal gambar-gambar haiwan ni. Haha!

13 comments

  1. extremely wow…!

  2. apesal nama mcm anak serina?

  3. sekali kena pukul ombak tsunami terus lenyap

  4. mesti diaorg kawin sesama diaorg…

  5. nk beli brg2 harian mcm mana…mesti mahal kan..kos penghantaran..sbb jauh sgat…tpi nmpak tmpatnya aman damai jer..x sibuk..

  6. best.. jauh dari kesibukan bandar, aku pon nk duk sini..

  7. mesti takde tv reception kat sini..

  8. uwauu..cntek ohh …. bru best tinggal kt tmpt mcm tu … sgar jk udra ..

  9. Minah tonggeng.

    Aku rasa cam nak duduk kat sini. Aman damai tak hiruk pikuk. Tak ade huru hara. Kalau dipilih hadiah ape yg diingini aku rase nak bercuti disini. Bestnye.

counter statistics