Monday , December 22 2014
Home / Ngetop / Super Kreatif: Senibina rumah untuk lot yang sempit (19 Gambar)

Super Kreatif: Senibina rumah untuk lot yang sempit (19 Gambar)

Sekarang ni harga rumah dekat Malaysia ni semakin kritikal. Entah ape pemerintah buat agaknye. Kalaulah dapat sebidang tanah yang kecik pun jadi lah, supaye kite boleh jadi kreatif buat rumah macam gambar-gambar ni.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

16 comments

  1. Kecil tapi cantik, dan comel.

  2. tapi harganya lebig mahal dari kat malaysia…

  3. tak heran….rumah kos rendah kat malaysia lg kecil….kompak

  4. Di Penang rumah makin meningkat. Apalah kerajaan negeri sana buat, sengaja buat strategi halus utk halau melayu supaya populasi melayu kurang.

    • dengan adanya org bodoh mcm ko ni lah BN dok menipu rakyat tak abeh abeh..

      aku org Penang aku tau sangat taktik BN..asal ada tanah kerajaan koson laju jer buat direct nego nk juai kat developer Cina.. buta2 depa dpt untung.. developer cina pedulik apa ngan buyer melayu kalau org BN yg mengaku jaga melayu pon sibuk juai tanah hak milik kerjaan kat cina? piiiiraaaahhhhhhh terjun lombong la ko

  5. kehkehkeh bijak sungguh encik/cik bee berkata kata…untuk pengetahuan bee orang melayu mula dihalau di Pulau Pinang ketika era pemerintahan Bn@Gerakan sebelum pilihanraya umum 2008…mungkin bee bukan orang penang dan hanya bersumberkan rtm,media prima dan utusan@berita harian..jadi kami teramatla paham pemikiran bee dan golongan saluran satu…semenjak Dap ambik alih ni Alhamdulillah kami orang Islam Pulau Pinang mampulah bernapaih sikit..sekolah agama(ISLAM) diberi bantuan oleh kerajaan Dap Pulau Pinang dan dibina pusat/makmal Sains di setiap sekolah agama,takdak campoq tangan golongan politik dalam pengurusan sekolah agama dan pengurusan masjid2 di sekitar Penang..bangunan Mahkamah Syariah terbesar sedang dalam pembinaan…golongan tidak berkemampuan diberikan bantuan barangan keperluan asas kehidupan tanpa mengira kaum..kami warga Pulau Pinang sangat bersyukur kerana tidak lagi dipimpin,ditipu dan diugut oleh mamak mamak naina yang perasan Melayu…dan kami sangat bangga kerana laporan audit negara telah mengiktiraf negeri Pulau Pinang adalah negeri yang paling tinggi nilai pelaburan asing dan negeri terbaik dalam pengurusan kewangan di seluruh Malaysia…saya nasihatkan bee toksah dok percaya sangatla lakonan mamak mamak naina dalam rtm dan tv3,takkan bee dah lupa kot mamak mamak naina ni la punca kejatuhan kerajaan Melaka,depala tali barut portugis dalam memberikan kekuatan tentera Melaka dan yang membukak pintu kota Melaka dok bagi portugis masuk..nak bezakan antara mamak naina dengan mamak baik senang ja,mamak naina punya gempaq kalo sampai taik pun boleh jadi kek,manakala mamak baik depa cool ja takdak dok gempaq merata

    • Cadangan dan dilaksanakan adalah benda bebeza contohnya masa bn cadang nak halau tp x halau lg tp dap laksana terus halau. Aje hawau.

      • wuihh dasyat betoi la dap ni na,selama lebih 50 taun bn dok cadang nak halau tapi tak berjaya,dap yang memerintah tak sampai lima taun dah berjaya halau lebih 80 peratuih orang Islam pi seberang..ilmu apa la agaknya yang dap ni pakai na? yg kita dok kalut melayu penang ni,saya nak dok tertanya tanya jugak apa yg jadi pada melayu Johor?awat statistik yg keluaq baru2 ni kata melayu johor rata ratanya pendapatan mereka bawah paras kemiskinan…pasaipa tanah2 di johor dapat kat orang singapore?apa jadi pulau batu putih dan tanah rizab ktm milik melayu?awat ni semua pun salah dap ka cek?apa sejak merdeka sampai ke la ni dap ka yg dok memerintah johor?

      • Bg aku,dap mentadbir lbh bgs dr bn/mca..dorg lg melampau dn cara menghalau org melayu secara halus..mksd aku, siap kate dulu ms pentadbiran bn/mca "kalau melayu x mampu beli umah di pulau,beli je tanah area sberang jaya n yg sewakru dgnnya.."itu dh menandakan nak halau melayu..naik umah teres dgn harga berjuta..mana mampu melayu nk beli..cina ade la..tmbh3 org lua yg kaya raya..ritu pakjib dtg usm,penang siap annouce kata rakyat png support dia..snggup turunkan harga dr 500k jd 300k..gile..harga tu org melayu masih x mampu x beli…hakkat,yg penuh kat situ,student3 yg dipaksa utk hadir..hahahaa..

        Dap mentadbir,siap naikkan umah3 kos rendah nsederhana utk rakyat png..sbb dia cuba utk bantu rakyat dia..,kat tv n radio tu,sume dh dibyr oleh kerajaan..sendiri pk la…kebykkan puak3 bn nk kaut duit rakyat..bkn nk senangkan rakyat..sekian….

      • kalau org buat rumah atas tanah ko agak2 ko nak halau tak bila developer nak beli juta2… kalau aku memang aku halau la.. buat apa aku pikir pasei org melayu yg menompang ataih tanah aku sedangkan pemimpin ngaku melayu pong tak tolon lansung.. guna otak sket… ko gi tanya org yg kena halau tu … depa dok ataih tanah sapa???

    • Suju stuju…aku sebagai org png, aku cm x kesa kalau DAP mentadbir.,yg plg aku respek, dorg siap letak signboard utk nyatakan utang3 kerajaan negeri dari pemerintahan bn/umno dulu n utang yg dh dilansaikan oleh DAap skrg ni…itu dh menandakan dorg xde isu perkauman n ttp menolong org islam/melayu..yg korg3 dr negeri lua n duk dgr stesen3 puak kerajaan ni,xyahla percaya sgt puak3 korg duk menipu…yg duk kua tv tu,asik isu yg sama n kebykkan duk tuntut mogok apa suma,org3 umno n bn jgk…kitaorg ni relek je..dhla dorg dibyr..kenonon org png x aman dgn pentadbiran dap..hakikat,rakyat penang mmg terasa dihargai dgn pemberian yg diberikan oleh pemerintah kami walaupun beliau bukan islam n melayu…bkn mcm org melayu yg menindas org melayu…sekian!

  6. aku ske rmh yg terapug tu…tp klu kt msia kos dia >< hrga semi d!…nmpk kecik tp kos mhl…aku dok kg je pn hrga rmh dah suku juta!…seb baik aku ada tanah sndr…

  7. Kelakar bila ada yg sebok2 nak komen/complain psl politik kat sini. Pegi main jauh2 la. Org tgh sedap2 tgk kreativiti rumah, korg sibuk psl kerajaan negeri la, ape la. Tak payah la nak tunjuk pandai dekat blog hiburan!

    • kalau kita terus biarkan fakta yang tidak betul terus berleluasa maka masyarakat akan menjadi jahil..memang betul Melayu Pulau Pinang ditindas ketika era bn memerintah.kalau kita tak jelaskan pada masyarakat fakta yang betul maka rakyat akan membuat pilihan yang salah dan akibatnya bukan sahaja mereka yang akan merana malah kita juga turut merana kerana kejahilan mereka sebab negara kita amalkan politik demokrasi..nak tak nak kita terpaksa terima hakikat yang setiap hari kita terpaksa berhadapan dan bermain dengan politik..harga rumah pun orang politik yang kawal,dengan selamba je diorang boleh turun dan naikkan harga sesuka hati diorang

  8. ape hal lu org menyalak ni.tgk jela pic tu…

    • hebat apa rumah tu jika dibandingkan dengan tempat tinggal korang …ayam mati korang tda otak!!!! fikirlah…yang korang tau komen tak tentu pasal ….

counter statistics