Sunday , December 4 2016
Home / Isu Semasa / Super Mewah: Sambutan Krismas bagi bilik termewah di Burj Al Arab (31 Gambar)

Super Mewah: Sambutan Krismas bagi bilik termewah di Burj Al Arab (31 Gambar)

Lima orang editor telah dijemput ke Burj Al Arab untuk mencuba menu makanan bagi sambutan Krismas. Sambutan telah dibuat dengan gilang gemilang dan mereka telah ditempatkan di bilik yang paling mewah dalam Burj Al Arab. Sekali tengok macam berada dalam Syurga. Gambar penuh selepas ini.

Sumber dipetik: sergeydolya journal

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

cuimb_mviaikcka

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

29 comments

  1. cukuplah sekadar beraya di kg bersalaman dgn ayah dan ibu..cukup utk saya..

    • TERBAIK… makan lemang, rendang, meggi, dengan FAMILY lagi BEST…. main kat sawah ker… LAGI MAHAL NILAINYA dari kat HOTEL nie…

  2. Jgn lah disamakan dgn syurga ALLAH.

  3. hanye kt dunia je org kafir dpt merasai syurga2 cmtu…….kt akhirat nanti kau rase laa plak blsan nye…

    • apa semua kami org kafir ni ke yg akn mnrma pblasan slps kmtian?apa kmi org kafir ni xde syurga ke?tolonglah bljr utk mhormati agama org lain.psl admin ni plak, bg kmi org Kristian tak pernah menyamakan ssuatu tmpt yg menyediakan wine/alcohol spti syurga.

      • i agree with u carol…yang bukan islam dipanggil kafir.pemikiran yang cetek. sedangkan kita yg bukan islam ni sangat2 menghormati agama lain.tdk seperti agama islam yg memandang rendah terhadap semua agama selain dr agama mereka sendiri.biarlah mereka nak kata apa.saya pernah membaca 1 kisah dimana ada seorang islam yg pernah menghakimi seorang kafir dan mengatakan yg si kafir ini akan masuk neraka,selapas kematian nya,lelaki islam ini yang masuk neraka kerana TUHAN tidak suka manusia menghakimi manusia selain drpd DIA yang berhak. Yg lelaki kafir ni pula yg masuk syurga kerana kata2 drpd lelaki islam itu. So, para muslim, pernah baca tak psl kisah nie?sy pasti pernah. kami sebagai kristian tdk pernah menghakimi org lain kerana kesalahan nya.kami akan membimbing dan menegur supaya tdk membuat sesuatu yg membuat TUHAN marah dan tdk senang.sekian.terima kasih.

        • Jangan terus sebut secara umum,yg salah is "siakap senohong"tu.mohonkepada semua berfikiran rasional sebelum mengeluarkn kata2.jadikan good lesson.

        • janganlah disamakan individu yang bergelar Islam dan agama Islam…jika saya ingin menilai agama Kristian saya tidak boleh menilainya melalui karenah orang kristian tetapi saya harus menilainya melalui kitab dan isi kandungan ajaran kristian..ramai orang kristian tidak mencerminkan ajaran kristian yang sebenar,begitu juga ramai orang Islam tidak mencerminkan ajaran dan nilai Islam yang sebenar..oleh itu usahlah menghukum agama tetapi hukumlah individu yang tidak mencerminkan nilai agama yang sebenar

          • kenapa xbls siakap senohong,,,….2 laa kerana mulut badan binasa….setiap komen awak dlm MM semua meyakitkan hati owg jewww….perr la punya org awk nie..bodo 2 lain kali simpan kat owg sama…jgn tamak nak pakai swang2 jeww…..

      • kalu begitu belajar Islam, Hayati Islam, fahami isi kandungan Al-Quran awk akan tahap kenapa bukan agama Islam akan dimasukkan ke dalam neraka. mmg tiada syurga bagi org bukan Islam. Sekadar berkongsi.

  4. elakkan berhujah tentang agama ye kwn2 sbb ia terlalu sensitif..peace 🙂

  5. Haah diorg ni mmg x senstif, Ikut sesedap rase je….belajar lah hormati org lain….x rugi pun…

  6. Dunia mengasingkan manusia kepada dua golongan. Pertama adalah yang beriman dan beramal salih serta mengajak kepada kebenaran dan kesabaran. Kedua adalah yang kufur dan menolak kebenaran. Dunia menjadi penjara kepada yang beriman dan menjadi syurga kepada yang kufur. Rasulullah s.a.w bersabda:

    Dunia ini penjara bagi orang Mukmin dan syurga bagi orang kafir.

    Syurga adalah kelazatan dan kesenangan yang menjadi balasan kepada perbuatan baik. Orang kafir yang berbuat kebaikan menerima balasan kebaikan ketika mereka masih di dunia. Allah s.w.t memberi balasan lebih banyak dari kebaikan yang hamba-Nya lakukan agar mereka tidak boleh merungut tentang balasan yang mereka terima. Dunia ini tidak ada nilainya di sisi Allah s.w.t. Rasulullah s.a.w mengatakan bahawa dunia ini pada sisi Allah s.w.t nilainya tidak melebihi sebelah sayap nyamuk. Andainya dunia ini ada harga bagi Allah s.w.t nescaya tidak diizinkan orang kafir merasa walau seteguk air. Oleh sebab dunia ini tidak berharga maka ia dihamburkan kepada orang-orang kafir seluas-luasnya supaya mereka berasa puas menerima imbuhan bagi penat lelah dan usaha mereka, dan tidak ada lagi tanggungan balasan yang tinggal buat mereka apabila mereka meninggalkan dunia ini. Di akhirat kelak mereka tidak boleh lagi membuat tuntutan terhadap kebaikan yang mereka lakukan semasa di dunia. Segala hutang telah dibayar oleh Allah s.w.t ketika mereka masih hidup.

    http://alhikam0.tripod.com/hikam081.html

  7. Rasulullah s.a.w bersabda:

    Dunia ini penjara bagi orang Mukmin dan syurga bagi orang kafir.

    Syurga adalah kelazatan dan kesenangan yang menjadi balasan kepada perbuatan baik. Orang kafir yang berbuat kebaikan menerima balasan kebaikan ketika mereka masih di dunia. Allah s.w.t memberi balasan lebih banyak dari kebaikan yang hamba-Nya lakukan agar mereka tidak boleh merungut tentang balasan yang mereka terima. Dunia ini tidak ada nilainya di sisi Allah s.w.t. Rasulullah s.a.w mengatakan bahawa dunia ini pada sisi Allah s.w.t nilainya tidak melebihi sebelah sayap nyamuk. Andainya dunia ini ada harga bagi Allah s.w.t nescaya tidak diizinkan orang kafir merasa walau seteguk air. Oleh sebab dunia ini tidak berharga maka ia dihamburkan kepada orang-orang kafir seluas-luasnya supaya mereka berasa puas menerima imbuhan bagi penat lelah dan usaha mereka, dan tidak ada lagi tanggungan balasan yang tinggal buat mereka apabila mereka meninggalkan dunia ini. Di akhirat kelak mereka tidak boleh lagi membuat tuntutan terhadap kebaikan yang mereka lakukan semasa di dunia. Segala hutang telah dibayar oleh Allah s.w.t ketika mereka masih hidup.
    http://alhikam0.tripod.com/hikam081.html

  8. orang kristian tidak dipanggil kafir..orang yang dianggap kafir adalah orang yang tidak mempunyai pegangan agama..sila buat perbezaan dengan betul dan buat research..tiada agama ya menyuruh kita membenci antara satu sama lain..walau sekuat mana pun pegangan anda terhadap agama anda tetapi bersikap negatif dengan agama lain,anda juga sama berdosa…n kena ingat krismas disambut oleh orang yang yang beragama kristian..bukan KAFIR..do ur research,,,

  9. Semua orang kafir itu belum Islam, tetapi yang belum Islam tidak bermakna dia kafir.

    Orang kafir ialah yang telah mendengar dan mengetahui tentang Islam kemudian engkar dan menolaknya. Yang menolak dengan kekerasan dan penentnagan di panggil kafir Hirbi dan yang menolak tetapi tidak menentang dan berdamai dipanggil kafir Dzimmi.

    Orang yang belum Islam tetapi tidak kafir pula ialah mereka yang tidak mengetahui langsung atau amat jahil tentang Islam. Ini termasuklah orang di eskimo ker, di tengah hutan amazon ker etc. sama halnya dengan di Malaysia. dia mungkin pernah dengar perkataan Islam atau nampak orang Islam, tetapi tidak ada siapa yang pernah menjelaskan ttg Islam keapdanya. Dia belum Islam dan bukan kafir. yelah, orang itu dikatakan engkar kerana telah mengetahui kebenaran tetapi masih menolak. Kalau dia tidak diberi peluang utk mengetahui kebenaran bagaimana dikatakan dia menolak.

    Wallahualam

  10. tiada agama yg mengajar perkara yg tidak baik…ye,islam adalah agama yg benar…tp sebagai muslim,kite tidak blh la nk menghina agama lain…klu kite hina agama lain mcm ne kite nk pujuk org yg bkn islam memeluk islam sedangkan umat islam sndr menggambarkan se1 yg tidak baik ttg islam?…

    • ado la…yahudi….klu nok tulis..tak yoh lah main tulis..engkau igt yahudi agamo baik ko?

      • ini lah masalah orang malaysia….kalau engkau tu baik..engkau takkan hina bangsa or agama lain..ini lah yang terjadi apabila kekurangan ilmu tetapi guna agama untuk balas setiap kenyataan…..pity of you…

  11. tidak ada tempat di dunia ini sama seperti syurga..

  12. kenapa aku tengok serabut je majlis ni. tak seindah yang di kata. indah khabar dari rupa.

  13. akak Rosmah bawak ler ai pi sana…..

  14. Apa punya hotel ni…..kat Arab negara Islam tapi hotel sambut krismas iaitu kristian punya raya…aper citer?

  15. pak arab hipokrits

    Pak Arab ni daripada sibuk nak show off kehidupan mewah, pergilah tolong yg kt GAZA tu…korang terpikir tak..? daripada gaduh pasal agama, lebih baik korang pikir pasal pak arab tak sedar diri ni!!! ada si pak arab ni sibuk nak bantu ke…sorry deeerrr…dia sibuk nak kutip duit and show off apa dia ada…kita yang kt sini dok sibuk nak bergaduh pasal agama..apa daaa! hormati sesama manusia tu lebih afdal!

  16. Plis b careful wit yr mouth pepolll…korang sibuk nak kondem/hina cra kitorg smbut kelahiran Jesus Christ tp korang x brape nak sdar diri…kitaorg relax jer tym korang sibuk beraye coz kitaorg ni hormat agma korang tuh…so plissss x paya ka nak obses sngat dgn agama korang.

    P/s fyi TOTO yg sponser main bola kat msia ni bisnes judi yer…tq

counter statistics