Sunday , December 11 2016
Home / Isu Semasa / Super Nekad: Penyamun mencuri motorsikal walaupun dilawan mangsa

Super Nekad: Penyamun mencuri motorsikal walaupun dilawan mangsa

Ni adalah kes samun yang paling nekad pernah kami tonton. Mangsa cuba melawan untuk mendapatkan motosikalnye semula namun penyamun tersebut sentiasa berusaha mencuri walaupun terdapat orang disekeliling. Menariknye pada komen di youtube tersebut, salah seorang komentar menyebut “Ini semua salah program prank mcm Bang Bang Boom dan Wakenabeb. Mungkin yg jadi pemerhati tu ingat kejadian samun ni adalah prank. Haktuiiihhhh TV3!!

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

26 comments

  1. LATNATTULLAH SI PENYAMUN….. KALAU GUA DAPAT GUA KASI POTONG LU PUNYA KOTE

  2. sepatutnye kaunter ada button yg direct kt polis peronda…jln kan hyway..dorg n lari mana?…yg tgk pun bodoh…klu dh ramai2 tlg budak tu,mesti pencuri tu brani nk larikan motor tu…

  3. Jangan senang nak kata rakyat malaysia nie tak perihatin atau nak bantu mangsa. Kalau aku pun taku nak masuk campur. Jika masa kita bantu, tiba-tiba penjenayah tu menikam kita dengan senjata. Dah pulak kita yang susah. Kalau hidup lagi tak apa. kalau terbunuh?. Isteri dengan anak-anak akan dapat susah. Apa yang saya lihat. Cuma ambil no plat motor penjenayah tu atau terus telefon polis. Biar orang cakap kita penakut. Takpelah dari diri ini terkorban….

    • biar mati……….mati kerana nak selamatkan orang…..bagua la tu.berjasa juga

    • Penyamun tu ada DUA orang aje. Yang menyaksi kan RAMAI, so tak kan penyamun tu berani lagi? Fikir balik. Bersatu Teguh, bercerai Roboh. 🙂

  4. atleast jgn la jd pak pacak kat situ!!!! buatla ssuatu lau xmmpu nk tlg..call polis ke..mmg owg malaysia xprihatin..kalau kene batang idung ko sendiri tau la ko cmne prasaannye lau ko dlm ssh owg blh relek tgk ko cm tgh tgk wayang!!!

  5. paling senang JERIT
    jangan jadi pak bangang,kalu jerit,dye yang takut,bukan kita yang takut

  6. nanti org yang tengok tu kalau dia plak yang kena mesti org tak tolong dia… org tengok jer,,. teruk betui.. rupe laki takde teloq.. bodoh laki tu.. ntah2 subahat jugak… menyampah nyer aku tgk laki yg tak tolong tu.. mcm babi lahanat…. bangang…

  7. klu org x tgok dr awal, org x perasan yg tu kes curi motor. may be ingat bdk2 rempit yg gaduh psal motor. aku rasa geram kat mangsa tu, peluang utk dia ambik kunci motor n msuk dlm stesen minyak n buat panggilan tipon kepada polis adalah tinggi. sbb penyamun tu mmg nmpak berani. audio x de, jd x pastiler mangsa tu jerit mintak tlg ngan org sekeliling dia suruh tipon polis. apa yg aku nmpak, mangsa sibuk nk berlawan jer tanpa menjerit minta tolong…

    • kalau dah panik bukan kita boleh fikir secara rasional lagi,,,,cuba jadi pada anda 'time' genting tu apa kita fikir tu la kita lakukan,,,betol cadangan tu, cuma dia panik so x dapat fikir betul,,,apa pun kesian kat mangsa lagipun bukan tak ada orang yang perhati dari awal sebelum mangsa kena samun ada! yang jaga kaunter tu pasti nampak and tahu si penyamun sebelum dah isi minyak and cara dia agak curiga sepatutnya dia boleh ambil langkah telefon polis.

      • yap toi2 meow2..stesen minyakl tu siap kunci pintu lagi mcmane bdk 2 nak lari masok….kita xdok tmpat dia jadi kita xtahu dia mcmane kat otak dia pkir '' aku nak selamat kan moto aku jeww''….kalu sape2 dok dlm stuasi nie pon memang akan jd blur punya laaaa….kalu owg perihatin dari awal2 cmfrm moto dia x dpt dilarikan….lama 2 stngah jam beb polis kalu call pon sempat dtg beb…polis xdan pon p'ronda pon sempat dtg jgk beb…perihatin laaa ckit beb…nie laki kalu kena perempuan asa2 xlawan dh….rkyt malaysia xperhatian lngsung perrrr laaaaaa……..

  8. Ya Allah mmg sakit hati tgk org2 dkt sekeliling tu…xda langsung rasa simpati,pengajaran juga utk media,lps ni tak payah la lagi buat prgm2 prank ke wakanabeb ke,mgkn ni salah satu kesan juga bagi rakyat mlysia,xprla pnyamun2..mereka mungkin akan terlepas didunia namun mereka tak akan terlepas diakhirat!!!

  9. gile btl…budus pnye penyamun..moto pn mau curik..gilerr!!

  10. sian btl…nape la dlm ramai2 pegi tengok jer…pttnye leh tipon polis or ambik no motor yg satu lg…kalo dah ramai2 mesti blh belasah kat 2 ekor penyangak tu…nie la anak melayu yg tak berguna…kecik2 tak nak mampus dah besar menjadi penyangak menyusahkan org je…

  11. mat rempit yang sial…

  12. aku sokong nur… program2 nak dajalkan org tu mmg sengal. impak negatif banyak sgt..satu lagi bila polis dan sewaktu dengannya join sekaki bersekongkol nak jayakan program depa tu….menjatuhkan kredibiliti daaaaa…..hilang rasa hormat….

  13. wahai2 si pemerhati2 (dlm kes tersebut) sekalian…xde rasa bersalah kah anda? xde rasa terkilankan anda? xde rasa menyesalkah anda?…mung anda berasa 'apelah sgt dgn motor? lg pulak yg menjadi mangsa juga lelaki… tp tidakkan anda terfikir, itu peluang bsr anda SEMUA PEMERHATI berpakat 'mengerjakan' penyamun setan tu?!!… reaksi patrol station staff di tempat kejadian pulak mcm maner? xkan hanya mampu memandang & hanya kemudian menyebarkan CCTV shj? utk ape????…ye anda semua mampu meraih perhatian & amarah penonton kpd ANDA SEMUA !!!!!

  14. empak la mangsa tuh…..tapi motor kena curi jugak……best kan kalau perompak tu adi mangsa kpd mangsa

  15. Macamm tut punye penyamun,akhirat takkn terlepas.. Itu janji yg pasti.. Takziah laa pd si mangsao.0

  16. Ya Allah ya tuhan ku,tolong beri balasan kepada penyamun itu .biar.penyamun tu kene hempuk biar mampos cam bangkai anjing kurap

  17. mat rempit yang sial..msuk neraka lah diorang…..

  18. ni bukan prank……

  19. pembunuh mat rempit

    kalau aku jumpa……….dah lama aku eeeiiiiiiiiiii.mati terbuntang siot mat rempit penyamun sial yg patut ke nerka

  20. aaaaaaaaaaaa.geram..

    kesian si mangsa tu

  21. jenayah kat butterworth patut jadi penjual butter

  22. skt ati tgk!!!!!

counter statistics