Monday , December 5 2016
Home / Isu Semasa / Super NSFW: Festival makan anjing di Yulin, China (12 gambar)

Super NSFW: Festival makan anjing di Yulin, China (12 gambar)

Anjing merupakan makanan faveret di sebuah pekan yang dikenali sebagai Yulin di China. Setiap tahun, mereka akan mengadakan festival makan anjing beramai-ramai di mana lebih daripada 15 ribu ekor anjing akan dibunuh untuk dijadikan santapan manusia buas di sana. Festival itu pula berterusan selama satu minggu.

Bagi yang lemah jantung dan tidak kuat iman, sila alihkan pandangan anda pada entri yang lain. Gambar penuh after the jump.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

cuimb_mviaikcka

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

27 comments

  1. keji betul manusia kat sane..mmg xde perasaan lansung…mcm xde mknan lain yg dorg nak mkn..sian gile anjing2 ni :'(

  2. ntah…aku yg takot anjg pon x smpai hti nk bunuh…

  3. tunggu dyowg nie dpt azab muke jdk cm anjing baru nk berenti kot,…

  4. Aaahhh..so scary. Naper haiwan pelihara plak nak di makan. Kalau aku di srh makan burung, kuda, arnab, kucing rmemang tak sanggup. Semua ni binatang pelihara mcm anjing ni gak.. Sadis btl kehidupan org kat sana.. Jijik!

  5. itulah bagus nya Agama Islam…melarang kita dari makan benda2 macam ni..sbb kalau kita tgk pun tak sampai hati walaupun dia haram dipegang….

  6. duhh..ksiannya..ish..x snggup lihat…sebak rsa.. ciss…punya la kjam… apa xda haiwan len kha..knpa hruss anjing jdi mngsa… dha lha smua anjing tu bsr2.. perrgghh!! buat jga rumh ada untung juga anjing tu… x yah mau bnuh smpai mcm tu… ee..gram aku rsa… fstival taik lha tuu!!

  7. sama mcm vietnam suke mkn kucing..

  8. kat vietnam harga kucing sngt mahal,nk beli x mmpu….bila dtg malaysia tgk bnyk kucing terbiar jadi mereka ambik jadikan lauk.nak tau diaorg vietnam kata kucing sedap..ptutlh kucing terbiar bnyk yg dh pupus dek kerana dimakan oleh mereka..o.0

  9. dah tu, ayam pun binatang peliharaan jugak….
    (aku tak sebelah mana mana, cuma sekadar beri pendapat…)

  10. ya Allah ksiannya kat anjing2 tu.. smpai hati diorg wat cmtu..dah mcm xde bnda lain nk mkn. xberperikemanusiaan lngsng!!!

  11. cian gle anjing tu..kejam btl..mcm x ckup mkn plak nk mkn pelik2..tp bg deme tu bkn pelik..ishhh2

  12. sedap dimakan begitu sahaja…..

  13. dia org kat sana kata sian pulak kat ayam yg korang makan kat sini

  14. Aku bersyukur dilahirkan sebagai seorang Islam.

  15. korang tak tau ke, masa zaman dulu2 org china hidup miskin, maka apa yang diaorg nampak itu yang diaorg makan.

    sekarang nih anjing dah dianggap makanan eksotik (untuk sesetengah orang) atau delicacy walaupun ada banyak ternakan haiwan lain yang halal dimakan. kadang2 mereka makan binatang sebegini untuk memperingati zaman susah diaorang, nak rasa balik rasa anjing tuh macam mana.

    lama-kelamaan dah jadi sebahagian budaya diaorang la…

  16. tak yah le sentuh pasal agama kat cni..tak bek..setiap agama ada ajaran tersendiri..pndi2 diri sendiri le nak menilainya..agama lain pun tak meyokong anjing2 ne kena bunuh cem ne..

  17. anjing ni rupa dia kotor dan menjijikan…jadi tak da nafsu nk makan binatang ni…bukannya sebab kesian atau sebab anjing ni binatang cute ya…dunia akhir zaman betol la….

  18. Kejam, tersangat kejam..

  19. sian kat anjing2 tu…memang tak ada perikemanusian langsung…
    anjing pun boleh di makan…dunia dah akhir zaman..gila betul!!

  20. mcm sial …aku kalo ada pistol lama aku tembak diorg nie..pastu aku bg kat anjing makan

  21. Jgn pertikaikan makanan kaum lain.. Kita pun mkn daging lembu yg diharamkan di mkn oleh agama lain.. **Haram bg kita tp x bg mereka.. dan sebaliknya

  22. Lembu,kambing ayam tu suma bintg ternakan & dimakan di seluruh dunia….Yang anjeng kucing ni binatang peliharaan….Comel, Manja & setia kat tuan dia……..Sebab tu la perlu dipertikaikan org yg makan makanan cmni……memang bangsa dan kaum yg, BANGANG & SIAL….ada paham Dr. FEELGOOD.

  23. agk2 la mknan nie pn jd..geli loh..

  24. kalau x silap aku, dulu waktu mao zidong (bapa komunis) nak gerakkan parti komunis utk menentang perlembagaan diraja, semua petani dikerah utk berjuang jadi askar.. so, xde sape nak bercucuk tanam utk supply bekalan makanan.. so msyrkt trpksa mkn apa saja yg ada.. antaranya anjing la.. kesian depa.. tp skrg ni mkn sbb dah terbiasa kot.. hehehe

  25. wutdefag??? ko bg aku semua anjig tu pun tak pe!!! Sial je dorg!!

counter statistics