Friday , December 9 2016
Home / Isu Semasa / Super OMG: Kanak-kanak dilanggarkan van diabaikan orang sekeliling

Super OMG: Kanak-kanak dilanggarkan van diabaikan orang sekeliling

Ini adalah situasi yang kami harapkan tidak akan berlaku di negara ini.

Kejadian berlaku sekitar 5.30 pagi di Guangfo Hardware Market, Guangzhou, China. Kanak-kanak berusia dua tahun ini telah dilanggar van dan diabaikan oleh majoriti orang yang melintas kawasan ittew. Malah dia dilanggar buat kali kedua oleh sebuah lori ketika terbaring kesakitan. Dia telah dihantar ke hospital oleh ibunya sendiri dan keadaannya kritikal.

Polis telah berjaya menahan pemandu lori namun masih mencari pemandu van yang melanggar kanak-kanak ittew kerana nombor plat kurang jelas.

Video perlanggaran bermula pada saat ke 38. Video penuh after the jump.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

cuimb_mviaikcka

Aplikasi Razak menerima serangan “1 Bintang” di Google Play

Aplikasi Najib Razak baru sahaja diumumkan pada hari ini namun ia mendapat reaksi yang berbeza ...

27 comments

  1. xbleh tgok ponggg….

  2. Bila dilanggar lebih sekali dan diabaikan oleh orang yang lalu lalang berkali2, kesimpulan saya kebanyakan orang Guangzhou, China sangat kejam dan tak berperikemanusiaan. Kejam!! Semoga Tuhan memberi pengajaran pada meraka…

    Kenapa ittew bukan itu?

  3. orang china di guangzhou tidak berperikamanusiaan dan bertanggungjawab…

  4. Bukan manusia diorg ni.spesis apa pn x tau lh….binatang pn tau sayang ank & tuan nya..

  5. manusia yg plg bodoh dan hina skali…seorang pn x ambil peduli…issh…geram nya…..

  6. aku xpaham orang yang lalu lalang kat situ boleh tengok je…bute + bodoh…banganng..yg tolong angkt budak tu pon macam xde prasaan je…kesian gila aku tengok budak ni

  7. aku tak rasa kat malaysia jadi camni. org kita tak kira bangsa mudah membantu. org kita masih bertamadun.

  8. bukan org cina Guangzhou je tak bertanggungjawab, cina sebelah umah aku lagi bengong, bukak radio pasang lagu tokong dah 3 minggu tak tutup2. aku igt bulan ni bil letrik dia melambung. aku rasa jiran aku lain ada gak cina, tak cam dia pun

  9. Ya Allah..tak berperikemanusiaan sgguh la rakyat china ni..
    giler blh tgk jah bdk tu kena langgar..BODOH !!!

  10. bongok!! ni salah mak bapak budak tu jugak..tak jaga anak baik2..biar lepas je anak tu mrayau2 tgah jalan..tpi pling bonggok,org yg lalu lalang tu la..entah,xde prumpamaan yg boleh aku bgi kt dia org..bk kata bnatang..bnatang pun tau sayang anak,walaupun tu bkn anak dia org..hissshhh!!

  11. Orng cina di Guangzhou, tiada nilai perihatin sesama sendiri, seumpama melanggar anjing tepi jalan sahaja…. tiada hati perut langsung!

  12. ORANG MACAM DORANG NI ANJING KUCING
    BINATANG DI SEKSA PASTU NI BLEH MAKAN
    NI KAN PULAK LANGGAR ORANG….
    TAKDE HAL LAH PADA DORANG NI YG
    BERPERANGAI LAGI BURUK DARI BINATANG!

  13. celaka betul manusia yang melakukan perbuatan itu, haiwan lagi punya perasaan. Celaka juga manusia yang melihat tapi tidak melakukan sesuatu untuk membantu, hati batu… kenapalah sang ibu itu membiarkan anaknya berjalan sendiri… bodoh sangat tak masuk akal….menyakitkan jiwa orang….

  14. kejam! x berperikemanusiaan! saya x boleh tgk asyik nangis je.azab nye budak tu tanggung kesakitan. Ya Allah…janganla ada manusia sebegitu lagi di dunia ini.Ibu bapa dia pon salah biarkan ank merayau2 lama pulak tu.

  15. Astaghfirullah.. Kesian anak ani.. mcm mana boleh orang nada perasaan kan menolong. Ya Allah jauhilah keluargaku dpd malapetaka amin~

  16. Dekat China kan populasi dah terlampau tinggi..sebab tu dorg tak heran dgn benda2 mcm ni..kat sana baby kecik pun bersepah2 je dorang buang cuz kerajaan sana dah tetapkan 1 family 1 anak je. So yg terlebih anak,semua takut kene saman or sumtin..so dorang main lempar je..dats y la dorang ni dah takde perasaan as manusia..

  17. memang sial org yg langgar bdk nie n yg bt tak tau…takkan x nampak aku tgk sampai nangis2 tau dua kali pulak tu kn langgar…pe la nsb budak nie…budak nie sebaya gan anak aku…tgk byk perangai…tgh sedap menyakat…sian budak nie…nangis mak tgk

  18. aku pon menangis tgk….mmg menyanyat hati…manusia hati binatang…
    ya allah…biarlah budak tu mati…sekurang2 dia boleh masuk syurga sbb dia masih kecil.kalau hidup pon aku rasa dia akan cacat.itu lebih baik dr dia merasa kesakitannya..

  19. aku ada bc kat mn tah doctor kata budak tu dah mati otak…aku tanye kat adik aku kalo mati otak blh bgn n bukak mata lg ke adik aku kata kalo mati otak tu maksudnye mati sepenuhnye…cuma jantung je yg berdenyut…sian la bdk nie…seksa btl dia…aku nangis lg bl adik aku kt mcm tu…lain kan bl dah jd mak n ada anak…perasaan mudah tersentuh bl tengok budak2 kecik kn mcm nie…

  20. cibai china ….pukimak cina…..manusia pun dh kenal lg kh?

  21. sorry salah info adik aku kata kalo mati otak bermaksud MATI SEPENUHNYA…maksudnye dah mati budak tu cm mungkin doktor2 kat sana masih nak tolong budak tu…tu yg dia org msh berusaha untuk menyelamatkan budak tu…sian2…SORRY SALAH INFO…

  22. memang sungguh menyayat hati… tapi apa beza org China dengan org Malaysia sendiri yang buang anak sendiri sesuka hati, membunuh bayi, cuma takde video untuk tatapan umum. di China org lain yang langgar, di Malaysia ibu sendiri yang bunuh anah….

  23. lailahaillallah,, mana hati dorang?

counter statistics