Wednesday , September 28 2016
Home / Isu Semasa / Super Sedih: Anjing setia menemani tuannya di kubur selama 6 tahun (5 gambar)

Super Sedih: Anjing setia menemani tuannya di kubur selama 6 tahun (5 gambar)

Capitan, anjing berjenis Argentina ini telah menghabiskan masanya selama 6 tahun untuk membuktikan dia merupakan teman baik manusia walaupun tuannya sudah meninggal dunia.

Sekitar Mac 2006, Capitan telah hilang dari rumah sejurus kematian tuannye, Miguel Guzman. Tiada siapa tahu kemana hilangnya anjing ini termasuk keluarga terdekat si mati sehinggalah mereka melawat tapak kubur si mati dan melihat Captian setia berada di situ.

Tiada seorang pun ahli keluarga perasan anjing itu selama 6 tahun ini di sekitar tapak perkuburan kecuali penjaga tapak perkuburan itu. Menurut penjaga tapak perkuburan itu, setiap hari sekitar jam 6 petang, Capitan akan baring mengadap kubur tuannya ibarat menunggu tuannya bangun dari tidur. Aww shit this is a sad story. Lagi gambar selepas ini.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

03-rakaman-kemalangan-maut-gokart-mediamalaya

Rakaman & Gambar Kemalangan Maut Go Kart EIMARACE 2016

Kejadian kemalangan maut ketika perlumbaan EIMARACE 2016 di Sukpa, Indera Mahkota, Kuantan.

16 comments

  1. Sedih….nak cari manusia yang setia cam tu pon susah sekarang ni.

  2. Kalau anjing tu yang mati dulu sure TUAN dia x akan buat camtu……

  3. sedihnya……so sad…so sad….this a sad sad situation….. :'( :'( :'(

  4. Menyayat hati! Macam cerita Hachinko. Anjing kat Jepun yang hantar dan tunggu tuan dia balik kerja kat LRT. Tuan dia seorang profesor u mati semasa di tempat kerja kerana sakit jantung. Anjing tu tunggu hari2 bertahun-tahun, sampai akhirnya dia pun sendiri mati. Huk, huk, huk… Subhanallah! Kasih sayang sesama makhluk tidak terbata … inikan pula kita manusia.

    • adeh..bile baca, jd sebak…nak nangis tgk betapa setianya haiwan terhadap tuannya…kalau manusia, mmg xdenye nak setia macamtu…skrg ni haiwan lebih berjiwa murni berbanding manusia yg punya hati lebih teruk dari binatang :'(

    • haaa…pun nak komen pasal anjing yg sama jugak. dia tunggu Tuan dia kat depan stesen tu selama 10 tahun, setiap hari. masa tgk movie tu, menangis2 aku dibuatnya sbb sangat sedih. last2 org buat tugu anjing kat spot yg sama anjing tu tunggu Tuan dia hari-hari. betapa setianya anjing kat Tuannya.

      anjing memang sangat setia. dulu kat rumah aku ada orang tinggalkan sekor anjing, dia tambat anjing tu kat pokok. bapak aku ternampak, panggil aku, then aku bagi anjing tu makan. then bapak aku lepaskan anjing tu. bila kitorang masuk dlm rumah, sekali bapak aku panggil aku. rupa-rupanya anjing tu tgh menunggu kat pintu rumah kitorang. bila aku keluar je, terus anjing tu excited. bayangkan betapa anjing yang selalu orang hina tu sendiri sangat menghargai orang yg tolong dia.

      manusia yg dikurniakan akal pun lagi suka lupa diri dan tikam belakang orang yg tolong dia.

  5. arghhhh teringin tol nk bela anjing tp apakan daya wuwuwu

  6. Aku bela kucing hitam jer. Aku panggil dia Puma. Imej kucing hitam ni kalau dulu-dulu, orang cakap atau dalam filem dikaitkan dengan superstitious – hantu/sihir/alamat tak baik lah, macam2. Tak kisah la warna apa pun, diakan kucing…

  7. anjing takde komitmen, boleh la tunggu lama2. makan pun tunggu org bagi. kalau manusia susah la.. mati kering la kau

  8. sedih sehingga menitiskan air mata…teringat kucing kesayangan aku dah mati akibat kene langgar…sedih oooo mengalahkan sedih putus cinta…

  9. ntah btol ntah tidak cite ni..huhu

  10. haha.. tu la..cm x logik lak 6thn anjing tu bleh dok kt jirat tu je ke? bese natang pn bkn idop lame n mst merayo je..mmg x logik cte ni..hahhaa

  11. Anjing ni mesti tak faham nape tuan dia dok dalam kubur pat segi tu lama2. Sebab tu dia dok pergi jenguk jer.

  12. aku yg baru blk outstation lepas kan kucing aku…aku ckp aku nak pegi outstation lama lbh dr 3 bln…blh la dia nak pegi mana2…aku ingat lps 3 bln aku pegi outstation kucing aku dah merayap tempat lain…tp elok je dia blk…n gembira la aku…anak aku pun suka la kawan baik dia ada lg…kdg2 mmg binatang lbh setia dr manusia….

counter statistics