Sunday , September 25 2016
Home / Pelik / Super Sempit: Kehidupan apartment di China (15 gambar)

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

07-kaum-tarojan-gali-kubur-mediamalaya

Festival Ma’nene, penghormatan buat si mati dengan cara yang pelik dan menakutkan

Suku kaum Toraja di Indonesia dengan bangganya menunjukkan ahli keluarga mereka yang telah mati selepas mereka ...

25 comments

  1. cmne nk beromen klu rumh kecik mcm ni?tungu anak xde baru blh bersama

  2. selere ke ko nk beromen umah cmni??kalah reban ayam

  3. timbul perasaan insaf & bersyukur kerana aku tinggal di Malaysia, walaupun duduk rumah teres tp takde lah sampai teruk sgt mcm tu – tempat tidur, makan, mandi & tandas semuanya bersatu..

  4. kesiannya…syukurlah dgn apa yg kita perolehi

  5. kepada sapa2 yang rasa tinggal kat malaysia dan jadi rakyat malaysia teruk dan mencibaikan diri…silalah pohon kerakyatan tanah besar china……semua benda nak komplen..tak pernah bersyukur apa yang ada dan dapat dan dikurniakan oleh ALLAH….

    • adakah logik hendak disamakan negara China dan Malaysia?China mempunyai rakyat yg terlalu ramai sehingga mencecah lebih 1.3 bilion..lebih 20 peratus umat manusia berada di China..manakala Malaysia hanya mempunyai 28 juta manusia…suasana di China dan Malaysia tak sama..Ketika khutbah terakhir Rasulullah, baginda memerintahkan janganlah kalian menindas dan janganlah kalian membiarkan diri ditindas,dan baginda memerintahkan tunaikan hak orang2 miskin dan jangan biarkan harta negara berlegar di kalangan orang2 tertentu…membiarkan diri ditindas tanpa membela diri sendiri termasuk di dalam dosa besar..persoalannya adakah meminta hak kita ditunaikan dianggap sebagai tidak bersyukur?saya yakin saudara/saudari tahu bagaimana suasana sebenar dan realiti di Malaysia

      • like tepek said, pohonlah kerakyatan di negara lain kalo rasa diri ditindas. orang yg tak reti bersyukur dan sentiasa berfikir negatif, memang yg buruk saja la dia nampak. just like you.

      • bersyukurlah en azam. china rakyatnya mmg ramai… £ negaranya pula besar..
        Ramai org mcm awak yg tak tahu bersyukur

      • kita harus bersyukur

        awak ni memang golongan tak tahu bersyukur langsunglah Mr Azam..apa yg awak tak puas hati dengan Malaysia?awak sepatutnya bersyukur kerana negara kita kaya..kekayaan negara kita dikongsi sama rata oleh golongan2 atasan..awak patut bersyukur negara kita antara negara teratas dalam indeks rasuah..awak patut bersyukur umat Islam di negara kita masih dapat bantuan dari gereja walaupun harta zakat kita bernilai ratusan juta setiap tahun..awak patut bersyukur golongan2 Mualaf dapat bergantung dengan bantuan 50 ringgit dari Pusat Zakat walaupun mereka dihalau oleh keluarga dan tiada tempat berlindung..awak patut bersyukur harga minyak kita lebih murah dari Thailand,Nepal,Kenya,Tanzania dan banyak negara lain walaupun negara kita antara pengeluar minyak terbesar dunia..awak patut bersyukur subsidi rakyat bawahan ditarik dan diberikan kepada syarikat2 besar dan kroni2 golongan atasan..awak patut bersyukur indeks jenayah negara kita antara yg terendah walaupun setiap hari semakin banyak laporan jenayah di dada2 akhbar..awak patut bersyukur harga kereta negara kita lebih mahal daripada negara kaya lain sehingga duti kereta import sebanyak 300 peratus..awak patut bersyukur kerana pulau2 dan tanah ktm warisan negara kita telah dijual dengan harga yg tinggi kepada Singapura..awak harus bersukur negara kita semakin hari mempunyai pertambahan bangsa seperti bangladesh,nepal,Myanmar,Afrika dan negara2 lain.. awak patut bersyukur setiap kali harga keperluan asas naik ia akan digantikan dengan ayat PENYELARASAN dan harga baru yg lebih mahal tidak membebankan pengguna..banyak lagi perkara yang Mr Azam kena bersyukur sampai saya tak larat nak senaraikannya…kalau Mr Azam rasa tak puas hati duduk di Malaysia sila berambus,kerana negara ini hanya untuk golongan yang tahu bersyukur dan golongan yg taat kepada penguasa walaupun penguasa tersebut melakukan kemungkaran…saya sarankan Mr Azam hayatilah ayat Quran yang berbunyi ''Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehinggalah mereka berusaha mengubahnya sendiri''……Assalaaaaaaaaaaaaaaaammualaikum

      • setuju.. dok suruh org bersyukur sedangkan menteri hidup kalah raja dengan curik duit project mark up gila babi… maksalahnya ramai meleis yg buduh2 dok bersyukur padahal rakyat negara kita bole hidup lagi mewah dari apa yg ada sekarang… payah meleis neh.. org nk kasi pendidikan percuma pong takmo nak berbayar tp nak bayar loan baru sedar betapa teruknya perbelanjaan sekarang…budus!!!

  6. tido dlm toilet…eerrrkkk…..ku bersyukur dgn apa yg ada…even xsemewah mana…

  7. best siot….boleh skodeng…

  8. Kita tak mewah, tapi kita setakat ni selesa.

    Tapi cuba tanya diri, bila kos hidup kat negara ni dinaikkan macam gila, apakah lepas ni kita terus boleh selesa?

  9. pengotor, tak boleh tgok mangkuk tandas tu, xblh bla

  10. Tune hotel amek contoh ni…

  11. bersyukur sbb rakyat asik didahulukn la sgt..puiiu

  12. Kat Malaysia pun ada cenggini, budak2 kolej yang sewa rumah/apartmen murah ramai-ramai dekat sedozen manusia dok dalam satu rumah tu.

  13. Kesiaaannnnn TANAH BESAR CHINA…..

  14. Kesian China, walaupun tanahnya besar tapi rakyatnya lagi banyak.
    Ini sebab utamanya kerajaan dia limit kan berapa anak sebuah keluarga boleh ada.

  15. SIYESSS…! tkleh idp dlm keadaan sempit dan bsepah cmtu…. sesak nafas tgk gambar je pn… blm lg real life.. huhu..

  16. setuju ngan AZAM……

  17. Syukur jadi rakyat malaysia! Syukur alhamdulillah!! Kekal kan keamanan, kemakmuran dan jgn menggadaikan ada yg kita kecapi sekarang! Tak sanggup rasa nya kalau anak2 cucu2 kita tak merasa keselesaan yg kita ada sekarang hanya kerana terpedaya dgn dakyah, fitnah2 pihak2 tertentu utk menghancurkan keistimewaan yg kita ada! Sedar lah diri wahai rakyat malaysia am nye, dan bangsa melayu khususnye!! Tidak cukup islam kah malaysia? Tidak cukup kah keselesaan yg kita ada? Jgn kerana janji2 kosong.. Negara islam jadi negara sekular, melayu hilang hak dn keistimewaan!! Fikir2 kan.. Allahu Akbar!!

counter statistics