Tuesday , September 27 2016
Home / Gossip Panas / Tiara Jacquelina diugut bunuh kerana memperagakan batik di poster

Tiara Jacquelina diugut bunuh kerana memperagakan batik di poster

Setiap penduduk Malaysia pasti tahu bahawa orang Indonesia memang pantang dicuit apabila menyentuh soal budaya. Mereka akan sentap gila babeng dan mula lancarkan pelbagai serangan psikologi tak kira apa kondisinya.

Terbaru, Tiara Jacquelina telah menerima ugutan bunuh oleh pemilik twitter ZicosIndo yang mahu membunuhnya jika Tiara mengaku batik dan kebaya adalah milik Malaysia merujuk kepada poster Tiara memakai kebaya di bawah. Malah pelakon Aznil Haji Nawawi juga menerima ugutan yang sama kerana cuba mempertahankan perkara tersebut.

Gambar kontroversi after the jump.

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

02-remy-ishak-pasang-bodyguard-mediamalaya

Remy Ishak kini dikawal pengawal peribadi selepas terima ugutan bunuh (7 Gambar)

Pada bulan lepas, kami ada memaparkan berita dimana pelakon, Remy Ishak menerima ugutan bunuh gara-gara ...

36 comments

  1. pasal ni pon nak ugut bunuh ka???bodoh punya indon

  2. kucinghitamkakipanjang

    indon mmg bodoh n pengotor… yuckss

  3. err…. confius dowh!!! macam tu ramai orang kat Malaysia yang kena ugut bunuh sebab pakai baju bukan melayu macam cheongsam ker, baju arab ker, sari ker, tuxedo ker…. sah2 bukan baju “orang Malaysia”… Patutnya lagi lar kau bangga!! Apadaaa

  4. Mak aku selalu pakai kain batik… Btw apa masalah nye… Itu kan pakaian seharian… Macam nak kena jotos je..

  5. indon xde tamadun..

  6. eh aku pakai kain batik tiap2 hari…peke bodonya indon ni…

  7. yg ugut bunuh tu tak pandai bezakan batik malaysia n batik indonesia. lepas tu nak hangin tak tentu pasal. semlm baru tgk video lagu 'Kopi Dangdut" di youtube. indonesian sibuk mengaku kata lagu tu lagu diaorang. tapi rupanya asal lagu tu dr Spain (kalau tak silap la) n ada mcm2 bahasa untuk lagu tu..hehehehe.. buat malu diri sendiri je…

  8. Indon bangsat sekor ni memang pengecut. Setakat buat account Twitter takde nama betul dan takde gambar sindri, berani la nak ugut camtu. Tunjuk muka depan2 kalo berani sangat. Kau ingat semua benda dtg dari negara kau ke? Pasal benda camni pun nak kecoh. Cermin diri dulu tengok negara kau mundur mcm mana. Kalo tak, takde la bangsa2 kau menyemak je kat Malaysia ni.

  9. inem is not indon

    indon bengong.a.k.a tonggong…korang pakai skirt,gaun ,kot boleh pulak..itukan pakaian orang barat..dasar budus!!

  10. kebaya bukan berasal dari indon. habaya dari arab. indon ni suka sangat mengaku semua benda dari mereka. batik dekat hawaii pun ada, brazil pun ada. diorang duk kecoh2 pasal batik, tapi tengoklah diorang sendiri bukannya pakai batik pun. uniform sekolah pun tak di batikkan,

  11. ehh beysa laaa…indon ktakan ….tu la..hti2… jgn gra2 nih mau gdohh .. org sna x sma dgn org cni .. org sni lbih bhti prut ..x mcm org sna..(puji mlysia beb!haha)

  12. aku punya suke la

    speechless…tak tau nak cakap apa dah, INDON tetap INDON..otak kat lutut…

  13. natam, oram tlg beli batik ng pelikat yer mujur…

  14. cehh bodo tol pasal ni pn nk kecoh2.klu camtu kite kne wajibkan sume pendatang indon kt malaysia nih pakai kain batik.klu xpkai aku tempeleng sorang2 :@

  15. aku baru balik dari indon, siap pg kenduri lg..dlm kenduri tu ade band nyanyi lagu 'Azizah"..x silap aku tu lagu P.Ramlee..x malu btol

  16. pasal kain batik n kebaya pun nak ugut bunuh..bodoh punya indon

  17. bukn tiara je kena ugut aku pn prnh siap nk bom malaysia lg..memg jahat…indon memg bodoh!!x hbis2 nk hentam malaysia..mcmlh diaorg tu bgus sngt..Klu cm tu malaysia harus buat undg2 baru sekat pendatang asing cm indon..klu dtg jgn buat baik sibuk kasi mkn dgn hantar balik percuma..suruh kerajaan diaorg ambik sndiri..klu x msuk penjara jgn bg mkn..suruh minum air je..

    • sebab tu negara diorg tak sudah2 dgn bencana. Tuhan nak kasi amaran supaya ubah sikap, tp masih jugak dengan sikap takde tamadun diorg.

  18. Name pon dh org Indon..memang bodoh..kalau pandai, tak lah merantau jadi kuli batak atau bibik kan??! Aku pakai kain batik masa pergi berak je..pe aku nak kisah sangat pon!!

  19. indon….
    mcm2 bencana dah jd tp umatnya x pernah serik….
    dtg kerja,menumpang kat cni..
    menyangak,merompak,merogol,meliwat,bunuh,ragut…pas tu siap bawak lari gadis kt kelombok…
    rasanya apa hukuman yg blh kerajaan kita kasi kat diorang….??
    sebabkan kain BATIK siap UGUT BUNUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    yg diorang punya penyangak tu… X PAYAH BUNUH KER?????
    masuk jail…dah kerajaan nak bg makan lg..semua tu pakai duit kita rakyat malaysia…
    ERTINYA KAMI YG BAGI KAMU SEMUA MAKAN!!
    bangga jd rakyat malaysia…

  20. malaysia ni baik sgt.. pttnye indon ni xpyh bg msuk lg.. g anta blk je.. lantak dia mati xmkn ke ape.. dulu upin ipin tu dia kata dr indon.. batik ni pun dia kata dr indon.. ko ingat malaysia ni miskin sgt ke smpai xde kilang batik sendiri.. malaysia ni lg maju dr ko la.. ko tu je yg miskin smpai dtg negara org minta mkn.. mna xmiskin, asik nk cr gaduh je kje ko!!! psl org ko dtg malaysia merompak, merogol, membunuh.. negara ko dpt mcm2 bala!!!

  21. cmtu baba nyonya pon kne ugut bunuh la, depa semua kn mmg pakai kain batik n kebaye, kn??

  22. dasar indon perot ijau…xtaw malu, dah la jadi sampah kat malaysia!!!!

  23. IndoNisiaL…

  24. kalo smua bangsa mcm org indon abisla org msia nie x bleh pakai baju bangsa lain…mmg dasar indon x sdar diri pemikiran primitif dan kuno…lebih baik kalo tsunami ari tu sapu abis suma indon mati dlm laut baru padan muka

  25. saya anak malaysia!!!!!
    no indon2x ha!
    batik indon x menarik lh color smua glap2x..
    x mcm batik kt malaysia color fullll…canteeeekkkkkkkk….:p

  26. org indon nie mmg suke cari pasal..sebabnye dieorg dari dulu otak 0%…mane2x tempat/people die nk hentam..padahal negara bukan kaye pon..org2nye lau kat umah sgt suck…better org kete m'sia yg dok kat kampung2x..kuku ayam pun mkn tau…INDON ttp INDON…kang aku suh buat hukuman pancung kat amah2x die yg buat hal br tau(mcm kat arab saudi, diam jek INDON takut nk bersuare)…BODOH punye bangsa….

  27. sebenarnya bukan semua indon suka buat kecoh,yang suka buat kecoh ni semua dari kalangan MADURA.kalau orang dari jawa,bali diaorang ni ok je mcm kita.yg suka kecoh2 ni dari puak2 MADURA yg banyak berlambak kat malaysia ni.saya berkahwin ngan org indon dah 25 tahun tempat bandar isteri saya ok je mcm kg baru.mmg kawasan kg bini saya pun x suka orang madura sbb depa ni mcm perangai BABUN hutan sikit mcm org asli

  28. Tiara pki bj kebaya Malaysia yg merupakan pakaian orang Malaysia.. Apa masalahnya..

  29. aku stuju ngan LORD NYET, org madura sk cr pasal,, sbb aku pun org INDON, kt kmpg aku org madura pch prut ,kluar usus psl pe? psl SOTO….. ,, papun AKU MINTA MAAF KP SEMUA RAKYAT MALYSIA ,, aku pun sgt2 malu ngan hal ni,, AKU MINTA MAAF,,,,,,

  30. Kalau dikaji sejarah tentang Kebaya, byk teori yg menyokong Kebaya memang berasal dari Semenanjung Tanah Melayu, busana ni tersebar ke seluruh kepulauan Melayu (indonesia, Sulu & Msia) oleh pdagang Melayu ketika zaman kesultanan Melaka.. Jika bdebat dgn indon ttg sejarah kebaya, rasanya sejarah byk memihak kepada malaysia

counter statistics