Sunday , September 25 2016
Home / Isu Semasa / Ustaz Azhar Idrus kemalangan, selamat dan tidak cedera (8 Gambar)

Ustaz Azhar Idrus kemalangan, selamat dan tidak cedera (8 Gambar)

Penceramah PAS, Ustaz Azhar Idrus telah terbabit dalam kemalangan apabila Volkswagen Golf GTi miliknya bertembung dengan sebuah kereta di simpang lampu isyarat di Kuala Terengganu.

Kejadian berlaku jam 7.45 pagi apabila beliau bersama dalam perjalanan ke Bukit Payung, Marang. Kedua-duanya selamat namun kereta yang dilanggar ustaz mengalami kecederaan di dada manakala anak saudara kepada pemandu kereta yang dilanggar bengkak di kepala dan luka di tangan.

Wow, Ustaz Azhar Idrus pandu Golf GTi tu, duniawi tu ostat, duniawi.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

haron-din

Dr Haron Din meninggal dunia, dikebumikan di Amerika Syarikat

Salah takziah kami ucapkan buat keluarga Dr Haron Din di atas pemergian arwah akibat komplikasi ...

39 comments

  1. ustaz nak pakai kete yang terbaik utk keselamatan pun dikatanye duaniwi.. itula manusia.. hasad

    • btl tue.. admin nie kna pikir positif ok.. hmmm

    • Btl… xkn nt tgk kaum lain je pkai kete baik. mcm mna kaum kita nk di pandang tgi kalau nk sentiasa yg rendah2 yg bwh2 ishh..

      Rasul kita pon pkai kenderaan terbaik (kuda yg termahal) dlm menyebarkn islam.

  2. tah admin.. xleh pakai jeles plak..

  3. lorrr dah dia mampu kan wtpe nk kecoh2 duhai manusia2… apedaaaa

  4. Mmg la beli keta import untuk keselamatan sendiri…abih org lain punya keselamatan mana…nape nak bawa laju sgt…nak kejar pe…ingt highway ke…harap ostat ni bertanggungjawab la ngan mangsa yang dilanggarnye ye….

    • cik cikibom nie ada kat tpt kejadian ka yg bleh nak tuduh ustaz.. before u judge others, make sure u're perfect ok..!

      • cik kebibim ni pun ada ke sebelah tempat kejadian…tengok la kemalangn tu cam ne…lepas lampu isyarat kot…nape boleh laju sgt bawa nye…jgn sbb ostat ni glamer kita rasa sume benda betul…

        • tidak memuja tapi itu kan hal die.. knape la nak amek tahu n mengutuk je lebih.. seharusnye kita tgk cermin dulu sebelum mengata.. ustaz itu ade mengata kamu ke? tidak kan? so.. senyap je la… hish.. xleh tgk org senang.. ade je nak mengata ke apa.. tgk org susah ade ke nak hulurkan bantuan? mengata gak kan? same la muhasabah diri..

          • hi hamba allah
            Ada kami mengutuk ke? kami cuma tulis "pandu Golf GTi tu, duniawi tu ostat, duniawi." dan secara tak langsung ramai yang seperti cacing kepanasan dan mencerca kami. peace B)

          • Begedil Musalmah: tolongan jangan kutuk ostat ni..walau kata pakai keta Golf tu dianiwi je pun kategori kutuk pada mereka ni…meluat la….

          • la…abih tu langsung tak boleh nak jentik ke..sape pun salah tetap salah…mmg la ostat tu tak kata kita sbb bkn kita wat salah tu…tp kalau kita yang langgar org tu mst dia kata gak…kita ni tyak reti beserderhana dalam paai keta :-p

        • manusia xsempurna.. jgn mudah menyalahkn org lain.

  5. lee ada gak org camne, dah dia mampu pakai keto tuu biar jew lee, bayar bulan2 pom bkn dia minta duit anda. nee lee manusia kalau ada PHD. tak leh tgk org lain senang. doakan kebaikkan & kesenangan tuk org lain tu lg bagus kan.

  6. biasal la mindset org melayu klau jadi ustaz ni kena naik motor EX5 buruk dok rumah buruk je kan lebih2 org dok kata riak, duniawai semua bagai. oo wai.

  7. selalu jugak jmpa ustaz nek GOLF die ne
    tak kesah die nak pkai keta ne tapi cara pemanduan ustaz mmg sgt laju dan merbahaya kpd ustaz dan pemandu lain

    • En. Moumo, ada kat tempat kejadian ke…(ni soklan org pro ostat)…sbb kalau ada kat tempat kejadian je boleh komen cam ni…tapi guna akal pun ok kot, gambar tu lepas lampu isyarat…awat laju sgt…bodoh piang…

      • takde kt tmpt kejadian,sbb tu tak ckp pn ustaz ne salah o org tu salh.just mengingatkan.yelah anda je tak bodoh piang.alhamdulillah.moga allah ampunkan anda

        • bodoh piang tak boleh sebut ek…ostat ni selalu je guna perkataan tu…ada tak orang igt kan kat dia "Semoga Allah ampunkan dosa ostat?"….

          • gunalah perktaan yang disebut oleh rasulullah
            dan ikutlah sunnah rasulullah

            ustaz ne takde sunnah.
            dan perkataan bodoh piang itu sendiri tidak elok.
            wajar ke kita pun ikot?

            saya tak tahu lah ade ke tak orang ckp kat ustaz ne semoga allah ampunkan dosa ustaz
            dan harapnya ada sebab manusia sendiri tidak akan terlepas dr dosa.
            begitu diri sy dan ustaz ini sendiri.

            saya tidak mendengar ceramah dari ustaz yg suka mengunakan perkataan tidak elok kerana tidak baik utk pendengaran anak-anak dan keluarga sy.

            moda allah melindungi anak anda dari menggunakan perkataan bodoh piang untuk anda suatu waktu nanti.

          • En. Moumo, jawapan awak sgt melembutkan hati org yang membaca…terima kasih tegur saya :-)…sy pun dah lama tak dengar ceramah ostat ni…sbb terlalu banyak bodoh piangkan org yang bertanya…Tq 🙂

  8. da x leh komen sikit pun eekk pasal ostat ni..payoh hoh peminat2 dia ramei….pandang ostat betollll jek…pikir la logik..dia cuma ostat jek dan manusia biasa…x lari dari kesilapan..jgn memuja sehingga menyimpang akidah…

  9. admin sah keturunan melayu toktok dengki dan phd tahap power..
    tahniah sampai mampos ko tak mampu pakai mcm ustaz..

  10. uai rocks

  11. em dari sumber yang tgk sdiri depan mata kejadian nii..UAI laju..kejar lampu hijau yang da nak jadi merah..org kereta saga tu da betul lampunya..UAI yang laju n langgar..kesian mangsa..
    UAI- Allah nak tegur sesuatu la tu..ustaz pun boleh buat silap..ustaz bukan nabi maksum.. semoga diberi iktibar dan semoga ustaz bertanggungjawab pada mangsa..
    ~ustaz berkata2 baik2 bukan berbahasa kasar~

  12. adamin melayu KOLOT!

  13. ala…ustaz azhar idrus kawin anak dara muda apa salahnya…..(takkan nak kawin janda kot???)
    mesti isteri mudanya nak pakai keta GTI GOLF…batu umphhh…..
    tak kan wanita muda nak kat ustaz kalu ustaz pakai EX5 ja…..
    munggg nih….

  14. mmg kaki bwk laju…

  15. woiiiii!!!TIDO LA!!!Sorg sibuk kutuk UAI pakai keter VW,Sorg lagi ckp sekadar cakap jer.Sukati dia la nk pakai haper!LU ORANG Bising2 aper hal??!!WAK LU!!!baik jaga kain sendiri laaa wey!!!!

  16. Mulsaman ni mst org umno sbb tu xske uai ni..puiii pd musalman

  17. Dh kete power mst bwk laju..kete x power mst la bwk semput .hahaha

  18. Org yg tgk komen2 kt sini pun boleh nmpk org Islam berpecah sbb politik. Pada aku yg ats pagar ni si Admin ni just nk buat lawak sinis je. Suka hati dia la.
    Mcm mn kalau UKE yg accident pkai BMW 5 series apa pulak komen dr korang agaknya. Wallahualam

  19. huhu…teman2, di mana madrasah ramadhan yg dh kite lalui dlu…ada hikmah Allah nak tnjuk..drpd kita bercerita di belakang org lain, jika kita benar ikhlas utk menasihati, kita boleh terus berhubung pd si empunya diri..itu lebih jelas..kalau ckp2 blakang ni byk kemudharatannye…jd bnde lain kn…sama2 kita jauhkn..:-)

  20. kalau beliau ustaz, beliau tidak boleh ada kesilapan ke? Ni bukan nak sebelah mana-mana, tapi sumer manusia biasa ada keslahan mereka. ini musibah buat ustaz dan pengajaran.. disebabkan beliau ustaz yang popular, ramai orang kenal, jd sebutan la.. tapi ingat. jgn memandai dalam mengeluarkan komen.. takot jadi fitnah. hal dia pakai kereta apa.. jgn la sebok.. dia byar cukai mcm kita.. dia ada pendapatan dan dia pun nak senagkan kelaurga nya.. x salah malah dpat pahala..tapi kita dapat dosa menabur fitnah yang kita pn taktau sahih ataupun tidak. hentikan la sifat melayu yang 1 ni.. UAI xheran pun dengan fitnah koang..lagi dia dapat pahala.. jgn terlampau menghukum orang.. kita belom sempurna lagi.. ok sedara islam ku sekalian.=)

counter statistics