Sunday , December 4 2016
Home / Lain-Lain / (Video) Anjing dirantai 10 tahun

(Video) Anjing dirantai 10 tahun

Shocking isn’t it? Anjing ini telah dibiarkan diikat pada rantai oleh bekas tuannya di rumah yang kemudian telah berpindah ke tempat lain. Bayangkan selama 10 tahun anjing tersebut terbiar begitu di kawasan yang mempunyai empat musim. Bagaimana ia mampu survive panas terik dan musim salji?

Syukur Alhamdulillah, ada orang yang terjumpa dan telah selamatkan-nya. Menurut owner baru anjing tersebut, pada mula anjing tersebut diselamatkan, ia tidak mampu berjalan dengan betul. Cedeynya.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

08-haiwan-tukar-mata-mediamalaya

Super Kelakar: Jika sesetengah binatang matanya tidak ditempat asal (13 Gambar)

Siapalah pedajal gambar-gambar haiwan ni. Haha!

12 comments

  1. kuasa tuhan..xde ap yang mustahil..tp mmg betul2 menakjubkan.

  2. xda perkataan lain blh diungkap mlainkan kesian dan smpati kat anjing ni….kuat btul dy!

  3. Mcm xlogik je smp 10thn? Tah btl idak..hahaha

  4. miss hollow girl

    btul atau tidak,manusia yg berakal xsepatutnya berlaku kejam trhadap binatang..

  5. Semoga dia mendapat kehidupan yang lebih baik!

    TQ Media Malaya,

    dari firasat saya anda seorang pecinta haiwan juag sbb banyak info2 atau berkaitan haiwan di paparkan di sini.

    Terima kasih atas perkongsian! =))

  6. Ya Allah kesian sgt..anjing pun da perasan..Subhanallah..

  7. btol ke anjing ni kena rantai sampai 1o thun…mcamana anjing ni dapat makanan..ada orang bagi ke…?hanya tuhan saja yang tu…tapi kalau btol lah…mmg tak berperikemanusiaan btol la manusia tu..knp tak biar je anjing tu lepas.

  8. alhamdulillah anjing tu selamat……wlupun lbih 10 tahun dirantai….kejam btol die punyer owner yg lame .xde prikmanusiaan

  9. kesiannya…kejam sungguh manusia yg melakukan pekara ni…

  10. walaupun dia anjing..dia tetap makhluk Tuhan…setiap kali tngok bedio ni…..terus sebak…sedey

  11. kalu manusie dirantai 10 taun ta mungkin idop mcm anjing ni..

counter statistics