Thursday , April 24 2014
Home / Lain-Lain / (Video) Penderaan Kanak-Kanak oleh pembantu rumah

(Video) Penderaan Kanak-Kanak oleh pembantu rumah

Apabila pembantu rumah di’dera, kita rasa simpati. Bagaimana pula jika ada pembantu rumah yang mendera? Terutamanya mendera anak kepada majikan mereka.

Kredit: Beautifulnara

Tagged with:

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

61 comments

  1. eh amah tu x kena tangkap ker?kalu da kena tangkap rasa cam nak pegi tengok jer..rasa cam nak baling sesuatu jer kat syaitan tu.

    • ni sebenarnya video lama…tindakan dah di ambil keatas amah tu tp sy pn x pasti tindakan macmana…huhu

  2. dimana kejadian ini berlaku?? malaysia atau lain²??

  3. Eee, jahatnya pembantu tu, tak berperi kemanusiaan..setan

  4. Mmg betul, kuang ajar la amah xsedar di untung tu!!!nanti ble parents bdk tu blk pndi la blakon buat muka suci.."ye bapak ye..mau apa siii..?" ceh!!! palsu….

  5. ini adalah punca daripada kita semua, kerana manusia akhir zaman amat mengejar kebendaan. nak tak nak terpaksa ambil org gaji. sebab utama sekali kerana dalam hati umat manusia sekarang sudah tidak ada kemanisan dalam agama (umum). bagi kerajaan malaysia, wajib laksanakan tindakan segera. iaitu perlu limitkan visa warga asing yg bekerja, hanya satu peratus shj. yg dibenarkan masuk. dan mestilah dipilih serta dilatih terlebih dahulu oleh pihak JAKIM dan jbt AGAMA negeri masin-masin.
    jika hal ini, tidak diambil perhatian oleh semua pihak, maka kita semua telah hampiri zaman kehancuran dunia. pihak kerajaan malaysia, adalah disanjung tinggi oleh semua negara dan jika kita tidak berbuat tindakan.. ianya amat memalukan.
    ini kerana saya juga ada anak, saya juga pegawai kerajaan dan saya juga orang kerajaan.

    hanya kerajaaan yang menentukan corak organisasi negara kita, barulah kita memohon pada yang ESA>

    sekain,..
    cotetan dari… kadok99.
    wasssalaammm………..

  6. sian bdk tu..tp geram je tgk..ish

  7. perrghh…
    kucing pon aku xsggup wat cmtuh ni kan budak umur 3-4 taon..
    yg xthn pijak tuh..

  8. Back to the basic…orang lelaki wajib keluar rumah cari rezki untuk anak isteri…Isteri pulak tugasnya yang utama memastikan rumahtangga terjaga termasuk anak-anak…bila hukum alam ini di ingkari…terima lah hakikatnya…

    By
    dR Rem

  9. nak pitam aku tgk video nie…. kejamnya.. budak bukannya tau apa2…
    x berperikemanusian langsung… keturunan setan agaknya…

  10. Ya ALLAH…Kesiannya budak tu….saya menangis bila tengok klip tuh…saya doakan amah yang buat kerja tu mati dalam keadaan yang dasyat kerana mendera budak kecil yang tak berdosa…semoga tindakan telah dikenakan kepada amah dalam video tu….biar dia mampus!!!!

  11. thanks bro for the kredit :):)

  12. Mengucap panjang aku tgk video ni yg disiarkan dlm 360 kelmarin. terus aku peluk anak2. bayangkan kesakitan budak tu..x dpt bygkan klu anak kita diperlakukan mcm tu. setan betul maid tu! nasib baik anak2 aku dijaga oleh mak sendiri.

  13. kalo kne kt anak aku cmnie,…aku sepak-sepak la amah nie sampai lembik bru bg kt polis… bodoh btl.. sian bdk tu.. aku memg tak sampai hati nk tgk..ble dia tendg kpala bdk tu..dipijak2 nye bdn bdk tu..sian btl..

  14. aku rasa amah ni pon tertekan ngan majikan dia.alah, biasala, nak lepaskan geram, dengan gj yg mmg dia lama2 rasa tak cukup, pastu bagi makan biskut kering je setiap hari (kes amah kene dera). dia pon balun la anak majikan ni.mmg manusia ni kalau tertekan bole hilang pertimbangan. bayangkan 50++ kg (nasib amah tu slim) kene kat rusuk budak 3 tahun yang masih lembut tu, bole bengkok or patah.

    ish2..

    p/s: agak2nya nak kena wat resume n interview supaya bole cari amah yang dedikasi.

  15. CELAKANYE AMAH…lau ko rasa stress pun jgn wat bdk kecik tu mcm tu ni aku x puas ati ni…PK lah lau ko yg kena cmtu best x??? aku harap kengkawan yg kenal majikan amah ni tolooonglah bg tau kat majikan dia, biar dia kena htar balik tpt asal.. KECIAN BUDAK TU… nsb aku xde kat ctu lau x aku tolong terajangkan dia pstu balai cite..kengkawan ambil perhatian lau anak2 tu mengadu sakit …

  16. cilaka punyer org..erm..mesti korang raser kasar ayat ni kn..but that's the fact..kalau org yg hari ni lbey truk dr semalam dapat pangkat celaka maka org yg menganiaya kanak² yg tak berdosa apatah lg…astaghfirullah..(mengucap panjang)

  17. Biadap dan kurang ajar!!!!!!! Semoga pembantu rumah tersebut dikenakan sekeras-kerasnya. Plus kalau boleh, balas balik segala apa yg dia dah buat pada budak kecil comel tuh.

    Maaflah, kalau back to the basic, kalau pendapatan seseorang suami tuh boleh support semua keperluan. Tapi kebanyakannya, si isteri kena bantu dengan bekerja.

  18. Ini kebodohan segolong orang Malaysia ambil pembantu yang mudah diakui sebagai ahli keluarga dan percaya 100%. Atas kosep terdesak nak kan pembantu mereka tidak ambil tahu sikap dan membaca peribadi pembantu dalam minggu pertama dia orang berkerja.

    Cadangan saya terutama orang Melayu janganlah mudah mengakui apa juga bila mengambil pembantu dan pemandu dalam rumah tangga. Perlu ada tapisan dan jangan mudah alasan terpaksa perlukan pembantu.
    Gunakan fikiran sebanyak x .

  19. Ya Allah….Apa dosa budak kecik tu..Pembantu rumah tu bukan manusia,fikir2lah bila nak ambik pembantu indon ni! xda hati betul! hanya Allah SWT akan membalas perbuatan tu.

  20. bile tgk budak kecik tu jd geram plak..huhu..geram tgk kecik2 n comey2..

  21. SO APA TINDAKAN SELANJUTNYA?

    KALAU ANAK GUA..

  22. SERONOK AKU MELIHAT VIDEO INI….
    AKU MMG SKE KN KEGANASAN….
    HA..HA..HA..
    (^_^)

    • kau ni memang sial apa bangsa org macam kau ini. suka keganasan konon kalau kena kat kau keluar berek hijau, kau tahu tak.Enter text right here!

    • kau ni mmg sial.binatang!suka keganasan konon.klu kena kat kau atau mak bapak kau.keluar tahi hijau kau tau tak

  23. ko ni sama celaka dgn zionis..kalu anak lu kena mcmni,tau pulak ko langit tinggi rendah..

  24. cian nye budak ni.mau nangis aku tgk budak ni kene dera.kalau la terjadi pd ank aku hal ni.memang aku seksa amah tu betul2 baru kasih dier mati.aku x pduli masuk penjara asalkan aku dah balas dendam kat amah tu.tp nasib la,anak aku,aku sendiri yg jaga…walaupun gaji husband ku ok2 je tp aku tetap setia menjaga anak.sebab wanita wajib menjaga anak sendiri.yg ambik amah tu wanita yg malas dan nk mengejar kemewahan je…

  25. Banyak video ni kat blog2..
    Ntahlah…

  26. kimak btoi…kucing pun aku tak sanggup tgk kena sepak ni kan lagi baby…….amah ni lau kena blasah best ni…takut plak aku nak amik bibik…geram nya..

  27. gila agaknya amah2…perhatian buat sme ibu dan bapa..jaga la ank2 sebaik mungkin.klu aku jd hakim,aku akan gantung amah2 sampai mati. bayangkan lah klu baby2 mati coz kna dera ngan amah2..nauzubillah…our parents hope u're lebih tegas dlm mngendalikan amh yang semakin gila skrg ni..

  28. kurang ajaq punya minah indon, eeee geram nya apa salah budak tu, apa pun d harapkan mak budak ni sempat balas balik perbuatan dia dkt anak dia. mau nya di tenggalong dengan lesung batu nih. tk dak ayat betapa kesiannya dkt budak tu tk gamak nk tengok, harap2 ibu bapa yang lain u all b carefull bila nk amik amah ni,

  29. sedih sgt tgk kejam sungguh binatang amah ni..tak ada hati perut..smg mendapat balasan yg setimpal atas apa yg dia buat didunia n akhirat…AMINN..

  30. hurm patutnye si indon nih ynag kene dera kaw2 mcam kes nirmala bonat tuh!!!
    kejam tahap nage betol!
    ade ke bdak kecik die teranjang n pijak2??..anak kucing pun org x sampai ati buat gitu..ke die mentally retardard senarnye? humban balik die kat indon!

  31. seksakan amah tu dengan sekejamnya agar dia terima penyeksaan yang sepadan dengan budak tu. Tak cukup kalau sekadar dipenjara tanpa penyiksaan terlebih dahulu.
    Kalaupun Tuhan akan menghukum dia, itu di dunia lain tak dilihat oleh ibu bapa buda tu. Biar diseksanya amah tu di depan manusia di dunia sebelum diseksa oleh Tuhan. Itu baru adil kerana budak tu tak pandai balas dengan tenaganya.

  32. aku nangis gak tgk video ni..kesian giler bdk tu..adakah patut kena tendang cmtu kasar..yg kena pijak tu lagi aku x leh terima..bdk tu bkn tau apa2..huhuhu ='(

    walau marah kt majikan pn bkn cmtu caranya..ni org yg x berakal je buat cmni..kesian sgt2..jerit2 aku tgk video ni…

  33. bangang btul la!
    owg cam ni kerat hidup2 jew!!

  34. Mintak2 ler dia kene dera dalam penjara

    • saya x harap begitu …..
      hukuman tersebut mesti dihukum gantung je..
      biar dia kene pijak dalam kubur

  35. sepatutnya jgn prcaya nursery or maid yg jaga anak kita…
    mereka fikir, bkn anak mereka, jd diorg cincai lah jaga anak kita…
    yg aku tahu..aku benci pendatang asing lbh2 indon….
    kat sini yg pecah masuk/rompak org indon…
    yg wat jenayah org indon….
    muka kat sini muka indon jer yg brsepah…smpai kite nyer mknn pun diorg yg masak….ntah apa dia taruk ntah….
    sepatutnya diorg kena rasa mcmana susahnya kita di negara org, mcm tuh juga diorg kat negara kita…klu kita bg muka, esk kat malaysia nih mmg banyak bangsa2nyer…salah satu jer indon….

    • kenapa harus orang indon yang disalahkan?kan ngak smeua orang indon seperti itu.kenapa banyak orang malaysia menganiaya pembantu?
      kan kita juga ngak bilang orang malaysia jahat.itu hanya sebagian orang.pemabntu juga manusia,kalau dia tidak susah di kampung ngak bakalan dia keluar negeri kerjanya?saya mau tanya iru pembantu orang indo?

      • kebanyakan pembantu rumah indon telah diambil oleh majikannya yg berbangsa Cina, sebilangan mereka sememangnya bersikap kurang ajar terhadap pembantu rumah Indon, tapi orang Indon pasti menyalahkan kesemua bangsa di Malaysia dengan mengutuk dari pelbagai segi

      • Yeke kamu ngak bilang org malaysia jahat? yg kamu semua banyak bakar bendera malaysia di indonesia, pastu media indonesia asyik siarkan "ganyang malaysia", orang indonesia bersepah2 pakai baju "visit malingsia" maling maksud perompak. byk lagi la kes sana…cuma kami kt malaysia ni taktau saja. saya baru tahu ni pun dr kawan di indonesia. student2 malaysia banyak kena halau dari rumah sewa mereka. kenapa indonesia anti sgt malaysia? kat malaysia ni org indonesia hidup tak seteruk orang malaysia hidup di sana.

        • lagi, disebabkan konon2nya org m'sia suka suka dera pembantu indon, smpai k'jaan indonesia stop kan pengambilan pembantu indon ke malaysia….tapi sebulan je pun, lepas tu hantar balik penbantu indon ke malaysia. apa kes? kamu semua sedar tak berapa ramai org2 kamu cari rezeki di malaysia. So kenapa kamu semua mesti anti dengan negara yg bagi rezeki dekat rakyat kamu tu?

  36. buat pengetahuan korang.. amah nie telah dipenjara 24 bulan.. kejadian di malaysia.. keluarga cina.. padan muker… tapi x setimpal la

  37. klu dapat kt aku mampooss aku kjekan si amah tu…aku patah2kan tangannya dulu bru anta kt polis…bodoh pnya org…klu marahkan mak bapaknya,jgnlah libatkan ank2 yg kcil..kesian bdk tu..klu ank aku tau lah langit tu tinggi ke rendah aku kasi kat amah tu…aku ni emo skit klu sal kanak2…

  38. gilerrrrrrrrrrrrrrrr….aku benci tengok benda macam ni…..

  39. Setan betul amah ni.. yg jenis ni biar je ikat kat kandang babi biar dia tau rasa..

  40. hukum mati aja pembantu itu

  41. klu dendam sangat kat majikan pun, patut fikir awak dapat gaji dari chapo?memang cilako

  42. Lain kali jangan amek amah Indon buang masa jer. Carilah orang tempatan kan lagi bagus….

  43. Enter text right here!celaka btl amah bodoh 2…kalu anak aku yg kena mcm 2 mau nyer aku bunuh amah 2…bodoh nak mampus!!!jahat giler!!!kalu depan mata,aku belasah amah ni,celaka btl!!!sial r

  44. nate gila babi..celako sngguh nate nih…..kalu dang kat ku mampus nate ni…..eeee gere aku tgk dio wak ke baby lagu2

  45. mmg cam haram..sure bibik indon nie..tgk gaya pun tau..memang giler saiko tol..pastu bile da kantoi cakap majikan dera die plak, amik seterika la, pisau la, cederakan badan..

  46. hehe inilah pengajaran ..
    but it so cruel
    budak tu boleh mati kalau macam tu ..
    tu lah orang asing
    x tau malu dah la duduk negara orang

  47. So pompuan x leh kerjalah?! Klu x de pendidikan xpe kot.. Diorg kerja tu utk anak jugak tapi x sedar pd mase same anak diorang pon suffer…so complicated xleh ckp pompuan2 yg berpenddkn tinggi end up kt rumah..pandai2 diorglah nk rancang x yah rigid sgt..btw kebanyakan pembantu indon ni x leh harap..ade je masalah diorang nih

  48. Bibik indon idiot dhlah mintak gaji tinggi gila…baik aku amik org filipina yg bkn muslim tapi lebih bak perangai drprd korang yg name je muslim tapi mcm binatang..nk caro org indon baik susah ade je x betulnya ..drpd byk2 yg aku jumpa lebih IO taun ni sorang dua je yg betol2 boleh percaya tu pun suka sgt buat bf kat luar .. Aku taulah ko bosan tapi ko kerja rumah org jagela perangai

  49. mcm sial jee pembantu rumah tuu ..aq tau aq bunuh die teros je …celaka btoi ..ank tu x wat pe2 pown kat ko bodah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :$

    • ya allah jahatnyee ank iblis ni……laknatullahhh…………kalu ak dpt ak pijak2 kpl ank iblis ni xde ht langsung……mmg bdoh tahap anjing kurap betina indon ni…..

  50. eeee kesian budak yang kena dera tu aku doakan biar bibik tu mati dalam keganasan sama seperti apa yang budak tu rasakan kurang ajar betul eeesh ku aku kan aku ajar bibik tu cukup -cukup dulu.

  51. bodoh betul binatang tu bibik tu eeessh kesian betul la aku tengok budak tu…………………..astagfirullah alazim ganas nya bibik tu apa nk jadi ngN manusia skg ni/

counter statistics