Thursday , August 21 2014
Home / Ngetop / Wajah Pembunuh Datuk Sosilawati dan 3 mangsa lain

Wajah Pembunuh Datuk Sosilawati dan 3 mangsa lain

Di blog Mazidul, ditekankan beberapa kali oleh wartawan tersebut mengenai perpaduan antara kaum apabila kelak polis membuat kenyataan akhbar. Di situ kami sudah mendapat point bahawa suspek pembunuh Datuk Sosilawati dan 3 mangsa yang lain sudah pasti bukan dari berbangsa Melayu. Maka akhirnya kami menemui gambar ini. Suspek pembunuh seorang Datuk yang juga peguam dan adiknya seorang Doktor gigi berbangsa India. 6 suspek lain yang ditangkap di ladang tersebut juga bukan berbangsa Melayu. Berita lanjut klik..

Kemaskini 14 September: Ruangan komen ditutup untuk mengelak sentimen perkauman.

Sumber bawah dipetik Bernama

BANTING, 12 Sept (Bernama) — Pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi, amat mengejutkan negara kerana selepas dibunuh dengan kejam, mayat mereka dibakar dan abunya dibuang di sebatang sungai di Tanjong Sepat dekat sini, sekali gus mengakhiri misteri kehilangan keempat-empat mangsa selama dua minggu. Tambah memeranjatkan lagi, berikutan kejadian itu, seorang peguam berusia 41 tahun yang dikenali ramai di kawasan ini dan bergelar ‘Datuk’, telah ditahan bersama adik lelakinya, dua wanita serta empat yang lain, termasuk pekerja ladang mereka.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Mohd Bakri Zinin berkata kesemua suspek mengaku membawa mangsa ke ladang seluas empat hektar itu sebelum dipukul sehingga mati dan mayat mereka dibakar. Abu mayat mangsa kemudian dibuang ke dalam sebatang sungai berhampiran Ladang Gadong, Tanjong Sepat, kata Mohd Bakri pada sidang akhbar di ibu pejabat polis daerah (IPD) Kuala Langat.

Beliau berkata keluarga mangsa telah dimaklumkan mengenai perkara itu, bagaimanapun, polis masih memerlukan pengesahan daripada bahagian forensik dan Jabatan Kimia. “Apa yang boleh saya sahkan sekarang ialah selepas pengakuan suspek, peluang kesemua mangsa ditemui masih bernyawa adalah sangat tipis,” katanya. Polis telah menghantar pasukan forensik dan kimia bagi mencari bahan bukti di kawasan tersebut, selain pakar patologi serta unit anjing pengesan.

Seorang kakitangan forensik yang enggan dikenali berkata mereka tercium bau petrol di kawasan di mana keempat-empat mangsa dipercayai dibunuh dan dibakar. Selain pengasas syarikat kosmetik Nouvelle Visages (NV) tersebut, turut dibunuh ialah pemandunya Kamaruddin Shamsudin, 44, pegawai bank CIMB Kampung Baru Noorhisham Mohammad, 38, dan peguam peribadi Ahmad Kamil Abdul Karim, 32.

Jutawan wanita berusia 47 tahun itu yang juga bekas isteri penyanyi rock Nash dan tiga yang lain dilaporkan hilang sejak 30 Ogos, selepas datang ke kawasan ini untuk urusan pembelian tanah.

Seminggu selepas itu, polis menjumpai kereta BMW Sosilawati di Apartmen Angsana di USJ 1, Subang Jaya serta kereta BMW Ahmad Kamil di kawasan perumahan di depan sebuah hotel di Subang Jaya.

Mohd Bakri berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori, dan polis Kuala Lumpur akan menjalankan siasatan memandangkan kali terakhir kesemua mangsa dilihat adalah ketika mereka meninggalkan pejabat Sosilawati di Kuala Lumpur.

Mengenai motif kejadian tragis itu, beliau berkata ia lebih menjurus kepada persaingan perniagaan di antara kedua-dua peguam dengan Sosilawati. Peguam berkenaan, yang dipercayai pernah digantung amalan guaman selama setahun pada 2007, dikenali sebagai broker tanah di kalangan penduduk setempat dan dipercayai mengendalikan beberapa urus niaga bernilai jutaan ringgit bagi pihak Sosilawati.

Kesemua suspek yang berusia lingkungan 19 dan 41 tahun, kini ditahan di Balai Polis Bukit Jalil, Kuala Lumpur, dan difahamkan polis telah mendapat perintah tahanan reman selama tujuh hari terhadap mereka bagi membantu siasatan berhubung kes itu.

Kes membabitkan Sosilawati dan tiga yang lain itu juga bakal merungkai misteri di sebalik tembok besar yang mengelilingi kawasan ladang kelapa sawit yang turut menempatkan beberapa kandang lembu dan kambing.

Malah menurut Mohd Bakri, suspek turut mengaku pernah menggunakan modus operandi serupa sebelum ini, dan polis sedang menyiasat kehilangan empat individu lain di kawasan tersebut sejak setahun lalu.

“Menurut seorang penduduk tempatan, peguam berkenaan amat dikenali di kawasan itu kerana dia membantu pekerja asing yang ditipu gajinya oleh majikan mereka. “Dia juga dikenali sebagai broker tanah. Tetapi kami amat terkejut apabila dia ditahan,” katanya. Sementara itu, seorang pemilik tanah yang terletak berhampiran kawasan kejadian berkata, ladang tersebut dilengkapi pintu elektronik dan tiada sesiapapun dibenarkan masuk.

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

29 comments

  1. Amat menjijikkan. Pembunuhan yang wajib diratapi oleh bangsa Melayu dan orang islam tidak kira apa kesalahan mereka. Wahai pejuang2 agama dan bangsa, ke mana kah kamu? masih dibuai enak hari raya? Cukuplah angin2 syurga yang dilaungkan kamu…kerana angin syurga, 4 manusia yang beragama islam diragut nyawanya manusia bernama Hindu-Hindraf. Pembunuh yang biasa dilakukan diantara mereka, manusia yang suka menegakkan undang2 mengikut acuan nafsu mereka walaupun mereka ini digelar peguam dan doktor. Jika ini tidak ditangani dengan keras oleh pehak berkuasa dan pejuang bangsa nescaya semangkin berani mereka. Buang terus MIC dalam perikatan, tegakkan melayu kerna telah 56 tahun mereka tidak belajar, tidak pandai bertolak ansur dan tidak tahu berterima kasih.

    • Haprak betul lah pemikiran bodoh engkau. apa kena mengena dengan Hindu, MIC, Hindraf. Ini perbuatan penjenayah baghal.You pakai lah otak sikit. Keluarga di tengah meratap dengan kesedihan. Engkau pergi tuang petrol. Hang ini tak layak hidup di negara macam malaysia yang mencintakan kedamaian dan kebahagiaan. penjenayah tak kenal mangsa, ugama, kaum. Engkau jangan berperangai macam dia orang. Semua sedih termasuk kami.

    • Pandangan seorang BODOH

    • Nasib baik orang monggol tak serang Malaysia masa awek monggol diletupkan dengan C4. Jangan racist sangat brother. Itu bukan cara kita kecuali jika anda suku sakat pak indon.

    • Saya amat menyokong apa yang dikatakan oleh sahabat kita Zainudin, ada kebenarannya. Kepada penulis bangsa India jangan terlalu emosional, anda perlu berfikiran rasional dan mesti menerima kenyataan. Sepatutnya bangsa India patut merasa malu dengan tindakan biadap yang lebih dari binatang yang telah dilakukan oleh pembunuh2 jahanam itu. Orang Melayu meratapi dengan kehilangan tokoh korporat Melayu yang tersohor ini dan kita merasa kerugian di atas kehilangan mutiara dikalangan bangsa Melayu. Kita tidak dapat memaafkan pembunuh jahanam yang mesti digantung sampai mati. Pada orang Melayu 1Malaysia tidak memberi makna apa-apa kepada bangsa Melayu.

    • Zainudin -Insaflah kamu jangan ambil kesempatan untuk mengapi-apikan isu perkauman. Komenlah berdasarkan perikamanusiaan. Cukuplah sekadar kita mengalami Mei 13, jangan kamu cuba mengungkitkan satu lagi tragedi. Kami yang beragama Hindu turut sedih dengan kejadiaan ini dan berdoa semoga binatang-binatang ini di bawa ke tali gantung. Siapa kamu untuk mengesyorkan supaya MIC dibuang? MIC Parti Kerajaan dan bukan Parti Anti Kerajaan. Kami juga menyumbang keatas kejayaan negara ini sebagai Warganegara. Kami juaga sedih keatas apa yang berlaku bukan kami meraikannya. Siapa tidak belajar, Kamu yang tidak belajar. Kita ke arah Satu Malaysia, tolong bangun, jangan terlalu emosi.

  2. saya amat terkejut dengan berita pembunuhan ini dan harap semua yg bunuh arwah dan rakanya tu di hukum gantung sampai matiii!!!!

  3. Zainudin: U wOrds sounD raCist!watCh ur wOrds..itS not abt Hindu, VS Malay..nOthinG with the MIC..eVry1 maKe miStakes!WE are 1 Msia..WaKe up La ppL!thiNking b4 u speaKs or make any stateMent…TQ!~peaCe~

  4. semog rohnya dicucuri rahmat…

  5. missmydirtylittlesec

    stupid zainudin…try to take advantage of the whole situation…despicable..even Allah never label people like u do…u r d same wit the Nazi if you keep doing that..Al-fatiha to Sosilawati…may he soul rest in peace…people with blood on their hands will pay for their crime no matter what race they are…

  6. indian rocks!!!!!!!!!

  7. gansterism tak mengenal kaum. klu dah taksub dgn wang, tak kire bangsa dan agama dijadikan mangsa, janji dpt pulangan lumayan. jgn letak kan kesalahan kepd kaum2 tertentu. takan kerana nila setitik rosak susu sebelanga. lagipun dah selalu kite dgr di Malaysia ni sesama muslim atau sesama melayu pun saling berbunuhan dgn pelbagai punca. SO tlg jgn nk keruhkan keadaan dgn highlight psl2 kaum. Jagalah keamanan negara kita.

  8. Komen zainudin ini memang Bodoh dan baghal. ini perbuatan manusia yang berjiwa binatang. Apa kena mengena dengan Hindu. habis kalau orang kata pembunuhan beribu-ribu nama diatas nama agama dan Islam boleh diakui seperti sept 11 ? jangan kaitkan perbuatan binatang ini dengan agama. Engkau ni kena baca banyak banyak bodoh. jangan terlampau ikut perasaan, Kita orang Hindu pun tak setuju .

  9. wang tak boleh bawak mati..al fatihah..

  10. salam…
    hanya ALLAH s.w.t sahaja yg dapat memelihara keselamatan kita dari segala-galanya….
    mintalah padaNYA…

  11. astagfirualazim…nauzubillah minzaliq…mana hilangnya peribadi kemanusian dlm diri smpai tega2nya membunuh kejam begitu..tersayat hati dan pilu dgr berita tentang kejadian ini…. 4 nyawa d bunuh dgn kejam… tak tau untuk berkata apa2…kelu lidah…. semoga pihak berwajib menhukum suspek yg bersalah dgn setimpal2nya..hutang nyawa,d balas dgn nyawa….

  12. zainuddin, apa masalahnya dengan Hindu MIC atau Hindraf? Jangan jadi bodoh lah, apa yang kau dapat dengan semangat perkauman kau tu? Apa kau fikir kalau Malaysia ini didiami oleh semua orang Melayu, jenayah seperti ini tidak boleh berlaku? Bercakap guna otak, jangan sampai dilihat terlalu bodoh, buat malu bangsa sendiri. Penjenayah ada di mana-mana, banyak faktor yang menjurus kepada jenayah, bukan sekadar perkauman sempit kau itu. Di Mekah pun jenayah boleh berlaku, di Madinah pun berlaku pembunuhan, ada pelacuran, negara Arab yang semua rakyatnya berbangsa Arab pun ada berlaku jenayah. Tolonglah cerdik sedikit. Kalau bodoh juga, duduk diam-diam kat rumah.

  13. Zainudin bukan bodoh,beliau amat bodoh munkin dia tidak di ajar dgn cara baik…. apa pulak di kata pembunuhan di buat oleh alkaidah groups…….. kimah punya zainudin

  14. dey…wat malu kaum india ja…binatang punya perangai…poooodaaahhh….

  15. Komen anda mengenai kes pembunuhan itu memang bersifat perkauman, dan walaupun saya bukan berbangsa India, saya masih kesal dengan sikap anda yang cuba menjadikan isu tersebut sebagai satu isu perkauman. Saya sebagai rakyat Malaysia amat kecewa dengan sikap anda. Saya cadangkan anda menarik semula komen anda dari laman web ini untuk mengelak lebih banyak persepsi timbul dan mengelak perkara yang lebih buruk lagi berlaku.

  16. Salam,
    jenayah x kenal kaum..dan sempadan..cubaan nak menghilangkan bukti.
    Allah Maha Besar..jadikan kes ni tauladan untuk yang hidup.
    Ishtikharah..Tahajjud..Hajat..dimana perlu!

  17. mangkuk hayun punya zainuddin. buat malu melayu je. dalam situasi cam ni pon nak ambik kesempatan tiup api perkauman. kalau dah jenayah tu jenayah la.takde kena mengena dengan sesuatu bangsa dan mana2 agama. makbapak mana yang ajar anak jadi penjanayah? agama mana yang mengalakkan umatnya menjadi kejam? semua tinkah laku tu atas individu itu sendiri. bodoh!

  18. zainuddin, saya cuma nak cakap bahawa india tidaklah beza sangat dengan melayu, cuma melayu guna bom C4 untuk bunuh orang. Indian pula guna cara bakar. So kau orang pun sama jugakan

  19. JGAN KERANA SEMUA INI MENJADI SATU SEBAB UNTUK KITA RAKYAT MALAYSIA BERPECAHBELAH.INI BUKAN KERANA KAUM@AGAMA TAPI KERANA SIKAP TAMAK HALOBA.SEMUA ADA MEMBUAT SILAP&SEMUA BANGSA ADA YANG JAHAT&BAIK.INI ADALAH PENGAJARAN KERANA SIKAP TAMAK AKHIRNYA MEMAKAN DIRI SENDIRI.KITA MEMANG SEDIH DGN APA YANG TERJADI TAPI KITA AKAN LEBIH SEDIH JIKA ANTARA KITA TIDAK LAGI BOLEH BERTEGURSAPA DAN BERLAGA BAHU.APA GUNA KITA BERMUSUH&MENYALAHKAN ANTARA KAUM SEDANGKAN YANG MATI XAKAN HIDUP KEMBALI&YANG BERSALAH BERSORAK GEMBIRA KERANA SEPERTI ADA YANG MEMBELA PERBUATANNYA.BERSAMA2 KITA MEMBENTERAS JENAYAH DEMI UNTUK KEAMANAN NEGARA KITA YANG TERCINTA.KEPADA YANG TELAH PERGI KITA SAMA2 MENDOAKAN AL-FATIHAH&KEPADA YANG MELAKUKAN JENAYAH INI KITA SAMA2 BERHARAP IA AKAN MENDAPAT HUKUMAN YANG SETIMPAL DIDUNIA&DIAKHIRAT.TIADA UGAMA PUN DIDUNIA INI YANG MEMBENARKAN KITA MEMBUAT JAHAT SESAMA UMAT WALAUPUN BERLAINAN AGAMA.BERSATUL;AH KITA RAKYAT MALAYSIA.

  20. macam dlm filem plak citer nie…

  21. jenayah tidak mengenal bangsa, tapi yang penting kenapa kalau berlaku pembunuhan kepada bangsa lain, bangsa-bangsa mereka sibuk berdemontrasi dan memenuhi ruang kamar mahkamah dan balai polis. Kiranya berlaku pada bangsa melayu, orang melayu sendiri pun berdiam diri apatah lagi orang lain.

  22. penjenayah tidak mengira bangsa…. yang penting kita jangan jadi penjenayah, dan berdoa kepada Tuhan semoga dijauhkan dari menjadi mangsa penjenayah. Marilah kita berdoa semoga penjenayah ini mendapat hukuman yang setimpal dengan apa yang dilakukan tanpa mengira siapa mereka. Doa dan harapan semoga roh kesemua allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang yang beriman.

counter statistics