Saturday , December 10 2016
Home / Gossip Panas / Yasmin Ahmad pada tahun 70an

Tags

About Musalman

Seorang jejaka yang dahagakan berita artis. Kacak bergaya dan disegani ramai. Lagak menghisap rokok sahaja membuktikan dia seorang yang optimis.

Check Also

Video Telefon Bimbit Ayda Jebat Dirampas Penganjur Ketika Selfie Lee Kwang Soo

Video telefon bimbit Ayda Jebat dirampas pengawal pengajur ketika beliau dalam cubaan berselfie dengan artis ...

46 comments

  1. U r s pathetic la Media Malaya…

    Disini hanya artikal utk menjatuhkan artis je kan??

    get a life plz…or u r perfect human??…obviousl NOTTTTT

  2. mmm….no comment….rasanya orang muar byk tau ttg yasmin ni…..?!!!

  3. betui … beliau sudah tiada dan beliau tentu sedar ttg segalanya semasa ada hayat maka kita yang hidup hanya mampu berdoakan agar Allah tempatkan beliau di kalangan orang2 beriman..

  4. betuii ka??aku pun baru dpt tau cite ni kat someone!!

  5. hentikanlah dari membuka keaiban orang….bagi aku dia dah pun tiada…biarlah dia pergi dengan tenang …apa saja perbuatannya biar Yang Maha Kuasa tentukan dan bukan hak kita untuk menghukum atau menilai….

  6. sedangkan keaiban diri sendiri disuruh supaya ditutup, apalagi aib orang lain sama ada yg hidup ataupun yg telah meninggal dunia. Kalau kita tutup keaiban orang lain, Allah akan tutup keaiban kita di hari akhirat nanti…begitulah sebaliknya…Sedekahkan fatihah kepada rohnya lebih baik…

  7. "pembedahan jantina yg dbolehkn dlm Islam adlh bg golongan khunsa shj manakala pmbedahan jantina bg glongan yg hya mmiliki 1 alat kelamain dn ingin btukar ke jantina yg lain adlh HARAM,golongan khunsa diharuskan pmbedahan bg mengekalkan salah satu alat jantina yang benar-benar berfungsi dapat digunakan mengikut keadaan yang sesuai.jika mereka ingin berkahwin doktor perlu mnentukan kcenderungan alat kelamin mereka, slpas itu barulah dilakukan rawatan hormon atau pembedahan untuk memudahkan mereka berumahtangga.apabila golongan khunsa ini mningkat dewasa,ibubapa perlulah mnentukan kecenderungan mereka sama ada ke arah lelaki atau prempuan,ptgnya ini adlh utk memudahkan mereka beribadat dan bg mngenal soal hukum hakampsoalan yg krap bg glongan khunsa nih adkh mreka dsyariatkn utk bsolat jumaat?dlm kes khunsa yang memliki 2 jnis alat kelamin, jumhur ulama’ mnetapkan mreka bsolat jumaat pd saf ketiga iaitu slpas saf knk2 lelaki n di hdapan prempuan.ni bkn dskriminasi tp praturan dlm Islam.Islam mnetapkan saf prempuan plg blkg bkn bmakna Islam mdskriminasikan prempuan.dlm solat Imam yg plg hdapan plg bt’jwb dlm sah batalnya solat itu.lelaki pula adlh glongan yg plg bt’jwb di hdapan Allah SWT nanti.khunsa diletakkan di barisan ketiga melambangkan t’jwb mereka yg ringan bbanding lelaki bkn khunsa"

  8. Enter text right here! al fatihah buat yasmin

  9. Aku pun terkejut ……tapi kenapa bila beliau meninggal baru isu ini timbul. Harap2 ada pihak yg lebih mengetahui cerita sebenar, tampil memberi penjelasan.

    Sekurang-kurangnya Allahyarham/ah bersemadi dgn aman di alam barzakh…..

    http://idamanonline.portalniaga.com/

  10. Al-fatihah untuk arwah. semoga rohnya aman di sisi allah. Kita bukan "sesiapa' untuk memperkatakan tentangnya. Allah mengetahui seribu rahsia

  11. al fatihah semoga roh nya ditempatkan dgn org2 beriman amin…

  12. manusia memang suka bercerita tentang keaiban orang. Jadikan ia satu iktibar bg kt yang masih hidup.

  13. kebenaran tetap kebenaran. lindunglah di balik apa pun. ia tetap akan kelihatan jelas di suatu masa, suatu ketika. tetapi menyatakan kebenaran biarlah berhemah. janganlah prejudis dengan mengaibkan orang. jangan pula hiprokit semata-mata nak menyedapkan hati orang lain. terimas sdra mat nor dgn info tuan. kadang2 kita lupa, kita hanya pandai berkata2 tanpa ilmu. semoga yasmin benar dengan segala apa yang dilakukan dan diterima di sisi Allah s.w.

  14. ape nak jadi dengan umat islam zaman sekarang…..

  15. Yang pergi biarlah pergi…kita doakan semoga rohnya dicucuri rahmat…tak baik membuka aib org..biarlah urusan ini antara dia dengan ALLAH…Kita yang hidup harus bersiap sedia …panggilan seterusnya mungkin kita…..

  16. hamba Allah yg daif

    Al-Fatihah buat Yasmin… Mudah2an rohnya dicucuri rahmat. Kita yang masih hidup perlu bersedia untuk pergi tak kembali. Simpanlah aib orang lain sebagaimana kita simpan aib diri sendiri. Sekurang2nya yasmin pergi dgn mudah dan tidak menyusahkan org lain.. kita kena fikirkan bagaimana nti Allah nak mencabut nyawa kita pula.. adakah dgn penuh kebaikan ataupun dgn penuh keiaban… fikir2kanlah.. wassalam

  17. semoga arwah ditempatkan di klgn golongan mukmin…tambahan pula dia seorang yang sgt taat pada ibu bapa dan suaminya…tak pernah meninggi suara dgn org lain…soal jantina jgn disebut2 lagi…apa hak kita menghukum orang lain?…hanya Allah yang maha mengetahui. nasib kita sendiri punn kita tak tahu kan.

    http://cikboolan.blogspot.com

  18. kadang kadang kita terlupa siapa kah kita..Apa pun kesalahan dia lakukan bukan lah kita sebagai manusia yg masih hidup untuk menilainya…Hanya Allah yg lebih mengetahui..Semoga roh dia dicucuri rahmat dan ditempatkan ditempat org org yg beriman..Alfatihah

    • Aku rasa dia khunsa. Suara dia masa kena temuramah dlm satu program betul2 macam wanita. Aku rasa dia pilih jalan betui. Itu pilihan dia. Dia manusia berjasa. Walaupun siapa dia beliau adalah warga yang berjiwa Malaysia tulen yang cuba merealisakan corak masyarakat Malaysia sebenar.AlFatihah untuk beliau

  19. So what? Sebagai Zulkiflee atau Yasmin, Allahyarham seorang yang berjaya dan telah menyumbang. Allahyarham lebih baik daripada kebanyakan orang lain.

  20. Kita tidak boleh menghukum orang sembarangan,tetapi kita mesti berhukum dgn apa yang telah Allah hukumkan,jika haram maka haramlah,tidak ia jadi halal dan sebaliknya.Memang semua itu dalam ilmu allah.tetapi mana ilmu yang allah berikan kepada kita untuk kita atur dan makmurkan alam,bukan di makmurkan dengan membenarkan membuta tuli amalan songsang tajaan yahudi dan nasrani "tukarjantina"dan akhirnya amalan ini disanjungpuji oleh manusia ,lalu diterima sebagai betul dan benar.Kerana apa amalan itu diakui betul ..jawapan nya kerana sipelakunya dipujapuji sebagai orang yang lebih baik dari orang lain seperti kata tok pawi,maka lebihramailah orang songsang seperti ini mendiami bumi maka ,maka jahanamlah bumi ini akhirnya.Jangan kita aibkan orang lain,tetapi kita mesti berkata benar mengikut apa yang agama mahu ,kalau kita masih mahu mengaku beriman kepada Allah dan rasul

  21. dia pelopor pemikiran sekuler,

  22. Kalau dia khunsa dan buat pembedahan, saya terima. Tapi kalau dia memang lelaki original dan dengan sengaja untuk menjadi wanita – jangan ikut keburukan ini apa lagi kepada manusia yang memujanya sebagai `kakak,' `mak' atau makcik. Al fatihah. Amin

  23. saya sangat meminati zulkifli ahmad suatu waktu dulu, lagunya 'Terkenang' sentiasa di bibir, saya sangat hairan dimana beliau selama ini, rupanya yasmin adalah zulkifli yang dulu. Walau pun saya terkejut dgn berita ini saya tetap minat dan hargai aruah seadanya. Saya sangat merasai kehilangan arwah, dan kalau saya tahu yasmin itu zul tentulah saya akan mengikuti segala hasil kerja arwah selama ini. AlFatihah untuk arwah.

    • kalau sah dia melanggar hukum Allah, tolong buang rasa kagum kepadanya kerana kita seolah-olah (hakikatnya Allah Maha Kaya dari seluruh perbuatan manusia)'melukakan' Allah. Kalau tidak sah, janganlah kita terlibat dalam memfitnah apalagi kepada orang yang sudah meninggal. semoga Allah mengampunkan kita semua.

  24. Enter text right here!

    pemergiannya amat dirasai.Walaupun saya pernah menkritik filem2 beliau yang kadangkala mencabar umat islam….namun jauh di sudut hati saya merindui beliau sebagai zulkifli ahmad yang tidak sempat saya kenali.sayang sungguh…

  25. biarlah apa pun dia telah lakukan itu urusan dia dengan tuhan siapa lah kita untuk menghukum
    apa pun saya amat terkejut dengan pemergian beliau secara tiba-tiba
    Enter text right here!

  26. AL-FATIHAH BUAT ARWAH YASMIN AHMAD.. BIARLAH CERITA – CERITA TERSEBUT TERKUBUR BERSEMADI BERSAMA JASADNYA.. YANG PALING PENTING KITA YANG MASIH HIDUP NI MENDOAKAN KEBAHAGIANNYA DI SANA.. JASAMU TETAP DIKENANG.. ALLAHYARHAMMAH YASMIN AHMAD…

  27. AL-FATIHAH…….. tok yasmin ahmad.. semoga beliau aman d sana bersama dgn org2 yg beriman..
    amiinnnnnnn..

  28. salam..urm…yg m'ninggal ni llaki ke prmpuan erkk..?anyway..al-fatihah

  29. al fatihah buat arwah. Jangan sekali-kali membuka keaiban orang kerana satu hari nanti orang akan membuka keaiban kita sendiri.

    Pada yg menyibuk dan penyibuk.. satu hari keaiban anda akan di buka terang-terangan..

    Biar apa pun arwah.. kita perlu hormati dia sebagai manusia.. mcm kita juga

  30. ape yg saye tau,golongan khunsa yg mempunyai 2 alat kelamin dibenarkan melakukan pembedahan mengikut kecenderungan di mana jantinanye berfungsi,oleh itu jgn lah kite nak mengaibkan arwah sekiranya benar die khunsa,doakanlah agar rohnye ditempatkan di kalangan org yg beriman..al fatihah.

  31. AL-FATIHAH. Saya mengikuti perkembangan arwah sejak beliau dimasukkan ke hospital, di bedah, di masukkan ICU sehinggalah meninggal dunia dan dikebumikan. Perjalanan ke titik akhir arwah amat mudah. Hinggakan family sendiri merasakan pemergian beliau amat singkat, tak sempat utk menjaganya. Arwah sememangnya tidak pernah menyusahkan org lain. ALLAH lebih menyayangi beliau. Jgnlah kita hamba Allah yg tak pasti lg adakah ALLAH dpt menerima kita atau sebaliknya. Adakah kematian kita semua nanti semudah ini? Renungkanlah…..

  32. yg pergi hanya Allah yg mengetahui. yg hidup ni kena perbetulkan mana yg khilaf…………. jbt agama, ulama, mufti atau sesiapa yg berkaitan wajib menerangkan perkara yg sebenarnya semoga menjadi pedoman kita yg masih hidup. jgn dibiarkan umat Islam khilaf dlm menentukan hukum.

  33. yg pergi hanya Allah maha mengetahui…. yg hidup ni wajib diberi penjelasan semoga menjadi pedoman. harap jbt agama, ulama,mufti atau yg berkaitan dlm melaksanakan hukum2 Islam dpt menjelaskan kpd umat Islam.

  34. kalau pun kita menyangjung artis,jangan sampai kita melanggar hukum allah dan membela kebatilan,inagatlah bahawa azab Allah itu amat pedih dan berat untuk diatanggung.

  35. apa pun yang berlaku telah berlalu…
    sedekahkan alfatihah kepada beliau itu yang lebih baik…

  36. adakah anda tahu apa itu khunsa???

  37. Memandai2 jak meng komen mcm2 melaknat2 org~~eiii mcm lah baik sangat ko siapa mau menghukum org bah~`Semoga arwah Yasmin ahmad d tempatkan bersama org2 yg beriman,yg seharusnya menghukum n selayaknya hanya ALLAH swt~`kalau setakat hambanya mcm aq ni sedar2 lah juga wei~~~Puik~

  38. Hukum tetap hukum.Penghukuman laknat adalah hak Allah.Istifar banyak2 mereka yang nak melaknat orang itu.

counter statistics